עמק חפר

קבוצת עמק חפר זכתה בתחרות רובוטיקה 2008 FRC במקומות הראשונים

0
0

פרוייקט FIRST יצא לדרך בישראל זו השנה הרביעית. הפרויקט הוא יוזמה של ארגון FIRST האמריקני, ארגון ללא מטרות רווח, שמטרתו לעודד צעירים להיכרות וללמידה של מדע, טכנולוגיה והנדסה באמצעות טכנולוגיות מתקדמות.
קבוצת עמק חפר זכתה בתחרות רובוטיקה 2008 FRC במקומות הראשונים
קבוצת עמק חפר זכתה בתחרות רובוטיקה 2008 FRC במקומות הראשונים

קבוצת תלמידים מחוננים ומצטיינים, מכיתות ט’, י’, יא’, יב’, משלושת בתי הספר העל יסודיים בעמק חפר הלומדים במגמות המדעים והטכנולוגיה, זכתה בשני פרסים יוקרתיים בתחרות הארצית של FIRST בישראל: Rookie advanced seed – על הניקוד הגבוה ביותר לקבוצה המתחילה. Rookie Allstar – על ההישגים הגבוהים ביותר בתכנון טכנולוגי וקיום הערכים של FIRST. בתחרות הארצית בישראל השתתפו השנה 35 קבוצות של תלמידים בגילאי בית ספר תיכון מכל הארץ.

בעקבות זכייה זו תיסע הקבוצה לתחרות הבינלאומית שתתקיים בארה”ב ב-19-17 באפריל 2008.

פרוייקט FIRST, {For inspiration and Recognition of Science and Technology} יצא לדרך בישראל זו השנה הרביעית. הפרויקט הוא יוזמה של ארגון FIRST האמריקני, ארגון ללא מטרות רווח, שמטרתו לעודד צעירים להיכרות וללמידה של מדע, טכנולוגיה והנדסה באמצעות טכנולוגיות מתקדמות.

לאור החשיבות הרבה של התחרות ותרומתה הרבה הן לקידום החינוך והטכנולוגיה של מדינת ישראל והן לתלמידים המוכשרים, הוחלט ב-מרכז חופ”ים, מרכז לטיפוח תלמידים מחוננים ומצטיינים, בהנהלת אהובה פאר, ובשיתוף אגף החינוך של מועצת עמק חפר להקים קבוצה אזורית שתייצג את עמק חפר ותשתתף בתחרות.

את הקבוצה ליוו בהתנדבות ליאב עוז-ארי סטודנט מהטכניון, איתן יופה מהנדס תוכנה דר’ מצי אליהו מורה לרובוטיקה במרכז חופי”ם, אנשי קהילה מומחים בתחומם וההורים שתרמו מכישרונותיהם, ידיעותיהם ומזמנם.

את הקבוצה אימצו יפה ו-רמי לוי ממושב בית הלוי, שפתחו את ביתם, ליבם ובית המלאכה שלהם בפני התלמידים.

התלמידים זכו לעבוד וללמוד בסדנא מאובזרת בהנחייתו ובהדרכתו המקצועית של רמי. לפרויקט תרמו אנשים מהקהילה הן בכסף והן בחומרים.

חשיבותו ותרומתו של הפרויקט מורכבת גם מבחינה ערכית של אחריות אישית ומהלכים של עבודה צוותית, ומהמעורבות של בית הספר ושל הקהילה בתהליך. האינטראקציה עם קבוצות אחרות, המפגש עם גופי תעשייה ועם מהנדסים המשמשים מקור לידע עדכני ומודלים לחיקוי בונים אצל התלמידים מסגרת קונספטואלית של עולם העתיד ושל יכולתם להשתלב בו בהצלחה.

FIRST ישראל נתמך על ידי הטכניון ו- UMI GM. בתי הספר המשתתפים בתחרות נתמכים כלכלית וטכנולוגית על ידי גופים משקיים, תעשייתיים ותורמים פרטיים מהקהילה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן