יום העצמאות מדינת ישראל בת 60

האירועים המרכזיים במהלך חג העצמאות ה-60 של מדינת ישראל

היכל העצמאות בת"א פותח שעריו לקהל ללא תשלום • המפגן המסורתי של צה"ל חוזר במטס, בשיט ובצניחה • בקיבוץ עין שמר משחזרים את ימי ראשית ההתיישבות הקיבוצית • משטרת ישראל עורכת הפנינג מיוחד • מזג האוויר: מעונן חלקית עם ירידה בטמפרטורות
0
0
האירועים המרכזיים במהלך חג העצמאות ה-60 של מדינת ישראל
אירועים חג העצמאות ה-60 של מדינת ישראל

החל מהבוקר היום (חמישי, יום העצמאות ה-60 למדינה), חוגגים תושבי מדינת ישראל את חג העצמאות ה-60, בשורה של אירועים שונים פיקניקים משפחתיים “על האש”, בפארקים, הגנים והחורשות חגיגות בחיק הטבע וטיולים ברחבי המדינה;

חידון התנ”ך העולמי לנוער יהודי; יום פתוח של משטרת ישראל שיתקיים במרכז ללימודי משטרה בעיר קרית אתא; אירועי צה”ל בחניוני ובסיסיו שייפתחו לקהל וקיומם של מפגני צה”ל ב-טיס (מטס מיוחד של חיל האוויר) שיט (משט של חיל-הים) וצניחה את אירועי יום העצמאות ינעל טקס הענקת פרסי ישראל.

מ-השירות המטרולוגי, מדווחים, כי מזג האוויר בחגיגות יום העצמאות, יהיה מעונן חלקית עם ירידה בטמפרטורות. יהיה קריר בהרים ונעים ביתר האזורים. בשעות הבוקר עדיין יתכן גשם קל ומקומי.

משטרת ישראל וכוחות הביטחון, נערכים גם היום בכוננות הגבוהה ביותר לאבטחת אירועי חגיגות יום חג העצמאות זאת מחשש למעשי איבה/פיגועים. אין כל דיווח לעת עתה על כל התרעות ממוקדות. הסגר הכללי על שטחי יו”ש ורצועת עזה, נמשך עד צאת החג.

גם שירותי ההצלה ביניהם מד”א, דיווחו, כי העלו את רמת הכוננות במד”א לרמה ב’ שהיא אחת לפני הגבוה ביותר. מגן דוד אדום, יעמוד בכוננות חסרת תקדים ויאבטח בצוותים מתוגברים את אירועי החוצות והבמות המתוכננות לפעול היום חג העצמאות ברחבי הארץ. ארגון מד”א פונה לציבור ומבקש להודיע למוקד מד”א 101, על כל נפגע.

מפרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לרגל חגיגות ה-60 לעצמאות ישראל, עולה, כי אוכלוסיית המדינה מונה 7,282,000 בני-אדם, 75.5 אחוזים מהתושבים הם יהודים. כ-1,461,000 הם ערבים. והגדרה כ”אחרים” ל-322,000 איש.

אירועי יום העצמאות נפתחו אמש (ד’) בטקס הממלכתי ובטקס הדלקת המשואות המסורתי, החותם את יום הזכרון לחללי צה”ל ונותן את האות לפתיחת חגיגות יום העצמאות ה-60 למדינת ישראל.

הטקס התקיים ברחבה המרכזית בהר הרצל ב-ירושלים והשתתפו בו: נשיא המדינה שמעון פרס, יושבת ראש הכנסת דליה איציק, הרמטכ”ל גבי אשכנזי שרי ממשלה ומכובדים נוספים.

כל הארץ התמלאה במות במות: מהזמרת נינט בערים חדרה, נתניה ואחרות ועד להקת משינה לא היה זה יכול להיות חג עצמאות מושלם בלי במות בידור מושקעות ומופעי אומר, צליל, שירה וזמר ע”י ידי מיטב האמנים – ללא כל תשלום, כמובן.

■ זיקוקים מרהיבים בשמי הארץ

גם השנה בערב העצמאות ה-60, נצנצו זיקוקים מרהיבים בשמי הארץ במופעי ענק שישלבו משחקי אור, מוזיקה, קרני לייזר ואפקטים מיוחדים. מופע הזיקוקים התרחש בו זמנית החל מ-נהריה בצפון ועד אילת. אמש בשעה 22:30 הוארו שמי ישראל במופע ענק של אור, מוזיקה, קרני לייזר ואפקטים מיוחדים בכמה ערים בארץ: בעיר טבריה, בעיר חיפה, בכיכר העצמאות בעיר נתניה, בכיכר ציון בעיר ירושלים, בכיכר ע”ש רבין בעיר תל-אביב, בעיר אשדוד, ברחבת עיריית באר-שבע ובבסיס חיל הים בעיר אילת.

האירועים המרכזיים במהלך חג העצמאות ה-60 של מדינת ישראל
חג העצמאות ה-60 של מדינת ישראל

האירועים המרכזיים במהלך חג העצמאות ה-60 של מדינת ישראל

כאמור, היום יום העצמאות (חמישי) 8.5.08 לציון 60 שנות מדינה חגיגה של אירועים מיוחדים שיתקיימו באתרים רבים ברחבי המדינה במהלך החג;

■ משט הצדעה למדינה

ביום חמישי ה-8.5, יום העצמאות ה-60 של מדינת ישראל, ייערך משט הצדעה של ספינות חיל הים לאורך חופי הרצליה, בהשתתפות כ-200 יאכטות שייצאו לחופי תל אביב. בנוסף יתקיים משט ראווה של ילדי החינוך הימי הכולל סירות מפרש קטנות שיקשטו את חופי המרינה.

■ משחזרים את הכרזת המדינה

לרגל חגיגות 60 שנה למדינה,”היכל העצמאות” בעיר תל אביב פותח את שעריו לקהל הרחב, ללא תשלום.

“היכל העצמאות” הוא האולם בו התקיים טקס ההכרזה על הקמת מדינת ישראל, ב-14.5.1948. האתר ששוחזר בשנת 1978, וכן יציגו לכם פריטים מקוריים בתקופה זו וכאלה המשוחזרים בדייקנות מירבית. לכבוד חגיגות ה-60 ישחזרו במקום את רגע ההכרזה על הקמת המדינה. לפרטים נוספים: היכל העצמאות, המקום תל אביב, טלפון: 03-5173942

■ מפגן צה”ל בטיס, שיט וצניחה

לכבוד חגיגות ה-60 חוזר המפגן המסורתי של צה”ל לככב באירועי החג, ויצדיע למדינה ב-מטס, ב-שיט וב-צניחה.

המטס מהשעה 12:30 ועד השעה 14:00, יעבור לאורכה של הארץ, הצניחות יתקיימו לאורך חוף הים, והמשט יושט בחופי אשקלון, אשדוד, ת”א, חיפה והעיר אילת. ה-משט יחל מהשעה 9:00 בבוקר.

מפגן צה”ל לשנת ה-60 למדינת ישראל מצדיע ב-מטס, ב-הישט וב-צניחה ב-8.5 בכל רחבי הארץ ובכל שעות היום. מפגן צה”ל יכלול מטס, צניחות והישט.

האולם בו מכריז דוד בן-גוריון קורא את מגילת העצמאות

המטס יעבור מעל הישובים הבאים: ירוחם, באר שבע, דימונה, ערד, שדרות, נתיבות, אופקים, אשקלון, אשדוד, ירושלים, בית שמש, נתניה, ת”א, עפולה, נצרת, חיפה, טבריה, עכו, נהריה, צפת, כרמיאל, קצרין, בית שאן.

הצניחות יתקיימו, בנוסף לצניחות לאורך חוף הים, גם בישובי הצפון והדרום, במוקדי חגיגות יום העצמאות. בישובים הבאים יצנחו בין 6-7 צנחנים עם דגל צה”ל ודגל המדינה: דימונה, אופקים, אשקלון, ירושלים, ת”א, חיפה, נהריה, מעלות, קרית שמונה, בית שאן.

■ איך בונים מדינה

ב-מוזיאון החצר הישנה בקיבוץ עין שמר משחזרים את ימי ראשית ההתיישבות הקיבוצית בארץ, ומזמינים אתכם לפגוש דמויות חלוצים, להתלבש בבגדי התקופה ולהתנסות בעבודות שאפיינו את הקיבוץ של פעם. לכבוד חגיגות ה-60 למדינה, מוזיאון החצר הישנה בקיבוץ עין שמר משחזר את ימי ראשית ההתיישבות הקיבוצית בארץ, ומזמין את כל המשפחה לפעילות ייחודית ל-יום העצמאות.

במסגרת הפעילות, יבקרו המשתתפים בחדר האוכל במוזיאון ובו דמויות חלוצים וסרט אורקולי. לאחר שיתלבשו בבגדים מהתקופה, ייצאו לעבודות שאפיינו את הקיבוץ של פעם – בניה, ריצוף, הקמת אוהלים, חריש, כביסה ושמירה, וכמובן אפיית לחמניות במאפיית לבנים ישנה, אותה יקבלו בתום ההפעלה.

בנוסף, ברחבי הקיבוץ יתקיים סיור בטרקטור הכולל ביקור ברפת, נסיעה ברכבת המספרת את סיפור הרכבת מימי השלטון העותומאני וביקור בתצוגת הטרקטורים במוזיאון. מומלץ להביא מצלמות. לפרטים נוספים: מוזיאון החצר הישנה, טלפון: 04-6374327

■ בעקבות

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן