אילת חדשות בריאות

תרומת דם בחופשה עם ערך מוסף בעיר ללא מעמ – אילת

מגן דוד אדום ; יש צורך דחוף במנות דם, בדגש על בעלי דם מ'סוג 'O עם Rh שלילי (O-) ◄ההתרמות, היום (ד' ה-1.8) החל מהשעה; 16:30-19:30 בקומה 1 - ב'קניון מול הים' סמוך לחנות זארה ומחר (ה' ה-2.8) ב'מלון ישרוטל' המלך שלמה בין השעות; 09:30-16:00 ◄המעוניינים בצוות מתרימים לקבוצות מארגנות (מעל 30 אנשים) יכולים לפנות בנושא אל שירותי הדם של מדא בטלפון 5643*.
0
0
ניידת התרמת דם של מדא | צילום: מיקי פריידין דוברות מדא
ניידת התרמת דם של מדא

מתככנים ואו בדרך לעיר הנופש אילת? היום רביעי ומחר יום חמישי תוכלו לעשות בחופשה עם ערך מוסף, אנושי ומועיל, מעתה תוכלו לתרום דם גם בלובי של בית המלון. ארגון ההצלה הלאומי של ישראל ‘מגן דוד אדום’ (מדא), הודיע היום (יום רביעי, כ’ אב תשע”ח) כי בעקבות צורך דחוף במנות דם, בדגש על בעלי דם מ’סוג ‘O עם Rh שלילי (O-) מקיימים ‘שירותי הדם של מדא’ התרמות דם בעיר אילת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ההתרמות, יתקיימו, כאמור, היום (ד’ ה-1.8) החל מהשעה; 16:30-19:30 בקומה 1 – ב‘קניון מול הים’ סמוך לחנות זארה ומחר (ה’ ה-2.8) ב‘מלון ישרוטל’ המלך שלמה בין השעות; 09:30-16:00.

דובר מדא, מר זכי הלר, מסר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי יש להציג במקום תעודה מזהה עם תמונה.

עלולים לחול שינויים במקומות ההתרמה ו/או במועדי התרמות הדם לפני הגעה למקום רצוי להתעדכן מראש.

המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מארגנות (מעל 30 אנשים) יכולים לפנות בנושא אל שירותי הדם של מדא בטלפון 5643*

מידע על עמדות התרמות דם בתחנות מדא השונות ובמקומות ציבוריים נוספים ברחבי הארץ, ניתן למצוא באתר האינטרנט של מדא בכתובת http://www.mdais.org/dam, ביישומון (אפליקציה) ‘מד”א שלי’ בסמארטפון ובטלפון 03-5300400 (מענה אנושי).

ניתן לקבל גם מידע על סוג הדם באמצעות מענה קולי אוטומטי וממוחשב שמזהה ו”מבין דיבור“.

█ מרכז שירותי הדם – רקע כללי ל-תרומת דם

שירותי הדם של מגן דוד אדום (מדא), אחראים על איסוף, עיבוד, בדיקה ואספקת מנות ומרכיבי דם לכל בתי החולים ברחבי המדינה, עבור חולים הזקוקים לעירויי דם במהלך אשפוזם.

שירותי הדם, כוללים את מערך ההתרמות הארצי, בנק הדם המרכזי, אשר מבנהו החדש נחנך ב-1987 ואת המכון לעיבוד פלסמה – שנחנך ב- 1996.

המרכז ממוקם במתחם הגיאוגרפי של המרכז הרפואי על שם שיבא, ומעסיק כ-220 עובדים, טכנאי מעבדה ומתרימי דם.

שירותי הדם של מדא, אוספים מדי שנה מעל 290,000 מנות דם מתורמים מתנדבים, העושים זאת ללא קבלת כל תמורה ממשית (1000-1200 מנות דם בכל יום).

90% מהמנות נאספות על ידי ניידות דם של מדא בבתי ספר, מקומות עבודה, מרכזים קהילתיים ומחנות צבא. יתרת הכמות נאספת בחדרי ההתרמה הקבועים הפועלים בתחנות מדא, הממוקמות בערים ועיירות, ברחבי המדינה.

התרמות הדם מבוצעות על ידי צוותי מתרימים מיומנים ומקצועיים והציוד שבו משתמשים להתרמה הוא חד-פעמי וסטרילי.

מרבית התורמים, הם צעירים בגילאים 40-17 שנים. מעל 75% מהתורמים הם גברים, ילידי הארץ.

שירותי הדם מפעילים גם פרויקט מיוחד, הזוכה להצלחה רבה, של ביצוע התרמות דם בקרב תלמידי כיתות י”ב בבתי הספר התיכוניים.

במסגרת פעילות זו, מוקדש זמן גם להסברה והגברת מודעות הצעירים למצבים והתנהגות העלולים לסכן את תורמי הדם. זאת במטרה להגביר את בטיחות מנות הדם הנתרמות בארץ.

עוד בהרחבה על ‘מרכז שירותי הדם’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן