גינה

יום עיון בנושא: “שנת שמיטה בגן הנוי” במכללת אורט אולייסקי ירושלים

0
0

יום העיון ביוזמת המחלקה לאדריכלות נוף של מכללת אורט “אולייסקי” ירושלים פתוח לציבור הרחב. במהלך יום העיון אנשי הלכה ומומחים מתחום החקלאות יציגו פתרונות יצירתיים למגבלות החלות על ענף החקלאות במהלכה של שנת השמיטה.
יום עיון בנושא:
יום עיון בנושא: “שנת שמיטה בגן הנוי” במכללת אורט אולייסקי ירושלים

ביום שני הקרוב, 10.9.07 בין השעות 9:00-13:00 תקיים המחלקה לאדריכלות נוף במכללת אורט “אולייסקי” ירושלים יום עיון בנושא “שנת שמיטה בגן הנוי”. הכנס יהיה פתוח לקהל הרחב והכניסה אליו תהא חופשית.

במסגרת יום העיון מומחים בתחום ההלכה והחקלאות יציגו דרכים ופתרונות הלכתיים שיענו על הצרכים המיוחדים הנוצרים עקב שנת השמיטה בתחום עיצוב גנים ונוף. כדוגמת משטחי גידול מנותקי קרקע, מסלעות מונעות סחף, שילוב אבן ועוד.

רבים מאיתנו אינם מודעים למהותה של “שנת השמיטה” אולם הלכות שנת השמיטה הוא נושא משמעותי ובעל משקל רב עבור מגוון קהלי יעד, כגון; משפחות דתיות וחרדיות, חקלאים, משרדים לאדריכלות נוף, ראשי עיריות, בעלי משתלות, בעלי חנויות פרחים וכיו”ב.

שנת השמיטה חלה אחת לשבע שנים ושייכת לקטגוריית “דינים תלויי מקום” כלומר דינים המתקיימים בארץ

יום העיון “שנת שמיטה בגן הנוי” יאפשר מענה לקהלי יעד אלה המתמודדים עם מגבלות הנובעות משנת השמיטה ויציג סוגי גידולים שונים, לדוגמה גידולי הידרופוניקה (גידולים על מים), מצעי גידול כגון תבן, עץ וכיו”ב. בירושלים קיים ריכוז גדול של אוכלוסיה דתית וקיום יום עיון שכזה בעיר הוא עניין משמעותי.

יום העיון ישלב בין שני היבטים: ההיבט ההלכתי וההיבט המעשי. במסגרת ההיבט ההלכתי יערכו הרב מוטי שומרון, ממכון “תורה וארץ” ומשה אפרתי, הרב הראשי של בית המדרש הגבוה להלכה בהתיישבות החקלאית, סקירה רחבה של הדינים והחוקים הנוגעים לשנת השמיטה.

היבט שני הוא ההיבט המעשי, ישראל גלון – מנהל המחלקה להנדסת הצומח ויוסי רוניס – מומחה להידרופוניקה ומצעים מנותקים, השניים ידגימו בפני הקהל פתרונות מגוונים ויציגו מספר גידולים.

לדברי ד”ר חיה דקל, מנהלת מכללת אורט אולייסקי ירושלים: “המגבלות החלות במהלכה של שנת השמיטה, יוצרות קושי עבור אחוז לא מבוטל מהאוכלוסייה בארץ ומאלצות אותה לייבא מוצרים מחו”ל ומהרשות הפלסטינאית.

מכאן, קהלים אלה עשויים למצוא ביום העיון פתרונות יצירתיים, המקלים על מגבלות המסורת מחד ומאידך שומרים על קיום ההלכה”

המגמה לאדריכלות נוף במכללת אורט “אולייסקי” ירושלים מאפשרת לסטודנטים מיקוד בתכנון עיצוב נוף וגנים באזורים הררים, והפרויקטים שלהם מותאמים למבנה הטופוגרפי המיוחד של העיר ירושלים.

מכללת אורט “אולייסקי” ירושלים הממוקמת ברח’ הנביאים נוסדה בשנת 1967. המכללה עוסקת בהכשרתם של הנדסאים במגוון רחב של מגמות בתחומים טכנולוגיים שונים.

המכללה מכשירה גם סטודנטים הלומדים במסגרת היחידה ללימודי – תעודה, במגוון רחב של נושאים. למכללה קמפוס ייחודי בעל מבנה עם משמעות היסטורית, מדשאות וצמחיה רבה, אווירה לימודית נעימה, מרצים מומחים ומיומנים ורמת לימודים גבוהה מאוד.

אתר הבית של המכללה בכתובת: joc.ort.org.il

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן