רפואת שיניים

נשים מפחדות יותר מגברים מטיפול אצל רופא השיניים

0
0

כשליש מהציבור במדינת ישראל (30.4%) פוחד מרופאי שיניים, כ- 50% מהחוששים נמנעים מטיפול • החילוניים כמו כותב שורות אלו והוא “אלק” גבר – גבר מפחדים יותר מאשר הציבור המסורתי, הדתי או החרדי • האזור האמיץ ביותר בארץ הוא אזור השרון
נשים מפחדות יותר מגברים מטיפול אצל רופא השיניים
נשים מפחדות יותר מגברים מטיפול אצל רופא השיניים

סקר שנערך לאחרונה, מאשש את החששות – אנו פוחדים מרופא השיניים, לצערנו למרות האפשרויות להקלת הכאב, נתפס הטיפול בשיניים בקרב אוכלוסיות רבות ככואב. עוד עולה מהסקר, כי נשים מפחדות יותר מגברים (או שהם פשוט לא מודים בכך?) כאשר 37.6% מהנשים פוחדות לעומת 22.9% מהגברים. למעשה, הפחד מרופאי שיניים מונע מ 17% מהנשים במדינה מלרפא את כאבי השיניים שלהן.

בנוסף עולה מהסקר שהזמינה חברת “מקסימה – המרכז להפרדת אוויר”, כי המשתייכים לקבוצת הגיל ה”אמיצה ביותר” היא בני 65 ומעלה (72%), וה”פחדנים הגדולים”, הם באופן מפתיע דווקא הצעירים בגילאי 25-34 (38.7%). למעשה, רק 4% מה”זקנים” מונעים מעצמם טיפול שיניים לעומת 22.2% מ”הצעירים”.

עוד עולה מהסקר, כי חילוניים מפחדים יותר מאשר הציבור המסורתי, הדתי או החרדי. 65.3% מאנשים המגדירים עצמם “מסורתיים”, 61% מהחרדים ו-58.2% מהדתיים לא חוששים מרופא השיניים לעומת 57.9% מהציבור החילוני כשכמעט 20% ממנו לא הולך לרופא שיניים בגלל הפחד.

נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר הוא, כי הפחדנים הגדולים ביותר בארץ מתגוררים מגיעים מהעיר ירושלים כמעט 40% מאוכלוסיה בירושלים והסביבה חוששת מטיפול בשיניים.

גז הצחוק מקטין את תחושת החרדה בביקור אצל רופא השיניים

לעומת זאת, האזור האמיץ ביותר בארץ הוא אזור השרון כשרק 27.9% פוחדים מללכת לרופא השיניים.

רונית שדה מנהלת תחום מדיקל בחברת מקסימה – המרכז להפרדת אויר יצרנית גז הצחוק, מזכירה, כי חלק מקופות החולים, הכניסו כבדרך שגרה את הטיפול תוך כדי שימוש בגז צחוק, (בשמו הרפואי: נייטרוס אוקסיד), הגז מקטין את תחושת החרדה בביקור אצל רופא השיניים, גורם לתחושת רוגע, לטשטוש ושינוי תפיסת הזמן במהלך הטיפול.

גז הצחוק עוזר גם להקטנת רפלקס ההקאה. במהלך הטיפול, המטופל נמצא בהכרה מלאה, הרפלקסים פועלים והוא מגיב לצוות המטפל. גז הצחוק, נחשב כחומר האלחוש הבטוח ביותר בשימוש למטרות רפואיות שונות.

* הסקר נערך ע”י חברת Market Watch בקרב 493 נדגמים בחלוקה דמוגרפית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן