גינה

תאגיד חישתיל השלים פיתוח ואקלום של צמח תבלין חדש – מנטה שוקולד

0
0

חובבי טעמי המנטה והשוקולד ישמחו לגלות שיותר לא צריך להתלבט; עלי התבלין מתאימים לסלטים טריים, משקאות וכתוספת לגבינה לבנה ■ הוא מגיע לגובה של 30-40 ס”מ, יש לגדל אותו בשמש ישירה עד חצי צל ולהרבות בהשקיה בעונת הקיץ.
תאגיד חישתיל השלים פיתוח ואקלום של צמח תבלין חדש – מנטה שוקולד
תאגיד חישתיל השלים פיתוח ואקלום של צמח תבלין חדש – מנטה שוקולד

תאגיד חישתיל השלים פיתוח ואקלום של צמח תבלין חדש – מנטה שוקולד. הצמח מזכיר בטעמו את המנטה נענע הותיקה, אך בעל טעם עדין יותר וארומת שוקולד מושכת. הגבעולים בצבעי חום כהה והצימוח טוב בעיקר בעונת הקיץ החמה.

אייל ענבר מענף הנוי בחישתיל מספר שעלי המנטה שוקולד טובים לשימוש בסלט טרי ומשקאות קרים וחמים. ניתן לרסק אותם במערבל (בלנדר) ולהוסיף לגבינה לבנה. לחילופין, ניתן להוסיף עלי מנטה שוקולד קצוצים דק לתיבול ושדרוג הטעם של סרדינים מקופסא.

צמח המנטה שוקולד מתאים לשתילה בפינה ירוקה ושופעת בגינת התבלין או כעציץ תלוי במרפסת, בגג או בתוך הבית, בסמוך לחלון שפונה לצד השמש. הוא מגיע לגובה של 30-40 ס”מ ומוציא שלוחות שישתלשלו כלפי מטה.

יש לגדל אותו בשמש ישירה עד חצי צל ולהרבות בהשקיה בעונת הקיץ. בחורף הגידול מרוסן ולכן יש להיזהר ולא לקצץ יותר מרבע נוף הצמח בשימוש בעליו בעונה זו. הטמפרטורה המיטבית לצמח היא 10-40 מעלות.

צמח התבלין החדש יימכר בלעדית ב”רשת עמיתי חישתיל” המונה 13 מרכזי גינון במרכז הארץ, ירושלים ואזור חיפה.

הרשימה המלאה של חברי רשת עמיתי חישתיל, טיפים והמלצות לגידול והנאה מצמחים וכן הרשמה ללא תשלום למועדון הלקוחות של הרשת ניתן למצוא באתר: www.hishtil.com

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן