חדשות בריאות

תרגיל שקנאי מדא תרגל מצב חירום בנתבג עם 300 נפגעים

מנכל מגן דוד אדום מר אלי בין; "מדובר בתרגיל מורכב וחשוב שבא לתרגל את כוחות מדא לתרחיש אסון תעופתי בנמל התעופה הלאומי. אין ספק שהתרגול נתן לצוותים שלנו כלים אמתיים לבצע הלכה למעשה פעילות יוצאת מן הכלל של הצלת חיים. שיתוף הפעולה בין כוחות הביטחון השונים ורשות שדות התעופה הוא מרכיב קריטי להצלחה של פעילות הצלת החיים, אני רוצה להודות לכל הגופים שלקחו חלק בתרגיל וכמובן לצוותי מדא, שממשיכים לרכוש כלים חדשים על מנת לתת את המענה הרפואי הטוב ביותר".
0
0

תרגיל חירום תעופתי בנמל התעופה על שם דוד בן גוריון בשם; ‘תרגיל שקנאי’ עם 300 נפגעים מדומים טופלו על ידי מגן דוד אדום, ריגש היום (שלישי, כ”ג באייר תשע”ח) את כוחות ההצלה שכללו את עובדי נתבג, מגן דוד אדום, משטרת ישראל, כיבוי אש, פיקוד העורף, חיל האוויר, משרדי הביטחון, הבריאות והתחבורה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

אל “צפירת ההרגעה” נוספה העובדה, כי חרף המתח הביטחוני בצפון הארץ ומול איראן, כי המדובר הוא בתרגיל חירום תעופתי המלא הדו שנתי של רשות שדות התעופה ומערך החירום בישראל בהשתתפות כוחות הביטחון.

תרגיל שקנאי - מדא במצב חירום בנתבג
תרגיל שקנאי – מדא במצב חירום בנתבג

תרגיל החירום התעופתי המכונה “שקנאי” דימה התרסקות מטוס שעל סיפונו 300 נוסעים ואנשי צוות. מטרת ‘מדא’ בתרגיל הייתה לבחון את הפעלת נהלי החירום ואת שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים המשתתפים, הגעה מהירה לזירת האירוע, פריסה כוחות בשטח, טיפול ופינוי מהיר של הנפגעים והשתלטות על האירוע.

התרגיל דימה מצב בו התרסק מטוס 747-400 שנחת על המסלול בנתבג וגרם ל-120 חללים, 145 פצועים ו-35 אזרחים שלא נפגעו.

דובר מדא, מר זכי הלר, מסר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; במהלך התרגיל, צוותי מדא, גם חברו אל מסוק צבאי שנחת בשטח ‘שדה התעופה בן גוריון’ ופינו אליו פצועים אל פינוי מוסק אל בתי החולים.

בתרגיל לקחו חלק כוחות רבים של מדא, בהם עשרות אמבולנסים, אופנועי מדא וניידות טיפול נמרץ, רכבי תארן (תחנות אירוע רב נפגעים), ג’יפבולנסים, רכבי החפק של מדא ומאות פאראמדיקים, חובשים ומגישי עזרה ראשונה.

█ רב מגן אלי בין; “מדובר בתרגיל מורכב וחשוב שבא לתרגל את כוחות מדא לתרחיש אסון תעופתי בנמל התעופה הלאומי…”.

מנהל מרחב איילון במדא אשר פיקד על התרגיל, אפי בר, אמר; “תרגלנו כאן היום טיפול באירוע ברמה הלאומית. בזירה שבה 300 נפגעים מדומים ובפינוי, מיון וניהול הזירה. מדובר בתרגיל מורכב שיאפשר לנו להיות ערוכים במלוא כוחותינו במידה ואירוע מהסוג הזה יתרחש”.

סמנכל מבצעים במגן דוד אדום מר גיל מושקוביץ; “אין ספק, כי מדובר באחד התרגילים הגדולים בו השתתפו למעלה מ- 250 חובשים ופאראמדיקים. מדא, כארגון ההצלה הלאומי, מפעיל למעלה מ- 1,000 רכבי הצלה וכ- 600 אופנועי עזרה ראשונה.

באירוע אמת,ערוך מדא, לשגר בתוך זמן קצר לאבטחה רפואית ולטיפול במקרה של נחיתת חירום או חלילה התרסקות מטוס בנתבג מעל ל- 100 רכבי הצלה הכוללים אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועי מדא, רכבי פיקוד, חדר פיקוד ועוד ובמקביל להמשך לתת מענה רפואי לאירועי שגרה ומוכנות לאירועי חירום נוספים”.

מנכל מגן דוד אדום מר אלי בין; “מדובר בתרגיל מורכב וחשוב שבא לתרגל את כוחות מדא לתרחיש אסון תעופתי בנמל התעופה הלאומי. אין ספק שהתרגול, נתן לצוותים שלנו כלים אמתיים לבצע הלכה למעשה פעילות יוצאת מן הכלל של הצלת חיים.

שיתוף הפעולה בין כוחות הביטחון השונים ורשות שדות התעופה הוא מרכיב קריטי להצלחה של פעילות הצלת החיים, אני רוצה להודות לכל הגופים שלקחו חלק בתרגיל וכמובן לצוותי מדא, שממשיכים לרכוש כלים חדשים על מנת לתת את המענה הרפואי הטוב ביותר”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן