פסיכולוגיה

מחקר: פגים עם רמות מלח נמוכות בדם יעדיפו מאכלים מלוחים

0
0

“חינוך לאכילה נכונה הוא חלק מהחינוך שהורים מעניקים לילדים שלהם, ולפיכך הורים לתינוקות שלהם נמדדו רמות נתרן נמוכות, יוכלו להיות מודעים לכך שהילדים שלהם עשויים לפתח העדפה למאכלים מלוחים, ולכוונם בהתאם”.
מחקר: פגים עם רמות מלח נמוכות בדם יעדיפו מאכלים מלוחים
מחקר: פגים עם רמות מלח נמוכות בדם יעדיפו מאכלים מלוחים

מחקר חדש שנערך בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה מצא קשר ישיר בין רמת נתרן (מלח) נמוכה בדמם של פגים לבין העדפתם לאכול מאכלים מלוחים בבגרותם. זהו מחקר ראשון מסוגו בעולם שמאמת את הקשר בין אבדן הנתרן בתינוקות, והעדפה מוגברת למלח בילדות ובגרות.

המחקר נערך על ידי פרופ’ מיכה לשם, עדי שירצקי ואדית גרשון, בשיתוף ד”ר זלמן ויינטראוב מבית החולים נהריה וד”ר דן רייך מבית החולים העמק שאספו נתונים מתיקיהם הרפואיים של 41 ילדים בגילאים 8-15 שנולדו פגים.

כדי לבדוק את צריכת המלח שלהם כיום, התבקשו הילדים והוריהם למלא שאלונים לגבי המאכלים שהם אוכלים ונבחנו העדפות הטעם של הילדים בסדרת בדיקות.

הממצאים הראו שתינוקות להם נמדדו רמות נתרן נמוכות העדיפו מאכלים מלוחים כשגדלו. כך, לדוגמא, התינוקות עם מדדי הנתרן הנמוכים ביותר צרכו בבגרותם כמות מלח יומית הגבוהה בכמעט שני גרם ביום מזו של ילדים אשר היו פגים אך לא הייתה ירידה בנתרן בדמם או שהירידה היתה מתונה יותר.

כמו כן, אותם ילדים אכלו פי שניים חטיפים מלוחים מקבוצת הילדים השניה. תופעה זו, של העדפת מאכלים מלוחים אצל תינוקות עם ירידות נתרן גבוהות, נצפתה בקרב יהודים וערבים, בנים ובנות.

“מה שעניין אותנו היה לנסות ולהבין למה יש אנשים שמעדיפים מאכלים מלוחים יותר מאנשים אחרים. הממצאים משמעותיים כיוון שהם מספקים לנו מודל פסיכולוגי למקור העדפותינו. דבר זה חשוב בשל ההשלכות הבריאותיות של צריכת מלח גבוהה, וכפתח למחקר של המנגנונים המשפיעים בקטנות על התנהגותינו הבוגרת” – ציין פרופ’ לשם.

“חינוך לאכילה נכונה הוא חלק מהחינוך שהורים מעניקים לילדים שלהם, ולפיכך הורים לתינוקות שלהם נמדדו רמות נתרן נמוכות, יוכלו להיות מודעים לכך שהילדים שלהם עשויים לפתח העדפה למאכלים מלוחים, ולכוונם בהתאם”, סיכם פרופ’ לשם.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן