לאישה

איגוד לשכות המסחר: הממשלה אינה מעודדת נשים בפריפריה להשתלב בעסקים

0
0

איגוד לשכות המסחר לקראת יום האישה הבינלאומי ■ שיעור השתתפות הנשים בכח העבודה באזורי הפריפריה עומד בממוצע על כ- 42% לעומת כ- 60% בקרב הגברים ■ שיעור האבטלה בקרב הנשים גדול בכ- 3.9% משל הגברים במחוז הצפון ובכ- 2.6% במחוז הדרום.
איגוד לשכות המסחר: הממשלה אינה מעודדת נשים בפריפריה להשתלב בעסקים
איגוד לשכות המסחר: הממשלה אינה מעודדת נשים בפריפריה להשתלב בעסקים

כ- 1.3 מיליון נשים נמצאות בכח העבודה האזרחי* (כאשר לא כולן עובדות בפועל), מתוכן כ- 35% בעלות משלח יד אקדמי ובעלות מקצועות חופשיים. זאת לעומת כ- 1.5 מילון גברים הנמצאים בכח העבודה האזרחי, מהם רק 25% גברים בעלי משלח יד אקדמי ובעלי מקצועות חופשיים. כך עולה מסקירה של אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר לקראת יום האישה הבינלאומי שחל ב- 8 במרס.

שיעור ההשתתפות של נשים* עומד על 50.4% זאת לעומת 61.1% בקרב הגברים. מהשוואה אזורית עולה, כי שיעור השתתפות הנשים בכח העבודה באזורי הפריפריה עומד בממוצע על כ- 42% זאת לעומת כ- 60% בקרב הגברים. באזור המרכז שיעור ההשתתפות עומד בקרב הנשים על 57% זאת לעומת 64% בקרב הגברים.

לדברי ישראלה שטיר, נשיאת קבוצת שטיר, המשמשת כיו”ר הוועדה לקידום נשים בעסקים של איגוד לשכות המסחר; “שילוב נשים בעבודה יאפשר למשק להתמודד עם היעד המרכזי שהממשלה הציבה של הגדלת השתתפות האוכלוסייה בכח העבודה. המדינה חייבת ליצור פלטפורמה ליציאתן לעבודה של נשים, בעיקר באזורי הפריפריה, באמצעות מימון מעונות יום, חוגי העשרה לילדים, יום לימודים ארוך והכרה בהוצאות מטפלת לצורכי מס”.

לדברי מירה אלטמן, מנכ”ל בנייני האומה בעיר ירושלים, המשמשת כיו”ר ועדת תרבות, חברה וחינוך של איגוד לשכות המסחר; “אנחנו מרבים לדבר על הצורך בטיפוח ובעידוד אזורי הפריפריה, ואסור לשכוח, כי הנשים הן אחד ממנועי הצמיחה של אזורים אלה. המדינה צריכה להגדיל את המימון הניתן לחונכות עסקית לנשים באזורי הפריפריה, ולסייע להן להקים עסקים עצמאיים, דוגמת שירותי יעוץ וקייטרינג ביתי”.

שיעור האבטלה הממוצע אצל נשים בשנת 2006 עמד על 9%, זאת לעומד שיעור אבטלה של 7.9% אצל הגברים (הפרש של 1.1%).

מירה אלטמן; הנשים הן אחד ממנועי הצמיחה

ככל שמתרחקים מהמרכז שיעור האבטלה בקרב הנשים הולך וגדל: במחוז הצפון גדול שיעור האבטלה של הנשים משל הגברים בכ- 3.9% ובמחוז הדרום בכ- 2.6%. במחוז תל אביב, לעומת זאת, ההפרש בין שיעור האבטלה של ה-גברים ל-נשים הפוך ועומד על 0.6% לטובת הנשים.

מהסקירה, עוד עולה, כי שיעור הנשים המועסקות במשרה חלקית מתוך כלל הנשים המועסקות עומד על כ- 41.5%, בעוד שאצל הגברים עומד שיעור זה על 18.5% בלבד.

בבחינת משרות הניהול, עולה, כי בעוד שגברים מחזיקים כ- 72% ממשרות הניהול בארץ, הנשים מחזיקות כ- 28% בלבד.

מהשוואה בינלאומית של מכון המחקר השוויצרי IMD לשנת 2007, עולה, כי ישראל מדורגת במקום ה- 23 מתוך 46 מדינות בתחום שיעור הנשים במשרות ניהול, כאשר ארה”ב מדורגת במקום ה- 3, מדינת קנדה במקום 8 ו-גרמניה במקום 10.

מבין ענפי המשק השונים בהן עובדות נשים, ענף ה-חינוך מוביל בתעסוקת נשים עם שיעור של 21.3% מכלל הנשים המועסקות במשק, כאשר אחריו ברשימה נמצאים ענף שירותי בריאות רווחה וסעד וענף השירותים העסקיים עם שיעור של 17.2% ו- 12.4% בהתאמה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן