כנסת ישראל מופעים

תמיכה באיסור עמלה בעסקה באינטרנט לרכישת כרטיסים

חברת הכנסת תמר זנדברג: "הסוף לאבסורד עמלות האינטרנט" ◄שר הכלכלה, אלי כהן: "הקואליציה תתמוך בהצעה וזהו צעד נוסף לחיזוק ההגנה על הצרכן וקביעת כללים שיקדמו סחר הוגן"◄בעקבות התיקון לחוק, צפויות להתבטל עמלות הרכישה המיוחדות שנהגו בתי העסק לגבות עד היום בעת ביצוע עסקאות כמו רכישת כרטיסי קולנוע וכרטיסים למופעים.
0
0
חברת הכנסת תמר זנדברג עם שר הכלכלה חבר הכנסת אלי כהן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
חברת הכנסת תמר זנדברג עם שר הכלכלה חבר הכנסת אלי כהן | עיבוד צילום: שולי סונגו

מליאת כנסת ישראל, אישרה היום (רביעי, כ”ה בתמוז התשע”ז) ב’קריאה טרומית’ את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – איסור גביית עמלה בעסקה שבוצעה באמצעות האינטרנט), התשע”ה-2015 – פ/37 של חברת הכנסת תמר זנדברג עם “גב” של שר הכלכלה חבר הכנסת מר אלי כהן וקבוצת חברי הכנסת נוספים. בעד הצעת החוק הצביעו 38 חברי כנסת ולא היו מתנגדים. הצעת החוק תועבר לוועדת הכלכלה להכנתה לקריאה ראשונה. 

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מוצע לקבוע, כי ב’עסקת מכר מרחוק‘ הנעשית באמצעות האינטרנט, לא יגבה העוסק עמלה בעד עשיית העסקה, אלא אם כן הוא גובה עמלה בשיעור זהה בעסקה שאינה עסקת מכר מרחוק. עוד מוצע שדינו של עוסק שלא קיים את הוראות הסעיף, יהיה מאסר שנה או קנס.

לא הם כבר לא חיים בסרט. אנשי הציבור נציגנו בכנסת, הבינו, כי בידם הכוח לשנות ולמחוק את הגזל מן הציבור בעמלות של עסקאות שונות באמצעות האינטרנט ובכלל.

שר הכלכלה חבר הכנסת אלי כהן (סיעת כולנו) הלוחם הבלתי נלאה מאז מונה לתפקידו בקופה שעושים העסקים על חשבון האזרחים הודיע על תמיכתו ועל תמיכת הקואליציה בהצעת תיקון החוק של חברת הכנסת תמר זנדברג (סיעת מרצ) לפיה תיאסר גביית עמלה מיוחדת בעסקאות שיבוצעו באמצעות ה‘אינטרנט’ בקופות הקולנוע והמופעים.

דוברת שר הכלכלה והתעשייה הגב’ יהל וולך זילברברג,, מסרה ל’פורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’, כי עמדת משרד הכלכלה והתעשייה  והשר העומד בראשו מאז כניסתו לתפקיד, כי מטרתו של החוק לאיסור עמלות אינטרנט ברכישת כרטיסי קולנוע ומופעים לשים סוף למצב האבסורדי הקיים.

הצרכן, נאלץ לשלם עמלת שירות מיוחדת בעד עסקה המתבצעת ברשת וזאת למרות שביצוע העסקה בדרך זו, דווקא חוסכת עלויות הפעלה ומכירה לבית העסק ומייתרת את הצורך בהפעלת דוכן פיזי למכירת המצרך או השירות.

 חברת הכנסת זנדברג; “לא ייתכן שהצרכן גם יחסוך כסף לבתי העסק וגם ייאלץ לשלם על כך קנס”.

שר הכלכלה, מר אלי כהן; “בסיס ההנחה של ההצעה רואה בעמלה גבייה לא מוצדקת. הרשות להגנת הצרכן, בדקה את האתרים הגובים עמלה, נמצא, כי האתרים לרכישת כרטיסים למופעים ולבתי קולנוע הם אלו הגובים עמלות.

השימוש בהזמנת מוצרים דרך האינטרנט הולך וגובר בשנים האחרונות. במרבית הענפים ניתנת הנחה למזמינים דרך האינטרנט כיוון שהעלות הכרוכה במתן השירות נמוכה יותר מעלות כוח האדם בקופות המכירה, אולם בכרטיסי קולנוע ומופעים המצב הפוך ודווקא נגבית עמלה עודפת. כחלק ממדיניות הגנת הצרכן וסחר הוגן, אנחנו תומכים במהלך שיביא לביטול עמלות“.

חברת הכנסת תמר זנדברג; “זו עמלה מיותרת אין שום סיבה לשלם עשרה אחוזים על רכישה באינטרנט. זהו הסוף לאבסורד עמלות האינטרנט. לא ייתכן שהצרכן גם יחסוך כסף לבתי העסק וגם ייאלץ לשלם על כך קנס, רק בגלל שהרכישה ברשת נוחה יותר.

אין כל סיבה הגיונית שבשנת 2017 נמשיך לשלם עמלה ארכאית ובלתי מוצדקת, שכל תכליתה לנצל את הציבור הישראלי ולסחוט ממנו עוד ועוד כסף. תודה לשר כהן על שלמד את הנושא לעומקו וסייע בהעברת החוק כפי שהבטיח עם כניסתו לתפקיד”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן