רדיו | טלוויזיה שי גולדן

הטור של שי גולדן | להיכנס לחדר ולרסס ביריות שישים מוזיקאים

שי גולדן, מבקר באזמל חד את הטלוויזיה; זה לא נורא מסובך להבין למה הקאבר של מירי מסיקה לשיר של סחרוף הוא רצח תרבותי ◄ אביב גפן, הולך מכות עם האגו של "כוכב נולד", דבר שהוא בהכרח פחות גרוע מכל ביצוע של מירי מסיקה, שלא לדבר על הפרסומות האובססיביות של "יס" ובטח הרבה לפני שהזכרנו את המקום בו רודריגו גונזלס עמד.
0
0
שוש עטרי שדרנית הרדיו הוותיקה והשחקנית שהלכה לעולה בשנת 2008 | צילום: קובי מנורה, כאן, פייסבוק | עיבוד צילום: שולי סונגו
שוש עטרי, זיכרה לברכה

לפני איזה חודש, יצא לי לפגוש את שוש עטרי. זה היה באולפן טלוויזיה. הזמינו את שנינו ואת אילנה אביטל ואת אריק סיני לפאנל על שובו של הקמבק, או משהו, בתוכנית של שרון כידון המעלפת אש. הושיבו אותי לידה של שוש. התרגשתי קצת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

התרגשתי לזכר ההתרגשות שאחזה בי כשנתקלתי בה בפעם הראשונה – בגיל 16, באולפן “פיצוחים“, שם ליוויתי חברה מהתיכון שהשתתפה בתוכנית. שוש עטרי, הייתה פעם כוכבת גדולה מאוד.

הרדיו היה פעם כלי תקשורת חשוב. למעשה, יותר גדול מהטלוויזיה. בטח הרבה יותר מהאינטרנט. למעשה, פעם גם היה נדמה שעשרים הגדולים במצעד הבריטי הם דבר חשוב.

פעם הרבה דברים נדמו חשובים. היום, נדמה, שום דבר לא חשוב. אף אחד לא ממש משנה. “היית ממש מעולה ב’הכל דבש’”, אמרתי לה, לפני שהאורות עלו.

פיצוחים עם שוש עטרי - תכנית מס' 197: אלוף האלופים 89' | צילום: מתוך - YouTube, כאן ארכיון – אוצרות השידור הישראלי
פיצוחים עם שוש עטרי

“באמת?” היא שאלה, “אתה ממש מתכוון לזה?” “בוודאי”, אמרתי, ושאלתי; “למה את כל-כך מופתעת? אני בטח לא הראשון שאומר לך”.

ושוש אמרה; “הו, אתה לא יודע. אתה בכלל לא יודע”. נדמה לי, היום, שאני יודע אפילו פחות ממה שידעתי אז.

נדמה לי, היום, שגם כשיגיע יומי, יהיה מישהו שיגיד; “אני לא יודע כלום”. אני לא יודע אם זה דבר חשוב לומר על מישהו. אני לא יודע.

אני יודע רק שהיה לי עצוב מאוד כשנודע לי ששוש עטרי, נפטרה. היה לי עצוב מסיבות לא ידועות.

■■■ לא ברור מי דפק את מי ומי נדפק בפרשת אביב גפן, מיליון השקל ועמדת השופט הנחשקת ב”כוכב נולד“. נדמה לי שהנזק שנגרם לגפן – תקשורתית – מעט יותר גדול.

מיה קרבט דוברת ערוץ “קשת“, הוציאה הכחשה מאוד חריפה לעניין הידיעה כאילו קשת הציעה לגפן מיליון שקלים וזה סירב, כדי לא להתמסחר, או משהו (אגב, טענה שעולה בקנה אחד הכי בסבבה עם הלייבל שפתח גפן ב-“סלקום” ועם הדיסק ב”ארומה“).

נדמה לאוזן שלי שאנשי קשת, יצאו טיפה יותר מהימנים. אבל זה לא העניין. העניין הוא היופי של להסתכל מהצד על מה קורה כששני מותגי על מנסים לחלוב זה את זה לטובת עוד גרוש ורבע של יחצ”נות בעיתון.

ערוץ “קשת” רוצים את אביב ב”כוכב נולד” בשביל רייטינג. הם גם רוצים להוציא על זה הודעה לעיתונות, כדי למנף באזז מוקדם לתוכנית הדגל שלהם. גפן הוא גפן – יש לו קריירה ואגו ענק לקדם. שום דבר חדש.

אסי דיין

נדמה, אבל שגם “ידיעות אחרונות“, וכנראה שגם מסך ערוץ 2 קטנים מכדי להכיל את שני המותגים מפומפי החשיבות העצמית האלה. אביב גפן – בתודעה שלו עצמו, נראה לי – גדול יותר מ-“כוכב נולד“.

להערכתי, גפן, סבור שהוא גם גדול יותר מהמוזיקה בישראל, בכלל. אולי בעולם, בעצם. “כוכב נולד“, נדמה לי, סוברת שהיא גדולה יותר מהטלוויזיה בישראל. אולי אפילו מישראל עצמה. אולי אני מגזים.

אולי “כוכב נולד” ו-“אביב גפן” ייפגשו באיזה סיבוב לפעילות ענק משותפת. אולי אם “כוכב נולד” תתחיל לדשדש. אולי אם הקריירה של אביב גפן, תתחיל לגמגם.

הם יארזו את זה יפה, שניהם. הם יציגו את זה כמפגש פסגה. זה יהיה אוכל מחומם. אבל זה יקבל את אותו יחס ואותו כבוד מלכים שקיבל המופע של שלמה ושלום ב-קיסריה. היו מיליון אנשים, מכרו מיליון תקליטים. לא נשאר מזה כלום. לאף אחד.

■■■ יצא לי להאזין ל”ככה זה (“לאהוב את עצמך”) של מירי מסיקה. אני יודע, השיר הזה שייך ל-ברי סחרוף, אבל הווה יודע שכאשר מירי מסיקה שרה שיר, הוא מיד הופך להיות שלה. זה נראה לי דבר נורא, לעשות קאבר לקלאסיקה.

מירי מסיקה

זה הקטע עם קלאסיקות – וזו גם הסיבה שהן קלאסיקות. המושג “קלאסי” הוא תלוי זמן. הוא ממקם יצירה על ציר של זמן וממצב אותה – בפרספקטיבה של זמן – מעל ליצירות אחרות.

זה לא נורא מסובך להבין למה הקאבר של מירי מסיקה לשיר של סחרוף הוא רצח תרבותי.

וזה גם לא נורא מסובך להבין למה הפרויקט “יצירה עברית” הוא טבח מוזיקלי. אולי אני אכתוב את זה אחרת – אם מירי מסיקה תקעה לשיר של סחרוף כדור בראש, פרויקט “יצירה עברית” הוא קצת כמו להיכנס עם תת-מקלע לחדר בו יושבת כל המוזיקה הישראלית מאז הקמת המדינה ולהתחיל לרסס כמו משוגע.

ליאור דיין

נדמה לי שזה מזכיר קצת את סצנת הסיום של “החיים על פי אגפא“, של אסי דיין. נדמה לי שזה מזכיר גם דברים אחרים. אבל נראה לי שאתם לא בשלים לקרוא את הדימוי הבא שעומד להתפוצץ לי מתוך הראש.

סתם תחושה. בכלל, דימויים הם אוברייטד. דימויים הם בכלל קאברים לדברים שאפשר לכתוב בפשטות.

■■■ היום נודע לי שליאור דיין, לוהק ל”רוקדים עם כוכבים“. אני מאוד אוהב את ליאור דיין. יצא לי לעבוד איתו איזה זמן בעיתון. אני חושב שהוא בחור מעולה.

טיפוס שנון, חריף, ציני בדיוק במידה וגם כותב נהדר, ברבע שעה ביממה שיש לו זין לשבת ולעבוד.

אבל התכונה הכי בולטת של ליאור דיין היא זו שהכי קשה למצוא אצל מפורסמים, בטח אצל בני אצולה: יש לו חוש הומור עצמי מאוד מפותח.

אני חושב שהוא יזדקק להרבה חוש הומור כדי לשרוד את הזוועה של לעמוד במקום בו עמד קודם רודריגו גונזלס.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן