רפואת שיניים

להבטיח טיפול לכל ילד בישראל כחלק מחוק בריאות ממלכתי באמצעות קופ”ח

0
0

אמר שר הבריאות לשעבר ח”כ דני נווה במושב שיוחד לבריאות השן של ילדים בישראל באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ■ רק כשליש מהמשפחות בישראל לוקחות את ילדיהם לבדיקה אצל רופא שיניים לפני גיל שלוש, אם בגלל חוסר מודעות ואם בגלל העדר אמצעים כספיים.
להבטיח טיפול לכל ילד בישראל כחלק מחוק בריאות ממלכתי באמצעות קופ
להבטיח טיפול לכל ילד בישראל כחלק מחוק בריאות ממלכתי באמצעות קופ”ח

שר הבריאות לשעבר, חה”כ דני נווה קרא היום בכנס באר שבע לשלום הילד, שנערך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, להבטיח טיפול שיניים לכל ילד בישראל כחלק מחוק בריאות ממלכתי, באמצעות קופות החולים.

הוא הגדיר כאנומליה את המצב שבו מוטלת כיום האחריות על שירותי מניעה בבריאות השן על הרשויות המקומיות שרובן איננו רוצה ואיננו יכול להתמודד עם שירות רפואי מובהק.

במושב שיוחד לבריאות השן של ילדים בישראל נמסר, עוד, כי רק כשליש מהמשפחות בישראל לוקחות את ילדיהם לבדיקה אצל רופא שיניים לפני גיל שלוש, אם בגלל חוסר מודעות ואם בגלל העדר אמצעים כספיים.

עוד נמסר, כי מנתונים שנאספו בארה”ב, עולה, כי כ-51 מליון שעות של לימודים ועבודה הולכים מדי שנה לאיבוד בגלל כאבי שיניים. יש להניח, כי בישראל המצב דומה בשל העדר כיסוי ביטוחי לרפואת שיניים.

מנתונים שמסרה המועצה לשלום הילד, עולה, כי כמחצית מהילדים בישראל לא ביקרו אפילו פעם אחת אצל רופא השיניים בשנה האחרונה. המועצה לשלום הילד תובעת לכלול את רפואת השיניים לילדים בסל הבריאות כחלק ממערך הבריאות המעוגן בחוק ביטוח בריאות ממלכתי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן