רפואת ילדים

יום כיפור: זהירות מנפילות ילדים מאופניים

0
0

מזהיר המרכז הרפואי זיו בעיר צפת: יש להשגיח על הילדים בזמן הרכיבה על אופניים מפני פגיעות גופניות ובעיקר פגיעות ראש ◄ ברכישת קסדה מומלץ להצטייד בסרט מדידה למדידת היקף הראש.
יום כיפור: זהירות מנפילות ילדים מאופניים
יום כיפור: זהירות מנפילות ילדים מאופניים

לקראת יום כיפור בו מרבים לרכב על אופניים, מזהירים במרכז הרפואי זיו, כי הילדים חשופים יותר לפגיעות ראש, לפציעות וחבלות. דר’ עמרם הדרי סגן מנהל מח’ לכירורגיה ומנהל יח’ טראומה במרכז הרפואי ע”ש זיו בעיר צפת, קורא להורים, להיות זהירים יותר ולשים לב לפגיעות ראש.

ד”ר הדרי, מסביר, כי נפילה מאופניים, קורקינט או גלגיליות עלולה להיות מסוכנת ביותר במידה והילד לא חובש קסדה להגנת הראש וכי ניתן למנוע חבלות ונפילות במידה וההורים ידריכו את ילדיהם בכל הקשור בבטיחות בשימוש באופניים וגלגליות.

עוד מציין ד”ר הדרי, כי; חשוב ביותר לא להישאר אדישים, במידה ונגרמות מכות וחבלות ראש לילדים; “גם אם נראה שהילד מתנהג בצורה רגילה ולא אירע לו מאום. תסמיני חבלות ראש קשות אצל ילדים עלולות לעיתים להטעות, תפקוד חיצוני אינו יכול להעיד על סכנה התופסת תאוצה ומתרחשת במוח, לעיתים לאורך מספר שעות מהרגע שהילד שנחבל ונראה ומתפקד בצורה נורמאלית לחלוטין כלפי חוץ ועד להופעת תסמינים.

עקב דימום פנימי, הולכת ומצטברת בתוך הגולגולת כמות דם הלוחצת על רקמת המוח העדינה. עליית הלחץ עלול לגרום לשיבוש במערכת העצבים המרכזית. הביטוי הפיסי של לחץ על המוח, עלול להוות מצב כללי לא טוב, כאבי ראש עזים, הקאות ובהמשך איבוד הכרה, עילפון ופרכוסים. יש להביא את הילד לבדיקה בבית החולים מיד לאחר שנחבל בראש, אין להמתין לתופעות חיצוניות !” מזהיר ד”ר הדרי.

יש להביא לבדיקה כל ילד שנחבל בראשו גם אם אין ביטוי חיצוני!

הפגיעה כתוצאה ממכה עלולה להיות שבר, חבטת המוח בגולגולת או דימום תוך גולגולתי, כאשר כלי דם בראש נבקע או דולף. מצב זה יכול להיגרם כתוצאה מטראומה פיזית (כפי שקורה בפציעת ראש) או סיבות נוירו- טראומטיות (בשבץ דימומי) כגון; מפרצת שנבקעה (כלי דם שהתנפח והתבקע).

זהו מצב חירום רפואי קשה, כיוון שהעלייה בלחץ בתוך הגולגולת עלולה למחוץ את רקמת המוח העדינה או להגביל את זרימת הדם אליה.

במרכז רפואי זיו, צפת, מציינים את חשיבות התאמת הקסדה לראש. ברכישת קסדה מומלץ להצטייד בסרט מדידה למדידת היקף הראש. היקף הראש של אדם מבוגר הוא 51-62 ס”מ בממוצע, ואצל ילד מגיל 8 הוא מגיע לכ- 80% מגודלו הסופי.

על אריזת הקסדה, מצוין, היקפה בס”מ וכן מידתה בערכים אוניברסאליים; סמול, מדיום ולארג’.

ברכיבה יש לרכוס את הרצועה היטב ולנער את הראש בכדי לוודא שהקסדה אינה נשמטת. קסדה גדולה מדי תהיה לא בטוחה ובשעת תאונה תגרום נזק במקום להועיל.

דר’ עמרם הדרי: יש חשיבות להתאמת הקסדה לראש הילד

חשוב שהקסדה תהיה עשויה משני חומרים או יותר כיציקה משולבת, המעניקה חוזק ועמידות מרבית. קסדה איכותית תכלול חומר ספיגה כ-“פוליאוריתן מוקצף” לצורך מיגון, וחומר מלכד יצוק, העמיד בשפשוף וקריעה.

כך, גם לאחר פיצוח שכבת הספיגה יישאר המבנה המקורי של הקסדה ויגן מפני מכה שנייה ושלישית. מומלץ גם לרכוש קסדות בעלות מנגנון נעילה אחורי לשיפור האחיזה בגולגולת. חשוב לבדוק שהקסדה עומדת בתקן.

מנתוני משרד הבריאות, עולה, כי מדי שנה, מתים בישראל 63 ילדים עד גיל 17 בממוצע מפגיעות בית ופנאי. סיבות התמותה השכיחות הן טביעה (22%), חנק (17%), כוויות (10%) ונפילות(8%), כך לפי נתוני המרכז הלאומי “בטרם” לבטיחות ולבריאות ילדים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן