כדורגל בחו"ל

יורו 2008: נבחרת אחת ביום. וגם רונאלדו מגיע

0
0

פורטוגל מגיעה למשחקי “יורו 2008″ כנבחרת שהוכיחה כבר הכל, אבל עדיין לא זכתה ב… כלום. ולכן, מה”יורו 2008”, היא יכולה רק להתקדם. ואל תשכחו – מיודענו רונאלדו יהיה שם
יורו 2008: נבחרת אחת ביום. וגם רונאלדו מגיע
יורו 2008: נבחרת אחת ביום. וגם רונאלדו מגיע

נבחרת פורטוגל חזרה למרכז העניינים באירופה בשנת 2004 לערך, ביורו הקודם. אז, דור הזהב של הפורטוגזים היה במרכז ההתפתחות. רוי קוסטה, פיגו, פאולטה, נונו ונלטה, נונו גומש. הם היו הכוכבים הגדולים של אותו דור. תואר מסוים לא נרשם על השם שלהם, מלבד הופעה מוכבדת ביורו 2000 שכללה הגעה לחצי גמר וביורו 2004 העפלה היסטורית לגמר, בבית, שם הפסידו ליוון, 0:1, האלופה הנוכחית.

במשחקי המונדיאל האחרון, פורטוגל הגיעה לחצי הגמר אבל נכנעה לכדורגל החזק של צרפת. במשחקי “יורו 2008”, אני אסקור למה פורטוגל יכולה לעבור את מחסום “נבחרת עם כישרון” לנבחרת עם תארים. קודם כל נתחיל בסקירת הסגל. הסגל הנוכחי של פורטוגל זה בדיוק החלפות הדור עליו כתבתי בעבר.

פורטוגל של המאמן לואיס פליפה סקולארי, כמו צרפת, ואולי גם נבחרות אחרות משתפות כרגע יותר ויותר צעירים ומשנות את פני הנבחרת. לא עוד מאניש, דקו, וקואשטינה בקביעות במרכז הקישור. היום פורטוגל בעלת אופציות רבות בעמדות האלה.

טיאגו, למרות עונה זוועתית ביובה (עוזב, כנראה לספרד) בסגל. ראול מייריליס, ג’אוא מונטיאינו, ומיגל ולוסו הם ילדי הפלא החדשים של הכדורגל הפורטוגזי. שלושתם הם בדיוק הסיבה להתחדשות הסגל בצעירים עם כישרון בלתי פוסק. ’שליישיית מה קשור’ מבחינתכם, הם הכוכבים של המחר בקבוצות הגדולות של אירופה.

את מונטאינו רוצים מגיל 18 בכל אירופה. לפחות בינתיים, הוא מוביל עם סרט הקפטן את ספורטיניג ליסבון למקום 2 בפורטוגל ולזכייה בגביע. איתו יחד יש מיגל ולוסו, שעדיין בספק ליורו בגלל הגיל, אבל העונה גם בצ’אמפניוס ראינו איזה כישרון יש לילד הפורטוגזי. קשר אחורי נהדר, עם טכניקה שאין להרבה מהשחקנים בעמדות האלה, וגם הוא יכול להיות אופציה נעימה לעיניים.

האפשרות השלישית היא ראול מיירליס, אולי השחקן הכי יציב בפורטו כבר שנתיים. לב הקישור, המלחמה ויכולת הובלת הכדור. עוד שחקן שכבר שיחק לא משחק אחד וגם לא שניים במעמדים גדולים בנבחרת.

אבל פורטוגל, כתוכנית לקראת היורו בונה על שני שחקנים בעיקר. ואני מדבר על צמד הכישרונות כ-רונאלדו ו-קוראזמה. השחקנים אולי הכי יפים בעולם במראה, אבל לא רק. קוראזמה – אף אחד כולל בפורטוגל ובאירופה לא מבין מה עושה עדיין בפורטו, אני מבטיח לכם שאחרי גול אחד ב-יורו הזה, אחת האיטלקיות או מהספרדיות תחתים אותו בסכום עתק. כל העונה קורזמה זה פורטו.

זה לא כוחות, והשחקן הווירטואוז מרקד לעוד שער. בפורטוגל בונים עליו ומקווים שסימאו, העדפה האישית של סוקלארי כמאמן ישב על הספסל. קוראזמה שונה מסימאו. הוא יותר דומה לרונאלדו, כישרון שצריך הכוונה טובה ומאמן כמו פרגסון שיעשה אותו טוב יותר ויוותר על השטויות והכדרורים.

סוקלארי צפוי לתת לו לפתוח בכנף יחד עם רונאלדו. מעבר להרכב כמעט מושלם יש לפורטוגל בעיות קבועות בשתי עמדות ובכלל בכדורגל הפורטגזי. קודם כל עמדת המגן השמאלי, מאז נונו ונלטה קומבינות בנוסח רפי גינת זזות בצד שמאל של לואיס סוקלארי.

המאמן של נבחרת פורטוגלי, סקולארי בטוח יושב בבית וחושב איך לשחק

פעם פאריירה, פעם מיגל ולוסו, ולפעמים שחקנים לא מוכרים ולא מספיק טובים עולים בעמדה הזו, בגלל שלפורטוגל יש מחסור. גם בכדורגל המקומי, שהוא לא בין החזקים באירופה יש בעיה של פורטוגזים מקומיים, בליגה שאין הגבלת זרים וברזילאיים בכל פינה.

הנקודה היא שההתאחדות הפורטוגזית, במקום לעודד את הכדורגל המקומי שמפתח כישרונות ללא הפסקה, עוצרת אותו עם חוק שלא מגביל את הזרים. בשביל מה קבוצה בינונית בפורטוגל כמו ו.סיטואבל צריכה 9 ברזילאיים? אולי זה נשמע לכם מרקיד או סמבה באוויר, אבל אלו ברזילאיים שיכולים מקסימום, להגיע לישראל.

אולי עכשיו הבנתם את מקור האנלוגיה שלי. זה לא רונאלנדיניו או קאקה. מקסימום כמו אבד’גי שנזרק מ-הפועל ת”א במחזור ה-7. ולמרות שהפורטוגזים אוהבים ברזילאיים, והרבה מהם התאזרחו בקולניה הקודמת, יש טענות קשות של העם הפורטוגזי לכך שהליגה מלאת “אחים מברזיל”, כל אלו פוגעים בנבחרת כבר שנים לייצר מגנים שמאלים וחלוצים.

פורטוגל מימי נונו גומש, פאולטה (שניהם עקב עוד משחקים, גומש גם בנבחרת) פורטוגל לא הצמיחה שום חלוץ ראוי. פוסטיג’ה, היה בתווך, אבל אפילו פורטו, המקומית לא נותנת לו צ’אנס. אולי מעבר לקבוצה אחרת ישחרר לו את הקריירה. הוגו אלמיידה, הוא כרגע התקווה של העם הפורטוגזי, והוא היום החלוץ המוביל והיחידי. נשמע לכם מצחיק, או לא הגיוני, הרי אפילו למדינת ישראל יש יותר חלוצים בקאדר.

וזה נכון. וזו יכולה להיות אחת הסיבות לכישלון הפורטוגזי ב-יורו 2008. אין חלוצים, אבל מצד שני יש את רונאלדו. וכמה שדיברו עליו ברחבי העולם כשחקן הטוב בעולם, זה עוד כלום. לדעתי צמד התארים הרגיעו את רואנלדו מהלחץ שהיה עליו לפני המונדיאל או ביורו הקודם. הפעם הוא בשל יותר, ודווקא בגלל החמצת הפנדל בדו הקרב מול קבוצת צ’לסי, כשחקן שרוצה להיות מושלם הוא ירצה להחזיר וייתן הצגות גם בנבחרת.

נבחרת פורטוגל קודם כל תלויה בו, והוא זה שצריך לשחק את החלוץ החסר ולתת לסוקארי על הקו את נאני וקוראזמה בשביל שלישייה התקפית חסרת מעצורים.

ככה אני רואה את הנבחרת עולה, עם ההרכב הקבוע ושיטת המשחק שמעולם לא שונתה. ה- 4-3-3, שכמעט כל קבוצות פוטורגל משחקות אותו (בגלל מחסור בחלוצים, או בגלל קשרים מוכשרים, תחליטו אתם) יהיה גם בנבחרת. סוקלארי, ייתן לריקארדו לעלות כשוער ראשון.

בצד שמאל הכל פתוח, כנראה פאריירה, מקבוצת צ’לסי יפתח בגלל הניסיון. בלמים יהיו קראבליו, ופפה, שייתנו משחק ראש מושלם. ובצד ימין, מיגל, מקבוצת ולנסיה ימשיך, או בואנגיסה, מפורטו אשתקד(היום צל’סי) יחליף אותו בזכות האליפות הכי קלה בהיסטוריה של פורטו.

בקישור, פה פורטוגל מצטיינת בייצוא ובייצור והתחרות קשה. אני הייתי הולך על דקו (למרות עונה בינונית, הניסיון) טיאגו( אותו דבר כמו דקו) ו-ראול מירלייס. קישור מרכז שדה חזק, שיודע גם להגן וגם לתקוף. חוץ מזה לא חסרות אופציות אחרות. פלה, ילד הפלא של אינטר, הועלה גם שם אופצניאלי, וגם מאניש למרות שלא יכנע בא. מדריד ובאינטר, עדיין שמו נזכר בכל מעמד שפורטוגל מגיעה גם בגלל הותק, ויכולותו בנבחרת שהיא מעבר לקבוצות באירופה.

רונאלדו. וכמה שדיברו עליו ברחבי העולם כשחקן הטוב בעולם

בחוד או באגפים התחרות קשה. ופליפה סקולארי בטוח יושב בבית

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן