ארכיאולוגיה

שודדי עתיקות נתפסו ‘על חם’ באתר העתיקות חורבת משכנה

החולייה של שודדי עתיקות באתר העתיקות חורבת משכנה, שאותרה בעקבות עירנות מתנדב מג"ב, גרמה הרס רב לעתיקות באמצעות מחפרון. בחודשים האחרונים, נתפסו בחורבת משכנה 14 חשודים נוספים בשוד עתיקות. פקח היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות באזור הצפון, מר ניר דיסטלפלד; "בחודשים האחרונים נתפסו מספר חוליות אשר ניסו לשדוד עתיקות מ"חרבת משכנה" ככל הנראה בעקבות שמועה פיקטיבית על אוצר, שאין לה שום ביסוס".
0
0
המחפרון בו השתמשה החוליה של שודדי עתיקות שנתפסו "על חם" באתר העתיקות 'חורבת משכנא' בגליל התחתון | צילום: דוברות המשטרה
המחפרון בו השתמשה החוליה של שודדי עתיקות שנתפסו “על חם” באתר העתיקות ‘חורבת משכנא’ בגליל התחתון | צילום: דוברות המשטרה

חוליית שודדי עתיקות נתפסה”על חם” באתר העתיקות ‘חורבת משכנא’ בגליל התחתון בצפון הארץ, זאת לאחר שאתמול בצהריים (שלישי), במהלך נסיעה ברכבו הפרטי, הבחין מתנדב משמר הגבול של משטרת ישראל שלא היה בתפקיד ב-מחפרון, אשר עבד בשטחים הסמוכים למחלף גולני.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

המתנדב הבקיא באזור, ידע שמדובר באתר הארכיאולוגי “חורבת-משכנא” אשר היה כפר יהודי בתקופה הרומית. מכיוון שהדבר העלה את חשדו הוא הזעיק למקום את מפקחי היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות יחד עם שוטרים ומתנדבים של משמר הגבול. אלה, נערכו בתצפיות, מארבים וחסימות באזור בניסיון לתפוס את החשודים.

עם גמר ההיערכות המבצעית, ביצעו הכוחות, כניסה לשטח זאת תוך כדי תיעוד הממצאים ופעילות החשודים. במקום נעצרו 5 חשודים תושבי טורעאן (בהם 3 בגירים ו-2 קטינים) שהועברו להמשך חקירה של רשות העתיקות. כמו-כן, המחפרון, הוחרם.

משכנא, היה יישוב יהודי בתקופת בית שני, המשנה והתלמוד, בגליל התחתון, אשר שכן על אם הדרך בין שתי ערי הגליל המרכזיות באותה עת, טבריה וציפורי, בסמוך למחלף גולני של ימינו. שם היישוב השתמר בשם החורבה הנמצאת מצפון למחלף גולני, ח’רבת מסכנה, שעל שמה נקרא צומת גולני טרם מלחמת העצמאות (“צומת מסכנה“).

 ניסו לשדוד עתיקות מ”חרבת משכנה” בעקבות שמועה פיקטיבית על אוצר

הנזק הרב שנגרם לאתר העתיק "חרבת משכנה" | צילום: היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות
הנזק הרב שנגרם לאתר העתיק “חרבת משכנה” | צילום: היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות

במקום נגרם נזק רב, כתוצאה מעבודתה מחפרון. המשטרה תפעל בנחישות כנגד כל מי שיפגע באוצרות הטבע והמורשת של ישראלמפקח היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות באזור הצפון, מר ניר דיסטלפלד, אמר, כי; “בחודשים האחרונים נתפסו מספר חוליות אשר ניסו לשדוד עתיקות מ”חרבת משכנה” ככל הנראה בעקבות שמועה פיקטיבית על אוצר, שאין לה שום ביסוס.

בחודשים האחרונים נתפסו באתר 14 חשודים בשוד עתיקות. המחירון לגניבות ולהשחתה. נמשיך להשקיע מאמצים בשמירה על אתרי ההיסטוריה והמורשת בארץ”, הוסיף מפקח היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות באזור הצפון מר ניר דיסטלפלד.

דוברת רשות העתיקות הגב’ יולי שוורץ, מסרה לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; מעצרם של 3 מהחשודים, הוארך עד מחר (חמישי) בהחלטת שופט בית המשפט השלום בעיר טבריה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן