טיול נעים

פארק פולג באזור נתניה, כפר סבא ו-רעננה: מקיים בשבת הקרובה הפנינג פולג

0
0

הפנינג פולג, שייערך בין השעות 9:00-13:00 תחת הסיסמא: מטיילים ושומרים על פארק • תפקודו של פארק פולג כמרחב לטיול ובילוי בחיק הטבע מותנה בשימורם של ערכי הטבע הללו ובשמירת השטחים הפתוחים העוטפים אותם כיחידת שטח רציפה ולא מקוטעת בכבישים ובבנייה
פארק פולג באזור נתניה, כפר סבא ו-רעננה: מקיים בשבת הקרובה הפנינג פולג
פארק פולג באזור נתניה, כפר סבא ו-רעננה: מקיים בשבת הקרובה הפנינג פולג

’פארק’ נחל פולג מהווה את הריאה הירוקה המרכזית של תושבי אזור השרון (נתניה, כפר סבא ורעננה), אך תוכניות פיתוח מאיימות על הריאה הירוקה החשובה הזו – כך מזהירים בחברה להגנת הטבע ומודיעים, כי בשבת (8 במרץ 2008), ייערך הפנינג משותף לרשות הטבע והגנים ולחברה להגנת הטבע, בו יערכו סיורים ברגל ובאופניים, הדרכות, הפעלות ומיצגים שונים זאת כדי להעלות את המודעות לקראת המאבק על שמירתו כאזור פתוח וטבעי לרווחת הציבור- של הפארק הייחודי מפני פיתוח שיפגע בו. הקהל מוזמן לטייל ללא תשלום.

אנשי החברה להגנת הטבע ו-רשות הטבע והגנים, מזכירים, כי אזור נחל פולג, הוא אחד מאתרי פניני טבע הפורחות והייחודיות בארץ ישראל. היציאה לטיולים החל מהשעה 09:30 ועד 12:00. נקודת יציאה לטיולי משפחות רגליים: חניון חוות רונית (חניה לרכבים). מדריכים יחכו לכם בתחנות הדרכה לאורך המסלול וכן יהיו תחנות להכנת פיתות ותה ומיצג שיערך על ידי מתנדבי “מגמה ירוקה”.

מסוף המסלול יוחזרו המטיילים באוטובוס מיוחד לנקודת המוצא בחוות רונית. המסלול הרגלי יעבור ב-שמורת בני ציון, שמורת חרוצים ועמק הפולג. במקרה של מזג אוויר סוער, ידחה האירוע בשבוע.

איך מגיעים למסלול הרגלי? למגיעים מכביש החוף: מכיוון ת”א יש לרדת ב-שפיים ולנסוע על כביש השרות שממזרח לכביש החוף מרחק של כקילומטר וחצי עד פניה ימינה (מזרחה). הכביש יוביל לחניה ב”חוות רונית” משם יצא אוטובוס כל כמה דקות לתחילת המסלול.

בסיום המסלול יצאו אוטובוסים לחניית הרכבים. המגיעים בכביש החוף מצפון ירדו ימינה מכביש החוף לכיוון געש ויפנו שמאלה בגשר שמתחת ל-כביש החוף. מיד לאחר הגשר יש לפנות ימינה. לאחר מספר מאות מטרים פונים שמאלה (מזרחה) לכוון מסילת הרכבת. הכביש יוביל לחניה ב”חוות רונית” משם יצא אוטובוס כל כמה דקות לתחילת המסלול. בסיום המסלול יצאו אוטובוסים לחניית הרכבים.

פארק פולג

פארק פולג, שבליבו עובר נחל פולג, מהווה את הריאה הירוקה המרכזית של תושבי אזור השרון. הפארק מוקף בערים גדולות, בהן; נתניה, כפר סבא והעיר רעננה, ועשרות אלפי מטיילים- ברגל ובאופניים – פוקדים את האזור מדי שנה. מרחבי הנוף כוללים שמורות טבע משמרות בתי גידול הולכים ונעלמים, בהם גבעות חמרה וכורכר, ובצירוף שטחים חקלאיים רחבי ידיים מהווה הפארק בית גידול לבעלי חיים רבים; יונקים ובעלי כנף, זוחלים ודו חיים, והקרקע היא ביתם של צמחי בר מוגנים אשר נמצאים בסכנת הכחדה, כמו; אירוס הארגמן, סחלב קדוש, תורמוס צהוב ועוד.

תפקודו של פארק פולג כמרחב לטיול ובילוי בחיק הטבע מותנה בשימורם של ערכי הטבע הללו ובשמירת השטחים הפתוחים העוטפים אותם כיחידת שטח רציפה ולא מקוטעת בכבישים ובבנייה.

בהתאם לתפיסת התכנון הרווחת היום ברמה הארצית והמחוזית, זהו מרחב חיץ ירוק מרכזי המיועד לשימור ומהווה נכס לאומי, אלא שתוכנית מרקם לאזור הניעה הליך תכנוני אינטנסיבי במרחב זה, וכוללת קיטוע של המרחב על ידי 2 כבישים מרכזיים; כביש 20 ו-כביש 551; אשר אמורים להיסלל בלב השטח הפתוח.

תוכניות הפיתוח אלו עלולות לפגוע באופן מהותי בחיות הבר שבאזור, בצמחייה המוגנת והנדירה, וכמובן, בעשרות אלפי המטיילים תושבי האזור אשר נהנים מהריאה הירוקה הזו במשך כל חודשי השנה.

הפנינג משותף לרשות הטבע והגנים ולחברה להגנת הטבע, בו יערכו סיורים ברגל ובאופניים, הדרכות, הפעלות ומיצגים שונים, צילום; החברה להגנת הטבע, ישראל סאן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן