תזונה | דיאטה

יעל חורי, דיאטנית קלינית (B.Sc), מציעה: איך להעביר את צום יום הכיפורים בקלי קלות

0
0

מספר טיפים שיעזרו לכם; אל תחכו לרגע האחרון עם הארוחה. השתדלו לסיים אותה כ-1/2 שעה לפני תחילת הצום, כך תספיקו לשתות עוד כמה כוסות מים.
יעל חורי, דיאטנית קלינית (B.Sc), מציעה: איך להעביר את צום יום הכיפורים בקלי קלות
יעל חורי, דיאטנית קלינית (B.Sc), מציעה: איך להעביר את צום יום הכיפורים בקלי קלות

איך להעביר את צום יום הכיפורים בקלי קלות יעל חורי, דיאטנית קלינית (B.Sc), מציעה מספר טיפים שיעזרו לכם;

▼ כבר כ-24 שעות לפני תחילת הצום מומלץ מאוד להקפיד על שתיית נוזלים מרובה, רצוי מים.
▼ לשתייני הקפה הכבדים מומלץ להפחית ואף להימנע לחלוטין משתיית קפה כיומיים – שלושה לפני הצום, כדי למנוע את כאב הראש הצפוי להגיע כתוצאה מההפסקה הפתאומית באספקת הקפה לגוף.
▼ אל תתבלבלו, הצום מתחיל רק אחר הצהרים, לכן, הקפידו לאכול מסודר לאורך היום. זה לא הזמן להתחשבן עם קלוריות. תשכחו מהדיאטה והתחילו את הבוקר עם ארוחת בוקר בריאה ומשביעה, עשירה בפחמימות מורכבות כגון; דגנים, לחם מלא, שיבולת שועל וכד’.

◄ ארוחה מפסקת

▼ ב”ארוחה מפסקת” יש כלל אחד שחשוב לזכור והוא – לא להגזים! הארוחה צריכה להיות עדינה בטעמים – לא מלוחה מדי, לא מתובלת מדי ולא שמנה מדי. יש נטייה לאכול בארוחה המפסקת עד שמתפוצצים, כדי להקל על הצום, אך ההיפך הוא הנכון.

▼ ארוחה גדולה מדי, תכביד על הגוף ותקשה על הצום. הארוחה צריכה לכלול מעט מרק עוף או מרק צח, מנה בשרית לא שמנה ותוספת של פחמימה מורכבת כמו אורז מלא או פסטה ומעט ירקות מבושלים או טריים.

▼ אל תחכו לרגע האחרון עם הארוחה. השתדלו לסיים אותה כ-1/2 שעה לפני תחילת הצום, כך תספיקו לשתות עוד כמה כוסות מים.

◄ שבירת הצום

את הצום חשוב לסיים בשתייה מתוקה כמו תה ממותק בתוספת פרוסת עוגה קטנה או פרוסת לחם עם ריבה או דבש. לאחר מנוחה של כ-1/2 שעה יש לאכול ארוחה קלה (כמו ארוחת ערב) הכוללת לחם עם; גבינה, ביצה קשה, יוגורט, פרי וכד’.

* הכותבת יעל חורי היא דיאטנית קלינית מוסמכת BSC בעלת רישיון מטעם משרד הבריאות. את לימודי התואר הראשון סיימה יעל בשנים 1999-2002 בפקולטה לחקלאות ברחובות באוניברסיטה העברית. את הסטאז’ עשתה בבית החולים “איכילוב” בעיר תל אביב. ולאחר מכן צברה ניסיון רב בייעוץ תזונתי וחינוך לתזונה נבונה במסגרות שונות.

בין היתר עבדה כדיאטנית בבית החולים “שמואל הרופא” בישוב באר יעקב, ובחברת “רזים לחיים” מקבוצת שח”ל, וכן בחדרי כושר. כמו כן, הנחתה סדנאות הרזייה בקופת החולים “כללית” והשתתפה בפרויקט “תפור עלי – עושים בית ספר לבריאות”, אשר מחנך ילדים בבתי ספר יסודיים לתזונה נכונה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן