גיל הזהב | זקנה | גרונטולוגיה

32 אלף פניות הגיעו למרכז הארצי של המשרד לענייני גמלאים בחודש הפעילות הראשון

0
0

המשרד לענייני גמלאים בראשות השר רפי איתן, יזם את הקמתו של המרכז הארצי למיצוי זכויות גמלאים. במהלך חודש הפעילות הראשון, מאז נחנך המרכז, פנו יותר מ-32 אלף גמלאים ובני משפחותיהם במגוון של תחומים למרכז הארצי (הגימלאפון), שמספרו 8840*.
32 אלף פניות הגיעו למרכז הארצי של המשרד לענייני גמלאים בחודש הפעילות הראשון
32 אלף פניות הגיעו למרכז הארצי של המשרד לענייני גמלאים בחודש הפעילות הראשון

המשרד לענייני גמלאים הקים לפני כחודש את המרכז הארצי למיצוי זכויות גמלאים. אנשי המרכז קיבלו עד כה מספר שיא של יותר מ-32 אלף פניות של גמלאים ושל בני משפחותיהם. מעל ל-40% מהפניות כבר נענו וטופלו. נתון חשוב נוסף הוא שכ-54% מהפונים היו דוברי רוסית (17,831 פניות).

רפי איתן השר לענייני גמלאים; “הקמת המרכז למיצוי זכויות הינה גולת הכותרת של עשיית המשרד, מאחר והוא מאפשר לכל גמלאי, זקן וניצול שואה באשר הוא, לברר ולהתעדכן לגבי המגיע לו בזמן אמיתי. לא עוד מועברים השואלים מטלפון אחד למישנהו ומפקיד זה לאחר. במספר טלפון אחד קליט וזמין הם מבררים שאלה או בקשה ונענים במהירות האפשרית ובדיוק המירבי. אני מברך על כך ובטוח שהמרכז יביא הקלה גדולה לכל הזקוקים והנזקקים”.

ד”ר אבי ביצור מנכ”ל המשרד לענייני גמלאים; “היום אנחנו מסכמים חודש פעילות ראשון למרכז הארצי למיצוי זכויות הגמלאים. הפניות הרבות שהגיעו למוקד מצביעות מחד על צורך אמיתי של זקני ישראל למענה לצרכיהם ולבעיותיהם, ומאידך לכך שחיוני מצידנו לתת מענה לאותם הצרכים.

כמות הפנייה היא גבוהה מאוד, לרבות מצד ציבור העולים דוברי השפה הרוסית, מה שממחיש את החשיבות של משרד ממשלתי לענייני גמלאים, במטרה לחזק את מעמדם של הזקנים והגמלאים בחברה הישראלית”.

מטרת המרכז היא לטפל בפניות ציבור הגמלאים ובני משפחותיהם ובמיצוי זכויותיהם, בכל הנוגע לשירותים המוסדיים והקהילתיים שלהם הם זכאים; בירור זכויות הגמלאים ברשויות הממשלה, זכויות ניצולי שואה, זכויות בנוגע לסיעוד, דיווח על אירועי אלימות כלפי זקנים, מידע הנוגע לביטוח הלאומי, שירותי רווחה, בריאות, תרבות ופנאי ועוד.

ד”ר ביצור; כמות הפנייה היא גבוהה מאוד, לרבות מצד ציבור העולים

המענה ניתן ב-5 שפות (עברית, ערבית, אנגלית, אמהרית ורוסית) ובימים א’-ה’, בין השעות 08:00-20:00. המוקד הטלפוני הוקם על ידי חברת בינת סמך ומאוייש על ידי אנשים מקצועיים ומיומנים.

במסגרת המוקד מתנהלת פעילות של מחקר וניתוח הפניות, תוך עיבוד הנתונים שהתקבלו.

מעיבוד הנתונים שהגיעו במהלך חודש פעילותו של המרכז הארצי למיצוי זכויות גמלאים (נכון להיום) עולה;

• אנשי המרכז הארצי למיצוי זכויות גמלאים קיבלו עד כה 32,590 פניות.
• מפילוח הפונים עולה כי מעל ל-54% מהפונים היו דוברי רוסית (17,831 פניות).
• נעשה קמפיין הסברה ברדיו ובעיתונות בשפה הערבית ובכל זאת ישנו מספר נמוך מאוד של פונים בשפה זו – 100 בסה”כ (0.3% מהפניות).
• למרות הכמות הרבה הסתיים הטיפול הראשוני ב- 13,490 פניות, כ-40% מהפניות שהתקבלו. מדובר בפניות שניתן להן מענה או שמטופלות מול גורמים שונים (בעיקר בכל הקשור למיצוי זכויות אזרח ותיק).
• בפילוח על פי נושאים של הפניות שטופלו, עולה, כי קרוב ל-38% מהפניות שטופלו הגיעו מניצולי שואה או בני משפחותיהם, בנוגע לזכויותיהם. 12% עסקו בנושא זכויות וקצבאות של ביטוח לאומי וכמעט 1 מכל 10 גמלאים שטופלו פנה בנושא הפיננסי, בעיקר לגבי עמלות הבנקים ולגבי הפנסיה.
• במהלך חודש אפריל הקים המשרד לענייני גמלאים את המוקד למאבק באלימות כלפי זקנים, בעקבות הנתונים הגבוהים של אלימות וריבוי מקרי תקיפה כלפי זקנים.

בתוך כחודש הגיעו אלפי פניות למוקד. בחודש הפעילות הראשון של המרכז הארצי למיצוי זכויות גמלאים, הוגדר, כי פניות בנושא אלימות יהיו בעדיפות עליונה מבחינת הטיפול.

בשלב זה ניכרת ירידה חדה בפניות בנושא אלימות כלפי זקנים, כשעד כה הגיעו כמה עשרות פניות בלבד בנושא, כשמתוכם כבר טופלו 34 פניות.

המרכז הארצי למיצוי זכויות גמלאים מאפשר פנייה בעזרת דרכי התקשרות שונות;

● טלפון: 8840*
● כתובת למשלוח דואר: ת.ד 13034 ת”א
● פקס: 03-6442572
● דואר אלקטרוני: infogimlaim@pmo.gov.il
● אתר אינטרנט: www.gimlaim.gov.il

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן