רפואת ילדים

רפואת לב אצל ילדים – יום עיון במחלקת הילדים של המרכז הרפואי הלל יפה חדרה

0
0

כ-100 משתתפים מקרב רופאי הילדים והמשפחה בקהילה השתתפו בשבוע החולף ביום עיון שקיימה מחלקת הילדים של המרכז הרפואי הלל יפה ויוחד לעדכונים ברפואת לב בילדים. יום עיון מלב אל לב
רפואת לב אצל ילדים - יום עיון במחלקת הילדים של המרכז הרפואי הלל יפה חדרה
רפואת לב אצל ילדים – יום עיון במחלקת הילדים של המרכז הרפואי הלל יפה חדרה

כאחוז אחד מסך כל התינוקות הנולדים יסבול מ-מחלת לב בדרגות חומרה שונות. נתון זה מהווה חלק מסטטיסטיקות שונות הקשורות ל-מחלות לב אצל ילדים והוא גם העומד בבסיס קיומו של יום העיון אותו ערכה מחלקת הילדים של המרכז הרפואי הלל יפה בעיר חדרה בהשתתפות כ- 100 רופאי ילדים ומשפחה מהקהילה.

“כשמדברים על מחלות לב בילדים”, מציין ד”ר איאס קאסם סגן מנהל מחלקת ילדים ומומחה ל-קרדיולוגיה בילדים שיזם את יום העיון, “מתייחסים בדרך כלל למחלות הקשורות לאנטומיה של הלב. דהיינו; מבנה הלב, אופן זרימת הדם, מומים מולדים וכו’. חלק מהילדים נולדים עם בעיות אלו וחלקם מפתחים אותן במשך השנים הראשונות לחייהם.

האבחנה לבעיות הקשורות ל-לב מאובחנות ברובם המכריע מיד לאחר הלידה, או בחודשים הראשונים אחרי ה-לידה. עם זאת, כיום ניתן לגלות מומים גם בתקופת ה-היריון על ידי ביצוע אולטראסאונד עוברי ללב”.

במהלך יום העיון, בשבוע החולף, הועברו תכנים הקשורים לחידושים הקיימים בתחום רפואת לב בילדים על ידי מומחים מהמרכז הרפואי הלל יפה בעיר חדרה וממרכזים רפואיים נוספים בארץ.

הנושאים על הפרק היו בין השאר; התמודדות עם הפרעות קצב בילדים, ההבחנה בין סוגי התעלפויות בקרב ילדים, הטיפול ב-מומי לב אצל ילדים ומתבגרים ועוד.

עדי קליין: מפגש חשוב וחיובי

יום העיון, הונחה על ידי פרופ’ ליונארד בלידן לשעבר מנהל מכון הלב בבית החולים שניידר המטפל במבוגרים עם מומי לב מלידה.

בסיום יום העיון הציג ד”ר קאסם מקרה מיוחד אותו איבחן במסגרת עבודתו במרפאה ה-קרדיולוגית במרכז הרפואי וכן הרחיב על החידושים בטיפולים ואבחונים בתחום קרדיולוגית ילדים בשנים אחרונות.

הן ד”ר יעקב הספל, סגן מנהל המרכז הרפואי, והן ד”ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים, ציינו, כי הם רואים חשיבות רבה בקיום ימי עיון, כגון אלו, על ידי המחלקה בשל העובדה שהם מאפשרים לעדכן את רופאי הקהילה בחידושים הקיימים ולהדק את הקשר עימם לטובת מתן שירות טוב יותר למטופלים המשותפים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן