תזונה | דיאטה

כ- 1,000 דיאטניות קליניות ורופאים השתתפו בוועידת התזונה Nutrition 2008

0
0

ד”ר דרור דיקר; אם בעבר היה המושג תזונה מאוזנת נחלתם של אלו המעוניינים להפחית ממשקלם או של אלה הנמצאים בקבוצות סיכון לחלות במחלה מסוימת, הרי שכיום מדובר במושג בסיסי הנוגע לכלל הציבור • הדיאטן, יאיר להב: “חוסר פעילות גופנית היא הסיבה העיקרית להשמנה
כ- 1,000 דיאטניות קליניות ורופאים השתתפו בוועידת התזונה Nutrition 2008
כ-1,000 דיאטניות קליניות ורופאים השתתפו בוועידת התזונה Nutrition 2008

כ- 1,000 דיאטניות קליניות ורופאים השתתפו אתמול (‏יום רביעי 16 ינואר, 2008) בוועידה המדעית לתזונה, Nutrition 2008, הגדולה ביותר בישראל, שנערכה ביוזמת המגזין הרפואי MEDICAL ועסקה בהשמנת יתר בישראל, בתופעת הפרעות האכילה ובתפקיד הפעילות הגופנית בירידה במשקל.

הועידה שנערכה בניהולה המדעי של אולגה רז, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי תל אביב ובמרכז האוניברסיטאי אריאל, כללה מושבים שונים בתחום ההשמנה, בפרמטרים לקביעת השמנה, בסוגים של רקמות שומן, בטיפולים תרופתיים, באמצעים ניתוחיים לטיפול בהשמנה, במשחקי מחשב וירידה במשקל, בעולמו הרגשי של הילד השמן, במדדים התנהגותיים לטיפול בהשמנה, בקשר שבין הורמונים והשמנה בהפרעות אכילה ובקשר שבין תזונה השמנה ומחלות נלוות.

לצד הועידה התקיימה תערוכה מקצועית על פני כ– 1,500 מ”ר, אשר הוקדשה לחברות מתחום המזון והמשקאות הבריאותיים, חברות פרמצבטיקה בתחום ההשמנה והסוכרת וחברות בתחום הטכנולוגיות הרפואיות לטיפול בהשמנה.

ד”ר דרור דיקר, מנהל המחלקה הפנימית ומרפאת ההשמנה במרכז הרפואי רבין השרון בפתח תקווה ויו”ר הוועידה, מסר, היום, כי: “תזונה היא נושא מורכב המהווה את הבסיס לחיים, מעצם יכולתה לשפר ולקדם את הגדילה, ההתפתחות הבריאה ולמנוע מחלות.

יאיר להב: “חוסר פעילות גופנית היא הסיבה העיקרית להשמנה

ההבנה כיצד לספק לגוף את התזונה הטובה והנכונה ביותר דורשת לימוד רב, העמקה ומחקר מדעי. אם בעבר היה המושג תזונה מאוזנת נחלתם של אלו המעוניינים להפחית ממשקלם או של אלה הנמצאים בקבוצות סיכון לחלות במחלה מסוימת, הרי שכיום מדובר במושג בסיסי הנוגע לכלל הציבור. השמנת יתר נחשבת כמגיפה של ממש וכגורם המחולל מגוון רב של מחלות”.

בין יתר המושבים הוקדש מושב מיוחד לתזונה וספורט בו דיבר יאיר להב, ראש תחום הכשרת מדריכי כושר ותזונה, מבית הספר למאמנים של מכון וינגייט, על מקומה של הפעילות הגופנית בטיפול בהשמנה.

במהלך המושב אמר להב, כי: “חוסר פעילות גופנית היא הסיבה העיקרית להשמנה והיא משמעותית יותר מאכילת יתר בהתפתחות ההשמנה. אף על פי שפעילות גופנית תומכת בירידה במשקל, בשמירה ושיפור של הרכב הגוף וכמו כן בהגדלת היענותו של המטופל לביצוע הדיאטה, הרי בסך הכל האפקט אינו כה משמעותי ועיקר חשיבותה של הפעילות הגופנית הוא בשמירה על המשקל שירד”.

בין יתר המושבים התקיים מושב בנושא בקרת תאבון, בו הורחב על המנגנונים שגורמים לנו לאכול יותר מדי או פחות מדי, מושב על בקרת רקמת שומן שעסק בהבדלים בין סוגי שומן ובסיכון הבריאותי הטמון בשומן בחלל הבטן, התקיימו מושבים העוסקים בדרכי טיפול בהשמנה מההיבט הטיפולי, במסגרתם, בין היתר, הדיאטנית הקלינית איילת קלטר דיברה על הגישות הפסיכולוגיות לטיפול בהשמנה והפרעות אכילה וד”ר אנדה מנדל, מומחית בפסיכיאטריה של המבוגר במחלקת הפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי שיבא, הרחיבה על שיטות טיפוליות קבוצתיות.

אולגה רז, על השפעת מרכיבי תזונה על התפתחות דלקתית בגוף

במושב שעסק בתזונה ודלקת דיברה אולגה רז, על השפעת מרכיבי תזונה על התפתחות דלקתית בגוף, ד”ר טובית רוזנצוויג מהמרכז האוניברסיטאי אריאל, הרחיבה אודות תגובות דלקתיות ובסיס גנטי.

בוועידה התקיימו גם מושבים אשר עסקו בהרחבה על תופעת השמנת ילדים ונידונו סוגיות שונות כגון; הפרעות אכילה בתינוקות, ד”ר קובי שיף, רופא בכיר בפגייה של המרכז הרפואי לניאדו נתניה, דיבר על ההשפעה של תזונה בגיל צעיר מאוד על התפתחות מחלות בגילאים מבוגרים.

את הדיונים הנחו פרופ’ איתמר רז מנהל יחידת הסוכרת במרכז הרפואי הדסה עין כרם וראש המועצה הלאומית לסוכרת, ד”ר גילה רוזן מנהלת המחלקה לתזונה קלינית במרכז הרפואי רמב”ם, חיפה, דיאטנית קלינית יפה שיף מומחית בתזונת תינוקות וילדים ביחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי תל אביב, ד”ר רם וייס אנדוקרינולוג ילדים ורופא סוכרת ביחידה לסוכרת במרכז הרפואי הדסה עין כרם ועוד מרצים רבים.

צילומים: זאב סגל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן