מוזיקה

פול מקרטני חבר להקת The Beatles (“החיפושיות”) יופיע בארץ ישראל

0
0

סיים סיבוב הופעות ברחבי אירופה ◄ צפויים להגיע לחזות בהופעתו האחת ויחידה בארץ כ-30 אלף איש ◄ מקרטני, זכה ב-15 פרסי גראמי: 11 מהם כחבר בביטלס, שלושה כאמן עצמאי, ואחד נוסף, בשנת 1990, על מפעל חיים.
פול מקרטני חבר להקת The Beatles (
פול מקרטני חבר להקת The Beatles (“החיפושיות”) יופיע בארץ ישראל

החל מסכום של כ-500 שקלים ויותר, יהיה המחיר ההתחלתי של כרטיס הכניסה של כרטיס הכניסה להופעתו של סר פול מקרטני, חבר להקת החיפושיות, הביטלס The Beatles, לשעבר ואחד המוזיקאים הגדולים בהיסטוריה של המאה ה-20 ושל המוזיקה בכלל, שיופיע בפארק הירקון בעיר תל אביב ב-25 בספטמבר, כך פורסם אמש (מוצ”ש).

יותר מארבעים שנה (44) אחרי שממשלת ישראל, קבעה, כי חברי להקת הביטלס (The Beatles – “החיפושיות”) לא יורשו להופיע בישראל, פן חלילה הלהקה תשחית את בני הנוער, בארץ, יגיע הזמר מקרטני, לאחר סיבוב הופעות ברחבי אירופה, כולל במדינת גיאורגיה, מלווה במשלחת של כ- 100 אנשי צוות, הפקה, הגברה, במה ואפילו אנשי תפעול למטבח צמחוני, מיוחד שיוקם ע”י אנשיו באזור הבמה.

משרד ההפקות של האחים ז’רז’בסקי, בראשות המפיק דודו ז’רז’בסקי, שהביא לארץ בעבר את הזמרות לורן היל ו-אריקה באדו הוא ש”סגר” על הופעתו של מקרטני, תוך ציון והדגשת העובדה, כי היה זה מו”מ קשה ומייגע עד להחלטה של הכוכב לחתום על הסכם הופעתו בישראל.

מיום שלישי, השבוע, תחל מכירת הכרטיסים, וצפויים להגיע לחזות בהופעתו האחת ויחידה בארץ כ-30 אלף איש.

מקרטני, דווח, שר בהופעותיו את להיטי הענק של הביטלס, כמו; Hey Jude ו- Yesterday, המהווים קצת למעלה ממחצית זמן ההופעה שלו. המחצית השנייה תוקדש לשירי הסולו של מקרטני וללהיטים של להקת העבר שלו; ’כנפיים’, כמו; Live and Let Die, המוכר מסרט של ג’יימס בונד באותו שם.

▼ ג’יימס פול מקרטני

סר ג’יימס פול מקרטני (אנגלית: James Paul McCartney) (נולד ב-18 ביוני 1942) הוא מוזיקאי בריטי, חבר לשעבר בלהקת הביטלס ובלהקת Wings. היוצר הפעיל עד היום מקרטני, נכנס לספר השיאים של גינס כמחבר הפורה ביותר במוזיקה הפופולרית. השיר Yesterday שחיבר זכה לכ-3,500 גרסאות כיסוי והוא השיר המושמע ביותר ברדיו ובטלוויזיה האמריקאיים אי פעם, עם יותר מ-7 מיליון השמעות. מקרטני, זכה ב-15 פרסי גראמי: 11 מהם כחבר בביטלס, שלושה כאמן עצמאי, ואחד נוסף, בשנת 1990, על מפעל חיים. נכון ל-2008 ממשיך מקרטני ליצור מוזיקה, ונחשב לאחד מהאנשים העשירים בבריטניה.

▼ נעוריו

ג’יימס פול מקרטני נולד בעיר ליברפול שבאנגליה, לאם קתולית ולאב אנגליקני ממוצא אירי וממעמד הפועלים, הבכור משני בנים. אימו, מארי, הייתה אחות, ואביו, ג’יימס (ג’ימי), ניגן בחצוצרה ובפסנתר. ב-1954 הוא פגש לראשונה בחברו ג’ורג’ האריסון, לימים חברו ללהקת הביטלס, בזמן לימודיהם בבית הספר. באוקטובר 1956, כשהיה בן 14, נפטרה אמו מסרטן השד. אירוע טרגי זה חיזק מאוחר יותר את החברות בין מקרטני לג’ון לנון, שאיבד אף הוא את אמו בגיל צעיר.

אביו של מקרטני, עודד את שני בניו לעסוק במוזיקה; בסלון ביתם היה פסנתר כנף בו ניגן האב. אביו נהג להאזין עימו לרדיו ולציין באוזניו את כלי הנגינה השונים המשתתפים בשירים. לאחר שמתה אמו העניק לו אביו חצוצרה מצופה ניקל, אותה החליף מקרטני מאוחר יותר בגיטרה אקוסטית.

מקרטני, התקשה לנגן בגיטרה מאחר שהיה שמאלי; לאחר שראה כרזה ובה מצולם גיטריסט שמאלי שהפך את סדר המיתרים בגיטרה, הוא אימץ מנהג זה אף הוא. הוא התקדם בנגינתו, וחיבר את שירו הראשון; “I Lost My Little Girl”. לאחר מכן, החל לנגן גם בפסנתר וחיבר את השיר שלימים הפך לאחד המפורסמים בשירי הביטלס, “When I’m Sixty-Four”. אביו המליץ שייקח שיעורי נגינה, והוא אכן עשה כך, אך במהרה הבין כי הוא מעדיף ללמוד משמיעה, והפסיק את לימודיו.

ביולי 1957, כשהוא בן 15, הכיר חבר משותף בינו לבין ג’ון לנון, ומקרטני הצטרף ללהקת “the Quarrymen” שהקים לנון, בה שר וניגן בגיטרה. משפחותיהם לא ראו בעין יפה את החברות בין השניים; דודתו של לנון התנגדה לחברות הואיל ומקרטני היה בן למשפחה ממעמד נמוך, ואילו אביו של מקרטני הזהיר אותו, כי לנון, עלול לסבכו בצרות (מאוחר יותר הוא השלים עם חברותם ואף הרשה ללהקה לערוך חזרות בביתו).

מקרטני, שכנע את לנון לצרף ללהקתם את ג’ורג’ האריסון, למרות שלנון הסתייג מגילו הצעיר של האריסון. הם צירפו ללהקה נגן בס, חבר של לנון בשם סטיוארט סאטקליף, וכן מתופף בשם פיט בסט, והלהקה החלה להופיע במועדונים שונים באנגליה, בסקוטלנד ואף בגרמניה. ההרכב החליף מספר שמות בטרם נבחר באוגוסט 1960 השם המוכר כיום; “הביטלס”.

▼ שנות ה-60 – הביטלס

במאי 1960 נקבעה לביטלס הופעה ראשונה בהמבורג שבגרמניה. אביו של מקרטני סירב בתחילה להרשות לבנו לנסוע, בשל גילו הצעיר, אך התרצה כשהבין, כי בנו ירוויח מן המסע שני פאונד ועשרה שילינג ליום, יותר משהרוויח הוא עצמו. באוקטובר, לאחר תקרית בה הציתו הביטלס חלק מחדר באחד המלונות הזולים בהם שהו, בילה מקרטני שלוש שעות במעצר, ולאחר מכן, גורשו הוא ובסט חזרה לאנגליה. האריסון גורש אף הוא, כי על פי החוק הגרמני היה צעיר מכדי לעבוד.

בשנים 1960 – 1961 המשיכה הלהקה להופיע בליברפול. באותה תקופה החלו לנון ומקרטני לכתוב במרץ חומר מקורי. הלהקה חזרה להמבורג באפריל 1961 והקליטה את השיר “My Bonnie” יחד עם טוני שרידן. לאחר ההקלטות עזב סאטקליף את הלהקה, ומקרטני קיבל עליו את תפקיד נגן הבס. בתחילה השתמש בגיטרת הבס ששאל מסאטקליף, אך לאחר זמן קצר רכש גיטרה בס משלו, המיועדת לשמאליים. בתקופה זו, לפני שזכתה הלהקה להצלחתה הגדולה, השתמש מקרטני לעתים בשם הבמה פול ראמון (Ramone או Ramon), שהיווה מאוחר יותר השראה לשמה של להקת הראמונס.

בנובמבר 1961 חתמה הלהקה על חוזה עם האמרגן בריאן אפשטיין. לאחר שנדחו על ידי מספר חברות תקליטים, חתמו לבסוף הביטלס במאי 1962 על חוזה הקלטות עם חברת EMI, ו-ג’ורג’ מרטין התמנה למפיקם המוזיקלי; זמן קצר לאחר מכן, בין השאר בשל דרישתו של מרטין, פיטר אפשטיין את פיט בסט, והלהקה צירפה לשורותיה במקומו את רינגו סטאר.

הלהקה זכתה להצלחה עצומה בכל העולם, ואת רוב להיטיה כתבו מקרטני ולנון; בתחילה ניתן הקרדיט ל”מקרטני-לנון” אך הוא שונה לאחר מכן ל”לנון-מקרטני”. בתחילת דרכם חיברו השניים את רוב השירים תוך שעות ספורות, לרוב בחדרי מלון אחרי ההופעות או בביתם. במקביל, חיבר מקרטני שירים גם עבור מוזיקאים אחרים כגון; בילי ג’יי קריימר והדקוטות, סילה בלאק ו-מארי הופקין.

מקרטני הראשון מחברי הלהקה שהוציא אלבום סולו

שיר שחיבר עבור הצמד פיטר וגורדון (פיטר הוא אחיה של בת זוגו דאז, ג’יין אשר), “World Without Love”, אף הגיע למקום הראשון במצעדים האמריקאיים והבריטיים. הוא חיבר עבורם להיטים נוספים, ומתוך סקרנות לראות האם שמו הוא שהפך אותם למצליחים, חיבר את שירם הבא, “Woman”, תחת שם העט; Bernard Webb (בארצ

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן