חדשות בריאות חקלאות ישראל

שר החקלאות, אריאל: גידול קנביס, יוכר כ’ענף חקלאי’

המשמעות: מגדלי הקנביס, יזכו לתמיכה, מענקים, הקצאות מים והדרכה בגידול משרד החקלאות מעריך שמדובר באווזה שמטילה ביצי זהב כשהפעם האחרונה בה הוכרז ענף כ'ענף חקלאי' היתה לפני עשור, עת הוכרז 'ענף הסוסים' ◄לפי תחשיבים עלות הקמה של חוות קנביס עומד על כ- 1.5 מיליון ₪ לדונם והתשואה לגידול קנביס רווחית רק כשיהיו בבעלות המגדל מ- 4 דונם ומעלה ונאמדת בכ- 380 אלף ₪ לדונם.
0
0
שר החקלאות, אורי אריאל גידול קנביס בישראל יוכר כ'ענף חקלאי' | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
שר החקלאות,מר אורי אריאל: גידול קנביס בישראל יוכר כ’ענף חקלאי’ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

אט אט אבל בבטחה חודר הקנאביס (Cannabis) סוג של צמח ממשפחת הקנאביים אל מדינת ישראל ורצוי לחדד מדובר שהשימוש בקנביס, יהיה למטרות רפואיות בלבד וכל זאת על רקע הדיון שלא נגמר בחסרונותיו ומעלותיו הרפואיים כשהנושא עדיין חדש יחסית בארץ ובעולם ומעמדו של ה”קנאביס” עדיין שנוי במחלוקת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

מי שחושב מהר וכלכלית הוא שר החקלאות, חבר כנסת אורי אריאל, שהחליט להפוך גידול הקנביס הרפואי בישראל ל-ענף חקלאי. יודעי דבר אומרים, כי המשמעות של החלטת שר החקלאות, הינה שהחקלאים שיגדלו קנביס לצורכי רפואה (קנביס רפואי) גם יזכו לתמיכה, מענקים, הקצאות מים והדרכה בגידול מטעם משרד החקלאות.

זאת לאחר שה‘קנאביס’ המסתמן בעולם כאווזה שמטילה ביצי זהב למגדלים ו/או כ”קופת מצלצלים בלי הפסקה” (השוק הישראלי, צפוי לגלגל בין 1 מיליארד ₪  ל-4 מיליארד ₪ בשנה) תוכר כ‘ענף חקלאי’ שהינו ברמת איכות רפואי; Medical Grade Cannabis.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגברת דפנה יוריסטה מסרה באמצעות הגב’ הדיל אגבאריה מאגף הדוברות לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה‘ כי לצד ההחלטה שתביא לשדרוג הענף, הורה שר החקלאות אל ‘מדען הראשי במשרד החקלאות’ ולמנהל מינהל המחקר החקלאי (‘וולקני’) להמשיך בשיתוף פעולה בתחום המחקר והפיתוח החקלאי, לקידום המחקר החקלאי הבסיסי והיישומי בתחום ‘קנאביס רפואי’.

על פי תחשיבי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, עלותה של הקמה של ‘חוות קנביס’ עומד על כ- 1.5 מיליון ₪ לדונם. כאשר הדונם השני, יעלה כ- 85% מהסכום, השלישי והרביעי כ- 75% ממחיר זה.

בהנחה שהמגדל, ימכור גרם קנביס ב-עשרה שקלים, עולה, כי התשואה לגידול קנביס, רווחית, רק כאשר יהיו בבעלות המגדל מ- 4 דונם ומעלה. רווח זה, נאמד בכ- 380 אלף ₪ לדונם.

 משרד החקלאות, הקצה לאחרונה 8 מיליון ₪ לטובת 13 מחקרים בתחום הביוכימיה והרפואה ומחקרים לשיפור הגידול של קנביס רפואי

על פי הערכות מומחי משרד החקלאות, ולסקר אודות מידת ההתעניינות שהביעו מדינות בגידול המקומי של קנביס, נראה, כי היקף ‘שוק הקנביס הרפואי’ לייצוא ממדינת ישראל, יגלגל בין 1 ל- 4 מיליארד ₪ בשנה. במשרד החקלאות, מעריכים, כי מספר מגדלי הקנביס, צפוי לעמוד על 20-15 מגדלים בלבד.

משרד החקלאות, הקצה לאחרונה 8 מיליון ₪ לטובת 13 מחקרים בתחום הביוכימיה והרפואה ומחקרים לשיפור הגידול של קנביס רפואי שמאפשר לחוקרים לבצע מחקר בסיסי ויישומי ולפתח כלים ותשתיות מחקר לטובת דור המוצרים הבא של קנביס רפואי.

השימוש בקנביס למטרות רפואיות הוא נושא צעיר יחסית בארץ ובעולם ומעמדו עדיין שנוי במחלוקת. ברוב המדינות העולם העיסוק בקנביס והשימוש בו אינם חוקיים, אך נראה, כי השימוש בקנביס בין אם מעלותיו מוכחות ואו מפוקפקות לצורך מטרות רפואיות, דווקא וביתר-שאת צובר פופולאריות במדינות רבות בעולם.

בנוסף, עולה, כי מספר המחקרים שמתפרסמים אשר מצד אחד מאששים את השפעותיו החיובית של הקנביס ומצד שני, מצביעים על סיכוניו ונזקיו.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן