אדיר בנימיני

טומי לפיד: לוגוס, אתוס, פאתוס – הטור של אדיר בנימיני, נתניה

0
0

חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני, נשא אמש (ראשון) בישיבת מועצת העיר דברי הספד על לכתו של שר המשפטים לשעבר, יוסף (טומי) לפיד, אותו זכה להכיר מקרוב כאשר עמד בראש תנועת שינוי.
טומי לפיד: לוגוס, אתוס, פאתוס - הטור של אדיר בנימיני, נתניה
טומי לפיד: לוגוס, אתוס, פאתוס – הטור של אדיר בנימיני, נתניה

כאשר באים לדבר על אדם בשיעור קומתו כמו יוסף טומי לפיד, שניחן בכישורים בלתי רגילים ואין ספור מידות תרומיות, קשה יותר למצוא סוף מאשר התחלה, ולא לחומר אני זקוק אלא לצמצום. לפיכך, לא אבוא למנות עליו כרוכל מידות וסגולות, אך בכל זאת לא אצא ידי חובתי אם לא אציין את היושרה שלו, את אמונתו הכבירה ברעיון הציוני, את הכישרון הרטורי היוצא מגדר הרגיל שהתברך בו. כרטוריקן התגשמו שלושת המימדים עליהם עמד אריסטו כשאפיין וקבע את הדרוש לנואם טוב: לוגוס, אתוס, פאתוס.

לפיד בלט במיוחד בחריפותו הבהיקה ובהגיונו היורד לשיטין; הוא עסק בלימוד מתמיד, בשקידה עצומה, רכש ידע ולשונות רבים והאדיר במידותיו התרומיות.

לא יימצא מי שיחלוק על כך שאין אנשים מושלמים בעולם; אפילו בתנ”ך לא מתואר אדם מושלם, ללא פגם ומשגה. יש לכל אדם תכונות טובות ופחות טובות, ואף התכונות הטובות אינן מושלמות, אינן מגיעות לשיאן.

הדבר אשר יחד את טומי לפיד – ואני אומר זאת מתוך ידיעה ברורה ובלא כל הגזמה – היא העובדה שהייתה לו לפחות תכונה אחת שהגיעה כמעט לתכלית השלמות ואולי אף יותר מכך, וזו הייתה אמונתו החזקה בדרכו.

כאשר האמין במטרה מסוימת או ברעיון מסוים הוא נלחם למענם ועמד על דעתו בנחרצות. התכונה המאוד בולטת הזאת, בין שאר מעלותיו ויכולותיו אינה דבר של מה בכך, והיא בלטה מאוד במיוחד במדינתנו, בה נוטים נבחרי ציבור לשנות את דעתם חדשות לבקרים.

הטור של אדיר בנימיני מהעיר נתניה

מי שהכיר אותו מקרוב ידע לעמוד על הפער שהיה קיים בין התדמית הציבורית שלו, לבין טומי האמיתי, שהיה אדם חם בצורה בלתי רגילה.

אין לי ספק שגם אדם שלא זכה להכירו קודם לכן והיה מזדמן ביחד עם טומי תחת סככה אחת, רק כדי לחמוק מן הגשם, גם אז היה ודאי אומר: הנה איש נדיר ביותר.

כל ימי חיי אהיה גאה על כך שזכיתי להכירו מקרוב ולקבל תורה מפיו וזכרונו יהיה חקוק בלבי לעד.

יהי זכרו ברוך!

_________

הכותב הינו חבר מועצת עיריית נתניה, בעל תואר שני (M.A) במדעי המדינה מן האוניברסיטה העברית בירושלים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן