בשרים | Meats

בריאות הצרכנים: האביב והקיץ בדרך, זהירות בקניית בשר

0
0

חשוב לבדוק האם על האטליז יש פיקוח ווטרינרי והוא פועל בכפוף לרישיון עסק מטעם הרשות המקומית. מה מסתיר את צבעו האמיתי של הבשר? כיצד מזהים עוף מקולקל? מדריך מקוצר של התג הירוק ממה להיזהר כשאתה קונה בשר?
בריאות הצרכנים: האביב והקיץ בדרך, זהירות בקניית בשר
בריאות הצרכנים: האביב והקיץ בדרך, זהירות בקניית בשר

אם אתם לא צמחוניים או טבעונים, סביר להניח כי אתם אוכלים בשר או עוף לעיתים קרובות. למרות הטעם הטוב והערכים התזונתיים שיש לבשר, לעיתים הוא עלול להיות מסוכן לבריאות. ארגון התג הירוק מטעם הסתדרות הרופאים הווטרינרים, מפרט ממה כדאי להיזהר:

בשר טחון, שנטחן שלא לעיניי הלקוח:

• הקצב מחויב על פי חוק לטחון את הבשר לעיניי הלקוח וזאת משום שבשר טחון העומד זמן מה חשוף יותר לחיידקים וזיהומים, עקב שטח הפנים הגדול שלו, מה שעלול לגרום לו להתקלקל בקלות.

• בשר טחון מורכב ממספר נתחים. כאשר הטחינה לא נעשית מול עיני הלקוח, בשר ישן או מקולקל עלול למצוא דרכו לתערובת ואז החלק המקולקל “מדביק” את שאר התערובת.

נקניקיות או קבבים:

נקניקיות או קבבים מומלץ לקנות רק מעסקים בעלי רישיון יצרן (כמו המוצרים הנמכרים במקפיאים ברשתות השיווק) – וכיום, כמעט לאף אטליז בארץ, אין רישיון יצרן.

• הנקניקיות, הקבבים וגם ההמבורגרים עשויים מבשר טחון, בד”כ כזה שלא נמכר ביום הקודם ולכן הם אינם טריים כמו בשר שנטחן במקום.

• תיבול הבשר מסתיר את הצבע והטעם האמיתי שלו, בעיקר אם הוא מקולקל.

• רצוי להיזהר מרכישת בשרים ברטבים שונים: הרוטב, כמו הטיבול, מסתיר את צבעו האמיתי של הבשר.

עופות:

בשר עוף מתקלקל מהר מאד: מרגע השחיטה עד לרגע הצריכה צריכים לעבור לא יותר מ-5 ימים (עוף במצב מצונן).

• כיצד מזהים עוף מקולקל? על ידי בדיקה אורגאנולפטית של ריח-צבע-טעם. הצבע האדום של העוף הופך לבן – אפור, הוא מתחיל לאבד נוזלים והעוף מתעטף ברקמה דביקה. בנוסף, מתלווה לעוף ריח לא נעים.

רופאי התג הירוק בדעה, כי חשוב לבדוק האם על האטליז יש פיקוח ווטרינרי והוא פועל בכפוף לרישיון עסק מטעם הרשות המקומית.

ארגון התג הירוק מפקח במסגרות שהצטרפו אליו, על תהליכי היצור, תהליכי ההובלה והשיווק של הבשר ומוודא, כי הבשר הגיע ממקור מוסמך, הובלתה נערכה בתנאים ובטמפרטורות מתאימות והייצור והמכירה נעשו תחת התנאים המחמירים של התג הירוק.

___________

בריאות הצרכנים: האביב והקיץ בדרך, זהירות בקניית בשר

בכל מקרה של שאלה בתחום ובנושאים אחרים בתחום המזון מן החי ניתן לפנות לקו החם של ארגון “התג הירוק” בטלפון; 03-6049691. את רשימת החברות והיצרנים בעלי התג ניתן לראות גם באתר האינטרנט של “התג הירוק” בכתובת http://www.tagyarok.org.il.

“התג הירוק” הינו הארגון הווטרינרי לפיקוח וולונטרי בתחום המזון מהחי, הן בתהליכי היצור, והן בתהליכי ההובלה והשיווק. “התג הירוק” שם לו למטרה לשדרג את רמת איכות יצור המזון והובלתו, מעבר לכללים והתקנות המחייבות, שנקבעו על ידי משרדי הבריאות, החקלאות וגופים אחרים.

העיקרון המרכזי ב”תג הירוק” הוא הסכמתם של כל המצטרפים לקבל עליהם מרצון את כללי הפיקוח המחמירים של ארגון “התג הירוק” ולהיות כפופים להנחיות המקצועיות של מומחי “התג הירוק”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן