חקלאות אורגנית

מ-01.09.08 – כל התוצרת האורגנית מהצומח בישראל מסומנת ותחת פיקוח עפ”י חוק

0
0

כניסת החוק והתקנות לתוקף , יאפשרו למשרד החקלאות לאכוף עפ”י חוק ייצור התוצרת האורגנית ובמקרה הצורך לנקוט בהליכים משפטיים. מפקחי המשרד יבדקו את התוצרת האורגנית, כך שתעמוד בקריטריונים של מוצר אורגני
מ-01.09.08 - כל התוצרת האורגנית מהצומח בישראל מסומנת ותחת פיקוח עפ
מ-01.09.08 – כל התוצרת האורגנית מהצומח בישראל מסומנת ותחת פיקוח עפ”י חוק

מחר (שני, 1.9.08) נפתחת שנת הלימודים, אך בנוסף ממחר יוכל כל צרכן לחפש את הסמל האורגני האחיד על המוצרים האורגניים ולדעת בביטחון, כי כל מוצר שנושא אותו אכן גודל ויוצר על פי הסטנדרט האורגני והוא מפוקח על ידי אחד משלושת גופי האישור והבקרה שהסמיך משרד החקלאות לשם פיקוח על התוצרת האורגנית (אגריאור, סקאל ישראל והמכון לבקרה ואיכות אי.קיו.סי.). קבלו מדריך לצרכן המבולבל מה לחפש, מה לבדוק ולמה יש לשים לב?

◄ מה צריך לחפש?

יש לחפש את הסמל האורגני האחיד של מדינת ישראל (משרד החקלאות) על אריזת המוצר (פירות, ירקות, מוצרים ארוזים) ואת סמל הפיקוח של אחד משלושת גופי האישור והבקרה.

◄ היכן תמצאו?

יש לדאוג שהתוצרת האורגנית תהיה מופרדת באופן ברור מהתוצרת הרגילה. כלומר, אם חנות מוכרת גם תוצרת אורגנית וגם תוצרת רגילה, הן חייבות להיות מופרדות האחת מהשנייה על מנת למנוע בלבול מיותר.

בכל חנות צריך להיות אזור נפרד למוצרים האורגנים, בין אם מדובר בפירות וירקות ובין אם מדובר במוצרים מעובדים, כדוגמת: פסטה, קטשופ, רטבים וכו’.

בחנויות המוכרות תוצרת אורגנית בלבד אין צורך להפריד בין המוצרים השונים. במקום המכירה חייב להיות מוצב שלט שרשומות בו המילים; “תוצרת אורגנית”.

◄ על איזה מוצרים מפקח החוק?

החוק והתקנות האורגנים משלימים את היערכות משרד החקלאות ופיתוח הכפר לגידול, ייצור, טיפול ושיווק של תוצרת חקלאית טרייה לשוק המקומי.

בשלב ראשון, יכללו בחוק כל מוצרי המזון שמוצאם מן הצומח ובשלב מאוחר יותר, בעוד שנה (09/2009), מוצרי מזון שמוצאם מן החי.

◄ מה עוד חשוב לדעת?

בשנה וחצי שקדמו להחלת החוק והתקנות ביצע משרד החקלאות סקרים לבדיקת תוצרת אורגנית על מנת לבחון האם היא עומדת בסטנדרטים שנקבעו לגידול אורגני.

תוצאות הסקרים של השנה וחצי האחרונות מעודדות – עוד קודם להחלת החוק, בכל בדיקות המעבדה למוצרים אורגנים לא נמצאו שאריות חומרי הדברה.

כלומר, כל המוצרים שנבדקו אכן ענו לסטנדרט העיקרי של מוצרים אורגנים ולא הכילו שאריות חומרי הדברה.

כיצד מוודאים שהתוצרת אכן אורגנית?

כניסת החוק והתקנות לתוקף מחר, יאפשרו למשרד החקלאות לאכוף על פי חוק את ייצור התוצרת האורגנית ובמקרה הצורך לנקוט בהליכים משפטיים.

מפקחי המשרד, יבדקו את התוצרת האורגנית, כך שתעמוד בקריטריונים של מוצר אורגני.

בנוסף, מפקחי המשרד, יעקבו אחר השינוע והאריזה של התוצרת החקלאית האורגנית וידאגו כי תוצרת אורגנית תשווק בנפרד מתוצרת רגילה.

כמו כן, מפקחי המשרד, ימשיכו לבדוק את התוצרת האורגנית במעבדה על מנת להבטיח שלא נעשה שימוש בחומרים ורכיבים אסורים במוצרים אורגניים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן