חדשות כאן ישראל נדל"ן

שר האוצר כחלון, החליט תכנית מחיר למשתכן תוארך בשנתיים

מועצת מקרקעי ישראל בראשות שר האוצר משה כחלון, אישרה תכנית 'מחיר למשתכן' תוארך בשנתיים ופרק הזמן שבו אסור למכור דירה יקוצר; כמו כן, אושרו תמריצים דרמטיים לקידום פרויקטים של 'התחדשות עירונית' ◄בתוך שבועיים נרשמו להגרלה הגדולה – ספטמבר 2017, 24,428 זכאים. מעל ל-7,000 בני מקום נרשמו להגרלות ביישובים האלה לפי סדר יורד: ראשון לציון, בית שמש, רמת גן, יבנה, נתניה ואשקלון.
0
0
שר האוצר מר משה כחלון, החליט תכנית מחיר למשתכן תוארך בשנתיים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
שר האוצר מר משה כחלון, החליט תכנית מחיר למשתכן תוארך בשנתיים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

הבעת האמון שזכה לה שר האוצר ויושב ראש מועצת מקרקעי ישראל מר משה כחלון, מזכאי מחיר למשתכן במסגרת ההגרלה הגדולה כשבתוך שבועיים נרשמו להגרלה הגדולה של מחיר למשתכן 24,428 זכאים. מעל ל-7,000 בני מקום נרשמו להגרלות ביישובים האלה לפי סדר יורד: ראשון לציון, בית שמש, רמת גן, יבנה, נתניה ו-אשקלון, ככל הנראה, היא שהביאה אותו להעניק לתושבי מדינת ישראל, מתנה לרגל חג ראש השנה, כשקבע בשורה של החלטות, כי; תכנית מחיר למשתכן, תוארך בשנתיים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

ייאמר מיד, כי במסגרת עיקרי ההחלטות אשר התקבלו במועצת מקרקעי ישראל, כבר ביום שני האחרון (ההחלטות תיכנסנה לתוקף לאחר חתימתן כדין על ידי שר האוצר) והנוסח הסופי, יפורסם באתר הרשות של מועצת מקרקעי ישראל;

 תכנית “מחיר למשתכן”

מועצת מקרקעי ישראל, אישרה את הארכת ‘תכנית מחיר למשתכן’ בשנתיים נוספות זאת עד סוף שנת  2019. כמו כן, אושר קיצור פרק הזמן המגביל את הרוכשים למכירת הדירה בה זכו.

משמעות הארכת תוקף התכנית עד סוף שנת 2019, היא תוספת של עוד עשרות אלפי דירות לשוק במחירי “מחיר למשתכן” בכל שנה.

ההגבלה על מכירת הדירה לאחרים, תקוצר ותהיה רק 5 שנים מקבלת ‘טופס 4’ או 7 שנים ממועד ביצוע ההגרלה, המוקדם מביניהם. הגבלה זו, תוחל רטרואקטיבית מיום התחלת התכנית.

 התחדשות עירונית

מועצת מקרקעי ישראל, אישרה; הגברת האטרקטיביות בפרויקטים של התחדשות עירונית בפרויקטים לא כלכליים. קבלנים, יקבלו ‘קרקע משלימה‘ בהנחה של עד 80% באותה העיר. המועצה, קבעה, כי אין הכרח שהפרויקט יהיה למגורים.

מועצת מקרקעי ישראל, קיבלה החלטה המקבעת את המסלולים השונים והבלעדיים להקצאת מגרשי השלמה במכרזי בינוי פינוי בינוי ובהקצאות בפטור ממכרז וקובעת את התנאים הנלווים לכל אחד מהם, תוך מתן דגש ליחסי הגומלין בין ‘רשות מקרקעי ישראל’ ‘הרשות להתחדשות עירוני’ ו‘הרשויות המקומיות’ לשם יישום הוראות ההחלטה.

המועצה, החליטה להגדיל משמעותית את גודל מגרשי השלמה, כך שיביאו אותם מיזמים לכדי כדאיות כלכלית וקבעה, כי ייעודם התכנוני של מגרשי ההשלמה, יכול גם שיהיה שלא למגורים.

כמו כן, החליטה מועצת מקרקעי ישראל, להרחיב את האפשרות להשתמש במגרשים שאינם כלואים ו/או צמודי דופן, כ‘מגרשי השלמה’ וכן קבעה את הכללים לבחירת המתחמים להתחדשות עירונית אליהם יוקצו מגרשי ההשלמה וכללים להקצאה עצמה.

בנוסף, קבעה המועצה את היקפי הקרקע המשלימה אשר יוקצו בכל רשות מקומית, תוך מתן תמרוץ מיוחד לרשויות מקומיות שתחתומנה על הסכמי גג למול רשות מקרקעי ישראל ו/או משרד הבינוי והשיכון.

█ רקע:

משבר הדיור הלאומי אותו חווה מדינת ישראל בשנים האחרונות והמחסור בקרקע זמינה למגורים בעיקר במרכזי הערים הוותיקות, הגדיל את הצורך הלאומי בקידום מימושם של מיזמי התחדשות עירונית שטומנים בחובם יתרונות משמעותיים בדמות ניצול מיטבי של הקרקע, חסכון בעלויות פיתוח תשתיות ושימור שטחים פתוחים.

החלטות שהתקבלו במועצת מקרקעי ישראל בנושא נועדו לסייע  לקידום מיזמי התחדשות עירונית ברחבי הארץ. הצעת ההחלטה הנוכחית, נותנת מענה של ממש לשורת קשיים המעיבים על קידומם של מיזמי ההתחדשות העירונית ובכך צפויה להביא להגדלה משמעותית של המיזמים שיגיעו לכדי מימוש תוך פרק זמן סביר.

ההחלטה מאמצת את הוראות ‘חוק הרשות להתחדשות עירונית התשע”ה 2015’ שחלק נכבד ממנו מוקדש לקידום מיזמי ההתחדשות העירונית והיא תביא גם להעמקת מעורבותן של הרשויות המקומיות בתהליכי ההתחדשות העירונית, על מנת להבטיח ששילוב הכוחות בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי, יבטיח את האצת התהליכים והשלמתם בהקדם.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן