תיאטרון | הצגות

נתניה: סינדרלה – האופרה הישראלית מגיעה לעיר בשושן פורים

0
0

האגדה הקסומה והמוכרת על סינדרלה, אמה החורגת, שתי אחיותיה החורגות, הנסיך ונעל הזכוכית גרסה צבעונית ומשעשעת לאופרה מאת רוסיני, בעיבוד לכל המשפחה ובפרט לילדים בגילאי 5-12 בשפה העברית עם תזמורת ותפאורה מלאה.
נתניה: סינדרלה - האופרה הישראלית מגיעה לעיר בשושן פורים
נתניה: סינדרלה – האופרה הישראלית מגיעה לעיר בשושן פורים

ביום ראשון (שושן פורים) 23/3/08 בשעה 18:00, תועלה בהיכל התרבות העירוני נתניה האופרה הישראלית – נוסח עברי של “סינדרלה” וניצוח: דוד זבה, בימאית: רקפת לוי. האופרה שנכתבה ע”י רוסיני ומבוססת על אגדת העם הידועה – תגיע לעיר נתניה, ביוזמת האופרה הישראלית וסל תרבות ארצי ובתמיכה ובסבסוד מרים פייירברג-איכר ראש עיריית נתניה, מנכ”ל העירייה, מינהל החינוך העירוני ועמותת “היכל התרבות העירוני נתניה”.

האופרה סינדרלה הופקה במתכונת של “אופרה נודדת” – שנועדה להתנייע ברחבי הארץ בשלמותה, כולל תפאורה מלאה ותזמורת. “סינדרלה” בבימויה ועיצובה של רקפת לוי, הינה הפקה ראשונה מסוגה ב-אופרה הישראלית – אופרה לילדים (בגילאי 5-12) ולכל המשפחה המבוצעת בעברית עם תזמורת ותפאורה מלאה, ממש כמו לקהל המבוגרים. הפקה מסוג זה מאפשרת לקהל הרחב ובעיקר לקהל הילדים להתוודע לאמנות ייחודית זו המשלבת בין מוסיקה, תיאטרון ומחול.

“סינדרלה” היא גרסה בת שעה ורבע על במת זירה. התזמורת נמצאת על הבמה והנגנים הם חלק מן הסיפור. עוד לפני תחילת האופרה הקהל נחשף לפעילות ההתארגנות של הזמרים והתזמורת: מעין הצצה אל מאחורי הקלעים.

הפקה זו מחזירה לסיפור כמה מהאלמנטים המוכרים והאהובים של אגדת ילדים זו; האם החורגת (במקום האב באופרה של רוסיני), נעל הזכוכית (במקום הצמיד אצל רוסיני) כל זאת, כדי להפוך את הסיפור לנגיש ומוכר יותר לקהל. הפיה הטובה היא אלידורו, דמות גברית אותה מגלם המנצח דוד זבה.

החשיפה לאמנות במה זו הינה חלק משגרת החיים של מיליוני אנשים בעולם שנשבו בקסמה, אין סיבה שהקהל הישראלי, לא יתוודע אף הוא מקרוב לחוויות הצפייה באופרה – אומרת הבמאית רקפת לוי, ומוסיפה; “אני קוראת לכם, ציבור המורים והגננות לעודד את תלמידי בתי הספר והגנים ואף להגיע עם משפחותיכם לצפות באירוע ייחודי זה”.

סינדרלה: לסיפור כמה מהאלמנטים המוכרים והאהובים של אגדת ילדים

הזמרים המשתתפים: ברכה קול (סינדרלה), שירלי הוד ונועה דנון (האחיות), יוסף ארידן (הנסיך), ענת עיני (האמא) וגבריאל לובנהיים (עוזר הנסיך). התזמורת המלווה: סימפונט רעננה.

עד כה הועלתה הפקה זו בערים; ב”ש, נהריה, אופקים, עכו, קרית מלאכי, ירושלים, לוד, בת-ים, חיפה, עפולה.

ביום ראשון (שושן פורים) 23/3/08 בשעה 18:00 כרטיסים במחיר מיוחד ניתן לרכוש בקופות היכל התרבות העירוני נתניה. טלפון; 09-8308811.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן