לוד פלילים

תושב חלחול מואשם בניסיון רצח הגב’ קנינו על רקע לאומני

הנאשם מאלק בן באסם סעדה, תושב חלחול, הסתתר מאחורי קיר הבניין ולאחר מכן, שלף ממעילו את הסכין, התקרב לעבר גבה של המתלוננת (הגב' רויטל קנינו), אמר בקול מילות ה'שהאדה'; "אַשְהַדֻ אַן לַא אִלָהַ אִלַּא אללָּה וַאַן מֻחַמַּדַ(ן) רַסוּלֻ אללָּה..." ודקר אותה באמצעות הסכין בעוצמה באזור גבה העליון. ה'פרקליטות' מבקשת המשך מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.
0
0
רויטל קנינו תושבת לוד שנפצעה בניסיון רציחתה על רקע לאומני בסכין על ידי הטרוריסט מאלק סעדה, תושב חלחול | צילום: מד"א, פייסבוק
רויטל קנינו תושבת לוד שנפצעה בניסיון רציחתה על רקע לאומני בסכין על ידי הטרוריסט מאלק סעדה, תושב חלחול | צילום: מד”א, פייסבוק

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (שישי, י”א בניסן התשע”ז) כתב אישום כנגד מאלק סעדה, תושב חלחול, בן 19, בגין ניסיון לרצח במעשה טרור על רקע לאומני של הגברת רויטל קנינו, בעיר לוד (27.3.17) וכניסה וישיבה בישראל בניגוד לחוק.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

על פי כתב האישום, שהוגש בידי סגן בכיר בפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) עורכת דין שירה סוכצקי-כפיר, במהלך כשבועיים שהה הנאשם (סעדה) בישראל, עבד במאפיה ולן בדירה בעיר לוד, אף שלא היה בידיו היתר להיכנס ולשהות בישראל כדין.

בתאריך 27.3.17, החליט הנאשם לגרום למותם של יהודים באשר הם יהודים, וזאת על ידיי ביצוע ‘פיגוע דקירה‘ ביהודי. לשם כך, החליט מאלק סעדה להגיע לאיזור שבו שוהים בעיקר יהודים ולחפש את הקורבן הפוטנציאלי לפיגוע.

הנאשם סעדה, נטל סכין מטבח גדולה והחביא אותה במעילו, הלך להתפלל במסגד את תפילת הטהרה ולאחר מכן, התמקם ליד בניין בו מתגוררים יהודים והמתין לקורבן פוטנציאלי. לאחר מכן, כעבור חמש דקות, הנאשם, הבחין במתלוננת הגברת רויטל קנינו, מנהלת בית ספר בגרעין התורני בעיר לוד שפסעה לכיוון רכבה אשר חנה בחניית הבניין ולאחר שנראתה בעיניו בעלת זהות של יהודיה, החליט לגרום למותה.

 הנאשם סעדה, התמקם ליד בניין בו מתגוררים יהודים והמתין לקורבן פוטנציאלי

הנאשם מאלק בן באסם סעדה, הסתתר מאחורי קיר הבניין ולאחר מכן, שלף ממעילו את הסכין, התקרב אל עבר גבה של המתלוננת (הגב’ רויטל קנינו), אמר בקול את מילות ה’שהאדה‘; “אַשְהַדֻ אַן לַא אִלָהַ אִלַּא אללָּה וַאַן מֻחַמַּדַ(ן) רַסוּלֻ אללָּה…” ודקר את המתלוננת באמצעות הסכין בעוצמה באזור גבה העליון.

הגברת קנינו, זעקה לעזרה והנאשם סעדה, נמלט מן המקום כשהוא מותיר את הסכין על הרצפה. כתוצאה מהדקירה נגרם לגברת קנינו, פצע דקירה בבית חזה אחורי והיא פונתה אל בית החולים ולאחר אשפוז, שוחררה לביתה. הנאשם סעדה, נלכד למחרת היום על ידי כוחות הביטחון באיזור מזרח ירושלים.

דוברת מחוז מרכז של משרד המשפטים עורכת הדין רוני ליבנה, מסרה לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה, כי; בבקשת המעצר כתבה, נציגת פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) עורכת דין סוכצקי, כי נגד הנאשם מחלחול, קיימת עילת מעצר, בין היתר; “שכן לאור חומרת, טיב ואופי מעשיו הברוטאליים, והלהט הלאומני דתי על רקעו ביצעם, קיים יסוד סביר לחשש שיסכן את ביטחון הציבור“.

ה‘פרקליטות’ מבקשת את המשך מעצרו של הנאשם מאלק בן באסם סעדה עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן