פסיכולוגיה

ד”ר אבי פלד, מהמרכז הרפואי לבר”ן שער מנשה, רוצה לשנות “סדרי עולם” בפסיכיאטריה

0
0

בשנים האחרונות, מתחיל להצטבר ידע ראשוני המאפשר לנסות ולבנות מערכת אבחון פסיכיאטרית מבוססת מוח ועל בסיס זה ניסחתי הצעה למערכת אבחון אלטרנטיבית לזאת הקיימת מערכת אבחון מבוססת על ההפרעות המוחיות האפשריות לכל מחלה ומחלה
ד
ד”ר אבי פלד, מהמרכז הרפואי לבר”ן שער מנשה, רוצה לשנות “סדרי עולם” בפסיכיאטריה

דר’ אבי פלד, מנהל מחלקה במרכז הרפואי לבר”ן “שער מנשה”, נחשב למרצה מומחה בתחום מדע הרפואה הקלינית העוסק בבריאות הנפש (Psychiatry) ומבוקש בכנסים שונים בהן הוא מציג חשיבה אחרת מהנהוגה כיום לגבי אבחון מחלות הנפש. פלד, שב לא מכבר מסדרה של כנסים והרצאות בהן הציג את גישתו החדשנית במרכזים רפואיים גדולים בעיר ניו יורק ובמדינת קליפורניה אשר בארה”ב.

בדברי ההסבר לגישתו טוען ד”ר פלד; “היום מקובל לחשוב, כי מחלות הנפש הן למעשה הפרעות בפעולה המורכבת של המוח האנושי. יחד עם זאת מערכת האבחון הפסיכיאטרית אינה מתייחסת כלל למוח האנושי ומתבססת רק על תיאורים של תלונות המטופלים.

“הסיבה לכך – מסביר ד”ר פלד – נעוצה בעובדה, שההפרעות המוחיות במחלות הנפש הן חידה ואינן ידועות. בשנים האחרונות, מתחיל להצטבר ידע ראשוני המאפשר לנסות ולבנות מערכת אבחון פסיכיאטרית מבוססת מוח, ועל בסיס זה ניסחתי הצעה למערכת אבחון אלטרנטיבית לזאת הקיימת, מערכת אבחון מבוססת על ההפרעות המוחיות האפשריות לכל מחלה ומחלה.

ד”ר פלד; “חשיבות אבחון מבוסס מוח היא גדולה ביותר מכיוון, שתאפשר התערבות טיפולית שלא מתאפשרת ללא מערכת כזאת. מערכת האבחון מוסברת ומפורטת בספר שכתבתי ויצא לאור בקרוב בעולם”.

איזה תגובות קיבלת מגורמים שונים במקומות בהן הצגת את גישתך?

ד”ר פלד; “התגובות היו מעורבות. סטודנטים ורופאים צעירים קיבלו את גישתי השונה ביתר התלהבות מהדור הישן והשמרני יותר של הפסיכיאטרים. לכולם ברור שהעניין מרתק ומעניין והרוב חושבים שהנושא מקדים את זמנו”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן