זוכי פרס ישראל

שרת התרבות והספורט חברת הכנסת מירי רגב: על העיוורון

במדינת ישראל ישנם למעלה מ-50% יוצאי ספרד והמזרח ולהם לא נמצא מקום - לא בוועדות הפרס ולא בין הזוכים. עולם התרבות משופע באנשי רוח, יצירה ואומנות מ-מזרח ו-מספרד ומבין כולם לא מצאו חברי ועדות הפרס אפילו מועמד אחד ראוי? מי יודע, אולי בשנה הבאה ישפר מזלנו או שהוועדות תצאנה מעיוורונן.
0
0
שרת התרבות והספורט חברת הכנסת מירי רגב | עיבוד צילום: שולי סונגו©
שרת התרבות והספורט חברת הכנסת מירי רגב | עיבוד צילום: שולי סונגו©

שרת התרבות והספורט חברת הכנסת מירי רגב, התייחסה בתרעומת היום (שני, כ”ד בשבט התשע”ז) אחה”צ בביקורת קשה בדף הפייסבוק האישי שלה להחלטה להעניק את ‘פרס ישראל – התשע”ז’ שממנה עולה, כי איש מבין חמשת הזוכים שהוכרזו עד עתה אינו יהודי ממוצא מזרחי או ערבי – כפי שהיה גם ברשימה המלאה בשנה שעברה וכתבה תחת הכותרת; “על העיוורון. כנראה שגם בשנת 2017, כ-70 שנים אחרי הקמת המדינה, לא נמצאו בציבור אנשים מתאימים בקרב בני המזרח, ספרד והמגזר הלא יהודי, לקבל את פרס ישראל”, כתבה – התרעמה השרה רגב.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

“ההדרה של בני המזרח, ספרד, חרדים והמגזר הלא יהודי, לא פוסחת כנראה גם על פרס ישראל – פרס שאמור להעניק תחת קורת גג אחת את הייצוג ההולם לאוכלוסיות המרכיבות את החברה הישראלית.
גם ‘ועדת ביטון’ כנראה לא השפיעה על מקבלי ההחלטות ב-משרד החינוך.

במדינת ישראל ישנם למעלה מ-50% יוצאי ספרד והמזרח ולהם לא נמצא מקום – לא בוועדות הפרס ולא בין הזוכים.

צריך לחקור ולבדוק שוב מדוע מסקנותיו של מבקר המדינה בנושא לפני מספר שנים טרם יושמו.

עולם התרבות משופע באנשי רוח, יצירה ואומנות מ-מזרח ו-מספרד ומבין כולם לא מצאו חברי ועדות הפרס אפילו מועמד אחד ראוי? מי יודע, אולי בשנה הבאה ישפר מזלנו או שהוועדות תצאנה מעיוורונן”. סיכמה השרה מירי רגב.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן