חתומים בלב ישראל

רב”ט יער בן גיאת הי”ד נהרג בלבנון,

רב"ט יער בן גיאת מנחשולים; "אמא תראי אותי בטלוויזיה" ■ שאלתי אותו אם כולם שלמים אצלם. הוא ענה לי שכן, רק שחבר נקע את הרגל. פתאום הבנתי, כי בני מצוי בסכנה ממשית. התחלתי לדבר איתו כמו כשהיה בן שנתיים. שאלתי, אתה באימה הזו..."?
0
0
רב"ט יער בן גיאת
רב”ט יער בן גיאת

לוחם הנח”ל, רב-טוראי יער בן גיאת, מקיבוץ נחשולים שנהרג בלבנון, היה בן 19, בנופלו. יער היה בנם הבכור של עירא ויוסי. אמו מספרת, כי; “יער, היה תוצר של ירח דבש, שנולד בדיוק תשעה חודשים אחרי שהתחתנו, על היום. היו לו את הגבות הכי יפות בעולם, ילד עם חיוך בצורה של לב”.[

 ■רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ‘פורטל כאן ישראל | kanisrael | כאן נעים | kan-naim אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

משפחתו יודעת לספר על יער כמי שכדורסל ומחשבים היו תחביביו העיקריים. האם עירא שדיברה בשלווה המסתירה היטב את הסערה בקרבה סיפרה, כי בנה נחשב לילד מחונן; “בכתה ד’ הוא נשלח למבחן מחוננים, הוא חזר אחרי הצהריים ואמר לי – אמא, היה מבחן למחוננים, יצאתי חינני”.

יער, התגייס לפני כשנה. ביום שלישי, שעבר, יצר יער מהחזית קשר עם הבית בפעם האחרונה, בשיחה שקיים ביקש מאמו שתקנה לו משחק מחשב מלחמתי. אמו ניסתה להבין את פשר הבקשה. את הסיבה האמיתית הוא לקח עימו. את נוכחותו הוא לא לקח והיא תישאר לנצח.

מספרת אמו עירא בן גיאת; “לא הבנתי למה הוא רוצה משחק מלחמה” סיפרה האם; “הוא אמר שהוא צריך משהו לחזור ולשחק בו. בפעם האחרונה שראינו אותו, הוא בא לצבוע את החדר החדש שלו, שהוא קיבל לפני שבועיים”.

בדרך לא אופיינית לו הוא ביקש ממני להסתכל בטלוויזיה ולראותו לכתבה בתוכנית “עובדה” של איתי אנגל בערוץ 2, כשהסתכלתי, פתאום קלטתי שהוא למעשה ממש בתוך הקרבות. אמרתי לו- מה, אתה ירית במישהו?. הוא השיב לי שהוא רק שבר חלון. נרגעתי.

שאלתי אותו אם כולם שלמים אצלם. הוא ענה לי שכן, רק שחבר נקע את הרגל. פתאום הבנתי, כי בני מצוי בסכנה ממשית. התחלתי לדבר איתו כמו כשהיה בן שנתיים. שאלתי, אתה באימה הזו…”? התחלתי לדאוג. מאז אותה שיחה ניסו הוריו להתקשר אליו מדי פעם, אך לא הייתה תשובה.

עם היוודע דבר האסון, סיפרה אחותו נוף (בת 16) סיפרה, כי אהב מאוד את הצבא, והוא לא חשש להילחם. מכרים רבים הגיעו לבית משפחת בן גיאת בקיבוץ נחשולים. כמוהם גם חבריו לכיתה בבית הספר האזורי מעגן-מיכאל.

בצירוף מקרים מצמרר, מתברר, כי בית הספר בו מלמדת אמו עירא, מורה לאומנות בבית הספר המשותף חוף הכרמל שבמעגן מיכאל, איבד בלחימה בלבנון, שלושה מבוגריו; הטייס תם פרקש מקיסריה, רב-סמל נאור קאלו מקיבוץ מעגן מיכאל ואתמול את יער בן גיאת מקיבוץ נחשולים.

יער בן גיאת, הי”ד, נפל ב- 12.8.2006, בן 19, היה בנופלו. הוא הותיר אחריו את הוריו עירא ויוסי, את אחיו נהר שיתגייס בקרוב ואת אחותו נוף.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן