אור עקיבא | Or Akiva

אור עקיבא: הועדה המחוזית אישרה את תכנית המע”ר

0
0

המרכז העירוני הראשי (המע”ר) שישתרע על פני 405 דונם ישדרג את אור עקיבא ויהפוך אותה לעיר אטרקטיבית ומבוקשת בישראל – אומר ראש עיריית אור עקיבא לאחר שהוועדה המחוזית אישרה את הפרויקט עם שינויים קלים. בלב העיר תחל בקרוב בנייתם של כמאות יחידות דיור
אור עקיבא: הועדה המחוזית אישרה את תכנית המע
אור עקיבא: הועדה המחוזית אישרה את תכנית המע”ר

תכנית המרכז העירוני הראשי (מע”ר) בעיר אור עקיבא עליה שקדו מיטב המתכננים קרוב ל- 10 שנים קיבלה את אישור הועדה המחוזית והיא תצא לדרך בקרוב. מדובר בפרויקט רחב היקף המשתרע על פני שטח של 405 דונם, וכולל יותר מ-450 יחידות דיור בשטח ממוצע של ממוצע של 120 מ”ר לדירה. שישה מגדלים בני 18 קומות על קומת עמודים, ומתחם מסחרי ברמת סטנדרט גבוהה.

בשטח החדש יהיו שטחי ציבור ומבנים קיימים בהיקף של 75 אחוז מהפרויקט שיכללו, בית ספר, מוזיאון, ספריה, מבנה עירייה חדש, כיכר אירועים מרכזי, קאונטרי קלאב, בניין מס הכנסה וביטוח לאומי, בנק, דואר, מרכז קהילתי, מרכז מוסיקה, מדרכים ושבילים להולכי רגל וכן שטחי ספורט משוכללים.

“מדובר בתכנית המתחשבת בצרכי העיר אור עקיבא ובחזון שגיבשנו”. אומר ראש העירייה שמחה יוסיפוב; “אין זה סוד, אור עקיבא נמצאת בצמיחה ובתנופה בכל התחומים. מדובר בתכנית שתשדרג את העיר ותהווה מקור משיכה לאוכלוסייה חזקה שמחפשת לגור בלב המדינה, בעיר המשלבת חינוך מהטובים בישראל (מקום ראשון במחוז חיפה), היכל תרבות מודרני המספק חיי תרבות עשירים ומגוונים ובעיקר איכות חיים ועיר ירוקה”.

לציבור באור עקיבא, צפויה חווית קניה, בילוי ותרבות מהנות ליד הבית. “אנו משוכנעים שבניית 30,000 מ”ר של שטחי ציבור ומסחר בעיר יספקו מאות מקומות עבודה לתושבי העיר ולבעלי העסקים צפויה הכנסה נכבדה מקהל צרכנים מהעיר ומשורה של ישובים סמוכים ובהם קיסריה, בנימינה, זכרון יעקב, חדרה ועוד” – אומר יוסיפוב.

התכנית מבחינת תחבורה תישען על תכנית המתאר הארצית לדרכים המבוצעת הלכה למעשה כבר היום. אור עקיבא תהפוך לנגישה מבחינה תחבורתית. היא תחובר בקלות לעורקי תחבורה מרכזיים בישראל כביש החוף (2) וכביש חיפה תל אביב הישן (4).

הקמת המחלף על כביש 2 עומדת בשלבי סיום ובקרוב אמור המחלף להיחנך. העירייה בהתאם לסקרי תנועה תפעל להקמת אקוסטיקה ומתקנים להפחתת זיהום אויר. “בעולם ידוע שעיר הסמוכה לעורקי תחבורה ראשיים תתפתח ותהיה אטרקטיבית. אנו פועלים ביחד עם שר התחבורה והנהלת רכבת ישראל לזירוז הקמת תחנת רכבת אזורית אור עקיבא-בנימינה”.

אופי הבנייה לגובה יהיה חדשני מול הבנייה הפרברית הנמוכה ברובה. “כבר היום יש התעניינות בפרויקט הן מצד תושבי אור עקיבא והן מצד תושבים ממרכז הארץ ואף יהודים מחו”ל שמבקשים להשתקע בארץ”. אומר יוסיפוב.

גם זאב בוים שר הבינוי והשיכון, שותף לתחזיות האופטימיות. בביקורו באור עקיבא בחודש שעבר אמר “בתוך זמן קצר אור עקיבא תהפוך לאחד הישובים המבוקשים בארץ” והוסיף: “קיסריה השכנה הפכה לישוב לעשירי הארץ ועשירי תבל, גם בנימינה שלצדכם מבוקשת. אני משוכנע שהקמת המרכז העירוני החדש לצד המחלף תהפוך את אור עקיבא לאחד הישובים האטרקטיביים בארץ.

אני מסתובב בארץ ואני משוכנע שבמסגרת גלישת אוכלוסייה מהמרכז הנדל”ני הלוהט, אור עקיבא תמשוך אוכלוסייה חזקה – גם בשל מחירי הקרקע השווים לכל נפש ובמיוחד לנוכח הישגי מערכת החינוך בעיר שהינה מהטובות בישראל”.

זאב בוים שר הבינוי והשיכון, שותף לתחזיות האופטימיות. בביקורו בעיר אור עקיבא

משרד השיכון ו-מינהל מקרקעי ישראל נענים לבקשת העירייה להוזיל את מחירי הקרקע באור עקיבא וכן את עלויות הפיתוח כדי לעודד יזמים ואנשים פרטיים לבוא ולבנות בעיר.

“אני חושב שהתושבים שהתנגדו לפרוייקט מבינים היום, כי הוא חשוב מאד לעיר בתנופה”. מתייחס ראש העיר יוסיפוב למתנגדים לתכנית המע”ר. “מדובר בקבוצה קטנה ואיכותית של אנשים בעלי מודעות ציבורית. חלק מהשגותיהם התקבלו ואני מקווה, כי הם ימשיכו להתעניין ולגלות מעורבות בשורת הפרויקטים שאנו מתכננים לבצע באור עקיבא גם בעתיד”.

במשולב לתכנית קיימות תכניות נוספות ותכניות מגירה רבות ובהם בניית מכללה אקדמאית.

כבר עתה החלו עבודות לבניית מרכז מוסיקה (ע”ש רפפורט) רחב היקף ומהיפים בישראל, כך גם יבנו אולם סקווש תיקני לצד קאנטרי קלאב בו מספר בריכות מהיפים ומהמשוכללים בארץ, מתוכנן יוקם גשר עילי עם מעליות שיחבר בין שכונת אורות ל-“קניון אורות”, בניית תחנת מד”א ותחנת משטרה ועוד.

“אנו מאמינים, כי איחוד אור עקיבא – קיסריה, יהיה מחויב המציאות והוא יהיה זרז נוסף לקידומה ולפיתוחה של העיר” – מסכם יוסיפוב ומוסיף; “היום מבינים רבים מהתושבים בקיסריה כי האיחוד ישרת את האינטרסים של כולם. הפיתוח המואץ יוסיף תומכים נוספים ובסופו של יום קיסריה תצטרף אלינו. אנו נאפשר אוטונומיית ניהול מוחלטת לוועד המקומי”.

אור עקיבא שוכנת במישור החוף הצפוני, בין המטרופולינים הגדולים: העיר תל-אביב מדרום והעיר חיפה מצפון. מזרחית לה המועצה המקומית בנימינה ושכנתה הצמודה ממערב היא קיסריה. גבולותיה המוניציפאליים של העיר הורחבו ב-2005, ועדיין שטח השיפוט שלה, 4,000 דונם, קטן ביחס לרשויות בסביבתה.

היישוב נוסד ב-1951 כ-“מעברת חוף הכרמל”, שהפכה ל-“מעברת קיסרי”. בשנת 1953 שונה השם ל-אור עקיבא, ו-48 שנים מיום הקמתה הוכרה המועצה המקומית אור-עקיבא כעיר. היום היא מונה כ-20 אלף איש.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן