תזונה | דיאטה

66% מהישראלים הסובלים מעודף משקל לא עשו דבר בנידון

0
0

כך עולה מסקר חדש שנעשה לרגל הוועידה המדעית לתזונה, Nutrition 2008 • כ-24% מהמעידים על עודף משקל, ציינו שזה לא מפריע להם כלל. כ-30% מהגברים, המשקל לא מפריע בעוד רק כ-19% מהנשים ציינו כך. אף אחד מהנשאלים לא ציין, כי הדבר מפריע לו בחיי המין.
66% מהישראלים הסובלים מעודף משקל לא עשו דבר בנידון
66% מהישראלים הסובלים מעודף משקל לא עשו דבר בנידון

מסתבר, כי השמנת יתר, הנחשבת כמגיפה של ממש וכגורם למגוון רב של מחלות, לא מטרידה מספיק את הציבור הישראלי. מסקר חדש, שנערך לרגל הוועידה המדעית לתזונה, Nutrition 2008 שתתקיים ב- 16 בינואר 2008, במלון דויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, עולה, כי בעוד 35% מתושבי מדינת ישראל סובלים לדעתם מעודף משקל כ- 66% לא עשו דבר בנידון ורק כ- 21% מוטרדים מכך שההשמנה פוגעת להם בבריאות.

נשים כך מסתבר מוטרדות יותר מהמראה החיצוני של ההשמנה וגברים יותר מהצד הבריאותי. הסקר נערך לפני ימים אחדים, במהלך השבוע השני של חודש דצמבר 2007, באמצעות מכון המחקר Market Watch (מרקט ווטש), בראשותו של אבינעם ברוג, בהשתתפות כ- 500 מרואיינים בסקר טלפוני.

אולגה רז מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי תל אביב ובמרכז האוניברסיטאי אריאל המשמשת כמנהלת המדעית של הוועידה מסרה, כי; “ניכר, כי עבודה רבה עוד לפנינו בחינוך ובהסברה לציבור, נראה, כי הישראלים לא הפנימו את העובדה שהשמנת יתר, הנחשבת כמגיפה של ממש וכגורם מספר אחד בעולם המחולל מגוון רב של מחלות, היא דבר מסוכן ביותר”.

בתחילת הסקר נשאלו המשתתפים האם הם סובלים לדעתם מעודף משקל. כ-35% ענו בחיוב וציינו, כי הם אכן סובלים וכ-65% ענו בשלילה וציינו, כי אינם סובלים מעודף משקל, 3% סרבו לענות.

מקרב הסובלים מעודף משקל בלט מקומם של הנשים עם יתרון קל על פני הגברים, אשר כ-37% מהן ציינו, כי הן סובלות מעודף משקל, בעוד כ-32% מהגברים דיווחו על כך. כאשר נבדקה סוגיית הגיל של הנשאלים, הסתבר, כי ככל שעולה הגיל, כך עולה המודעות לגבי בעיית המשקל.

הדיאטנית אולגה רז

בקרב בני ה-55 ומעלה מתגברת התופעה, כ-49% מהם מניחים שהם סובלים מעודף משקל, בעוד בקרב בני ה-24 ומטה רק 14% חושבים שהם סובלים מעודף משקל.

אולגה רז; “מעניין לציין, בהקשר זה, כי בארצות הברית הנטייה שונה, נשים צעירות דווקא חושבות שהם שמנות ורוצות יותר לרדת במשקל”.

באשר להבדלים בין חילוניים לדתיים הסתמן, כי הדתיים חושבים שהם סובלים יותר, כ-43% מהם טענו שהם סובלים מעודף משקל בעוד רק 30% מהחילונים מסרו כך.

הבדלים משמעותיים בנודע למודעות למשקל הגוף ולהשמנה נצפו בין תושבי הארץ השונים, אלופי ההשמנה הם תושבי חיפה והצפון שכ- 40% מהם הודו שהם סובלים מעודף משקל ואילו תושבי השרון חושבים שהם הרזים ביותר, רק 29% מהם ציינו שהם חושבים שסובלים מעודף משקל.

בשאר הערים נצפו גם הבדלים, 37% מתושבי ירושלים, 32% מתושבי תל אביב וכן 35% מתושבי באר שבע והדרום, ציינו שהם סובלים מעודף משקל.

למשתתפים בסקר, שציינו, כי הם סובלים מעודף משקל, הוצגה שאלה נוספת בסקר במטרה לבדוק מה הדבר שהכי מפריע להם בהיותם בעלי משקל עודף. מסתבר, כי לרוב אלה שהודו שסובלים מעודף משקל מפריע המראה החיצוני הרבה יותר משאר הדברים האחרים.

כ-35% מהם, ציינו, כי המראה החיצוני מפריע להם, מספר דומה של הנשאלים הודו שעודף המשקל פוגע להם בבריאות (כ-21%) ומקשה עליהם לבצע פעילות יום יומית כגון; ללכת ברגל, לעלות במדרגות, לקשור את השרוכים ועוד (כ-19%) כ-24% מהמעידים על עודף משקל, ציינו שזה לא מפריע להם כלל, אך במיוחד הגברים.

תושבי השרון חושבים שהם הרזים ביותר

מסתבר כי לכ-30% מהגברים המשקל לא מפריע בעוד רק כ-19% מהנשים ציינו כך. אף אחד מהנשאלים לא ציין, כי הדבר מפריע לו בחיי המין.

מקרב אלו שציינו, כי עודף המשקל מפריע למראה החיצוני, בלטו הנשים, (כ-42%) לעומת 27% בלבד בקרב הגברים. מאידך, בסוגיית הבריאות היו הגברים מוטרדים יותר, שכן 27% מהם ציינו, כי הדבר פוגע להם בבריאות בעוד רק 16% מהנשים היו מוטרדות מכך.

גם בחלק הביצועי בלטו ההבדלים בין גברים ונשים, עם פער לטובת הנשים. 22% מהנשים היו מוטרדות, כי הדבר מקשה עליהן לבצע פעילות יום יומית בעוד רק 15% מהגברים הטרידה סוגיית קושי זו.

עוד עולה מהסקר החדש, שנערך לרגל הוועידה המדעית לתזונה, Nutrition 2008, כי רוב אלו שסבורים, כי סובלים מעודף משקל לא עשו דבר בנידון. 66% מהנשאלים שסובלים מעודף משקל ציינו, בסקר, כי לא עשו דבר בנידון.

כאשר נשאלו האם ביצעו פעולה כלשהיא במטרה להוריד במשקל והוצגו להם מספר חלופות, הסתבר, כי רובם פנו לדיאטנית – כ-24%, כאשר 8% בלבד שקלו לקחת כדורי הרזיה, כ-7% בלבד פנו לקבוצת תמיכה וכ-5% שקלו לעבור ניתוח. חלק מהמשתתפים עשו יותר מפעולה אחת.

הבדלים קטנים נצפו בין גברים לנשים בסוגיית הפעולות שבוצעו. מספר כמעת זהה פנה לדיאטנית (גברים 25.1% גברים ו-23.9% נשים), יותר גברים (5.6%) שקלו לעבור ניתוח מאשר נשים (4.1%), יותר נשים שקלו לקחת כדורי הרזיה (9.4%) מאשר גברים (6.2%) וכמעט באותו שיעור, פנו גברים ונשים לקבוצת תמיכה (גברים 7.5% – נשים 7%).

הוועידה המדעית לתזונה, Nutrition 2008 נעים

הסקר החדש נערך לרגל הוועידה המדעית לתזונה, Nutrition 2008, שתתקיים ב-16 בינואר 2008, במלון דויד אינטרקונטיננטל בעיר תל אביב, בהשתתפות מאות דיאטניות קליניות, רופאים, סטז’רים לתזונה וסטודנטים בתחום.

הוועידה שתתמקד ב-השמנת יתר תעסוק בין היתר בפרמטרים לקביעת השמנה, בסוגים של רקמות שומן, במדדים התנהגותיים לטיפול בהשמנה, בהפרעות אכילה ובקשר שבין תזונה, השמנה ומחלות נלוות.

בנוסף, תכלול הוועידה המלצות תזונה ל-חולי סוכרת וכן עקרונות טיפול התנהגותי בחולים הסובלים מעודף משקל, בהפרעות אכילה בספורט, בתפקיד הפעילות הגופנית בירידה במשקל, בתזונת תינוקות, ילדים ובני נוער והשפעתה על הגיל המבוגר.

התערוכה, שתוקם לצד הוועידה, על פני כ-1,500 מ”ר, תוקדש לחברות מתחום המזון והמשקאות הבריאותיים, חברות פרמצבטיקה בתחום ההשמנה והסוכרת וחברות לטכנול

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן