בעלי כנף

עשרות אלפי עטלפים נכנסים בימים אלו לשנת החורף

0
0

על מנת לאפשר לעטלפים לישון תיאסר הכניסה למקומות הלינה – הגדול שבהם במערת התאומים – עד לחודש אפריל 2008 • אקולוג מחוז מרכז: “מתוך כמאה מיני יונקים בישראל כ-30 הינם מיני עטלפים. אם נפריע להם לישון ונגרום להם לבזבז אנרגיה הם לא יישרדו את החורף”
עשרות אלפי עטלפים נכנסים בימים אלו לשנת החורף
עשרות אלפי עטלפים נכנסים בימים אלו לשנת החורף

לילה טוב, באטמן: מערת התאומים, המשמשת כאכסניה הגדולה בישראל ללינת החורף של העטלפים, תיסגר כמדי שנה למהלך החורף. המערה הייחודית, שנמצאת בלב שמורת הטבע נחל דולב, תינעל מהיום (1 בנובמבר) ותיפתח מחדש לציבור ב-1 באפריל. במערה לנים במהלך החורף עשרות אלפי עטלפים, רובם עטלפי חרקים ופירות. בנוסף למערה זו, תיאסר הכניסה גם למערת עלמה, מערת שרך, מערת נמר, מערת ברניקי, מערת הוטה 6 שבשמורת הר מירון, ומערת אורנית.

יריב מליחי, אקולוג מחוז מרכז של רשות הטבע והגנים; “במהלך לינת החורף, יורד קצב פעימות הלב של העטלפים מכ-1200 פעימות בדקה בזמן תעופה (ו-400 פעימות במנוחה) לעשר פעימות לב בדקה בלבד.

העטלפים אוגרים אנרגיה בטרם הם נכנסים ללינת החורף וזו אמורה לקיים אותם במהלך חודשי החורף.

תנועת מבקרים במערה עלולה להעיר את העטלפים מהשינה, ואז לעורר את הצורך באכילה בגלל העלייה בצריכת האנרגיה, הנובעת מכך שהעטלף צריך מיד להעלות את טמפרטורת הגוף שלו.

עטלף אפלול מצוי- צילם דר בני שלמון

אם העטלף מתעורר משנת החורף הוא יוצא לחפש אוכל, שאינו תמיד זמין, וכך הוא שורף אנרגיה לא מתוכננת. אם לא נדע לתת לעטלפים את הזמן הזה הם פשוט לא יישרדו, וחבל”.

מליחי; מוסיף, כי; “33 מיני העטלפים מהווים בישראל כ-30% מכלל מיני היונקים וחשיבותם למערכת האקולוגית גדולה.

מבין המינים בישראל 32 הינם אוכלי חרקים ורק מין אחד ניזון מפירות. מאחר שבחורף יש פחות חרקים מרבית העטלפים נכנסים לחריפה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן