רפואת ילדים

האקדמיה לרפואת ילדים בארה”ב כל הפעוטות הנולדים יעברו בדיקות לאבחון אוטיזם

0
0

הודעת הדרישה החדשה מתייחסת לכל אוכלוסיית הילדים הרגילים, זאת לאור העלייה המשמעותית, בשנים האחרונות, במקרי של אוטיזם • היום ג ה-5.2.08, יום ההתרמה הארצי לאוכלוסיית האוטיסטים בישראל • מבצע ההתרמה באמצעות שליחת SMS לתרומה של 10 שקלים
האקדמיה לרפואת ילדים בארה
האקדמיה לרפואת ילדים בארה”ב כל הפעוטות הנולדים יעברו בדיקות לאבחון אוטיזם

האקדמיה לרפואת ילדים בארה”ב, פרסמה הודעה חדשה, הדורשת שכל הפעוטות בגילאי 18-24 חודשים, יעברו בדיקות לאבחון אוטיזם (אוטיזם קלאסי הוא הפרעה התפתחותית הנובעת מבעיה נוירולוגית), ההודעה החדשה מתייחסת לכל אוכלוסיית הילדים הרגילים, זאת לאור העלייה המשמעותית בשנים האחרונות במקרי האוטיזם.

בארה”ב כל ילד מגיע לבדיקה כללית על ידי רופא ילדים פעמיים בשנה. לאור השכיחות הגבוהה של אוטיזם בארה”ב, (אחד ל: 150 לידות), האקדמיה דורשת שכל ילד עם או בלי תסמינים המחשידים לקיום בעיה תקשורתית (אוטיזם), יעבור מבחן סינון אותו יבצע רופא הילדים.

כאשר רופא ילדים חושד באוטיזם בעקבות בדיקות הסינון החדשות, עליו להפנות את ההורים לקליניקות המתמחות באבחון אוטיזם כדי לקבל הערכה סופית.

כמו כן, ההורים יופנו למכונים המספקים התערבות טיפולית מוקדמת ואינטנסיבית ולבדיקת שמיעה.

המטרה לאתר ולטפל בילדים שאין לגביהם חשד. על ידי בדיקת הסינון ניתן יהיה לראות האם אכן ישנם קשיים המצביעים על חשש ללקות כלשהי על רצף האוטיזם.

בכך מנסה האקדמיה לרפואת ילדים בארה”ב, להקדים את הטיפולים הנדרשים לילדים אלו ולא לחכות עד אשר הבעיות תהיינה ברורות ומפריעות יותר.

אוטיזם: להקדים את הטיפולים הנדרשים לילדים

בהודעה צוין, כי אין ריפוי מאוטיזם, אך טיפול מוקדם מביא לשיפור דרמטי בהתפתחותם של 30%-40% מהילדים המאובחנים כלוקים באוטיזם.

עוד צוין בהודעה, כי יש לבדוק היטב אחים של ילדים עם אוטיזם עקב השכיחות הגבוה במשפחות בהן יש ילד הלוקה באוטיזם.

בהודעה, הודגש, כי התערבות טיפולית אינטנסיבית הינה חשובה ביותר ומיד לאחר האבחון ואסור לדחות את הטיפול עד שאבחנה ברורה יותר תתקבל.

כמו כן, ממליצה האקדמיה לרפואה בארה”ב על 25 שעות טיפול שבועיות, רצוי פרטני במשך 12 חודשים עם מעורבות הורים חזקה.

אלו”ט האגודה הלאומית לילדים אוטיסטים מסרה, כי גם בישראל חל גידול משמעותי בפעוטות המאובחנים על רצף האוטיזם, השכיחות נעה סביב 1 ל-240 ואף יותר מזה.

נוכח הגידול המשמעותי באבחון ילדים עם אוטיזם, קיים ביקוש רב למסגרות טיפוליות בפעוטות וצורך אדיר בהכשרת כוח אדם מקצועי שייתן מענה לצרכים המיוחדים של ילדים אלה.

בשנים האחרונות, בעזרת כספי התרומות שנאספו בימי ההתרמה, הצליחה אלו”ט להקדים את גיל הטיפול והקימה מעונות יום שיקומיים (אלוטף), המטפלים בפעוטות כבר מגיל שנה וחצי המקדמים את הילדים למלוא הפוטנציאל.

בנוסף להשקעה בהתערבות טיפולית מוקדמת, אלו”ט גם מעורבת בתהליך האבחון המוקדם על ידי קידום מרכזים שמתמחים באבחון מקצועי של אוטיזם ובהשקעה בתוכניות לימוד אוניברסיטאיות בתחום האוטיזם.

יום ההתרמה הארצי לאוכלוסיית האוטיסטים בישראל יתקיים היום שלישי ה-5.2.08, מבצע ההתרמה באמצעות שליחת SMS, ימשך עד ה-25.2.08. לתרומה של 10 שקלים – שולחים את הספרות 10 למספר 2700. טלפון מוקד ההתרמה של אלו”ט, טלפון: 1-800-8-5555-8.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן