חדשות בריאות חדשות כאן ישראל כאן חולון

שביתה בכל מערכת הבריאות בגלל רצח האחות טובה קררו

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, גינה בחריפות את הרצח בעיר חולון; "אני מזועזע מהאפשרות בה עובדת קופת חולים, נרצחה, לכאורה, על רקע טיפול רפואי בידי מטופל. מדובר בחציית כל הקווים האדומים של אלימות אסורה ומסוכנת. לא נוכל להשלים עם מקרי אלימות נגד אנשי הרפואה ואין סיבה שתצדיק התנהגות נפשעת מעין זו. אני סומך על משטרת ישראל שתחקור את האירוע הקשה ונמתין לקבלת ממצאים אלו".
0
0
טובה קררו אחות מרפאת קופת חולים בעיר חולון שנרצחה בהצתה בידי מטופל | צילום: מתוך דף הפייסבוק
טובה קררו אחות מרפאת קופת חולים בעיר חולון שנרצחה בהצתה בידי מטופל | צילום: מתוך דף הפייסבוק

בעקבות רצח האחות טובה קררו בסניף קופת חולים בעיר חולון, תושבת מחר (רביעי, י”ז באדר התשע”ז) כל מערכת הבריאות במדינה בין השעות; 08:00 ל-10:00 בבוקר, כך הודיע יושב ראש ההסתדרות, מר אבי ניסנקורן באותן שעות, יתקיים גם דיון דחוף בנושא ב’ועדת הבריאות של הכנסת’ בראשות יושב ראש ועדת הבריאות של הכנסת, חבר הכנסת מר אלי אלאלוף. גם איגוד העובדים הסוציאליים, הודיע, כי שהוא מצטרף לשביתה במחאה על הפגיעה בביטחון העובדים בשירות הציבור עד לרציחתה של אחות קררו מקופת החולים בחולון והוא ישבית את כל שירותיו לקבלת קהל מחר (יום ד’) בין השעות; 10:00 ל-12:00. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

יושבת ראש איגוד העובדים הסוציאליים הגברת צפרא דוויק, טענה והאשימה, כי; “חרף ההתרעות החוזרות ונשנות מצדנו מזה מספר שנים על העדר אבטחה של העובדים הסוציאליים ב’רשויות המקומיות’ וחששנו שלא ירחק היום שהדבר עלול להגיע גם למקרה קיצון וזאת לאחר שלפני כחודש, הכתובת על הקיר רוססה ונכתב בה; ‘דרוס כל עו”ס’ אנו יראים שעלול לקום מישהו ולהוציא זאת חלילה לפועל”.

טובה קררו בת 55, ששימשה במקצועה אחות קופת חולים במרפאה ברחוב קפלן בעיר חולון, נרצחה כשהוצתה הבוקר (שלישי) לאחר שמטופל גבר בן 78, שפך עליה על פי החשד בנזין והצית את החדר והמסדרון הסמוך שבו שהתה. החשוד, ככל הנראה, דווח לוקה בנפשו.

בין הנוכחים במקום, שניסו להציל את האחות קררו, בהן הגברת לנה, שנקלעה אל המקום, סיפרה; “ראיתי את האש והעשן, חיפשתי מטף כיבוי, נתתי לאיש אחד, שנכס אל ענן עשן סמיך לנסות להציל אותה. לא יכולתי לנשום והתרחקתי מן הזירה”.

כעבור דקות אחדות צוות מגן דוד אדום שהגיע קבע את מותה. המשטרה פתחה במרדף אחר המטופל החשוד ברצח, איתרה את בתום מצוד. נמסר, כי מדובר בגבר בן 78, ניצול שואה, ככל הנראה, לוקה בנפשו שלא היה מרוצה מן הטיפול במרפאה.

עורכת הדין שמונתה מטעם הסניגוריה הציבורית לייצג את החשוד ברצח בהצתת האחות קררו, שהביאה את גרסת החשוד; “אכן, מדובר באירוע טרגי. החשוד, סובל מבעיות נפשיות וטוען, כי שלא הייתה לו כל כוונה לפגוע באנשי הצוות הרפואי במקום וכי לא שפך חומר דליק על האחות קררו, אלא לעבר הרכוש במרפאה. לטענתו הוא רצה לפגוע רק ברכוש המרפאה, זאת כדי לזעוק על הסבל שנגרם לו כדי לקבל סיוע מן הרשויות במדינה”.

נקודת השפל הנמוכה ביותר בשרשרת הפגיעות ואיומים בצוותים רפואיים

האחות קררו, עבדה במרפאה ברחוב קפלן שבעיר חולון, יותר מ-35 שנים. היא נחשבה כאדם – מלאכית בלבן, עדינה, בעל לב גדול ורחב אבל גם קשוחה לאי סדר, ישרה ואמינה בעלת נתינה לבני אדם ולמקום עבודתה קופת החולים אותו כה אהבה.

מנתונים של משרד הבריאות, בכל שנה, מדווחים יותר מ-800 אירועי אלימות פיזית ומילולית קשים. כשיותר מ-60 רופאים פנו בשנת 2015 אל מוקד של ההסתדרות הרפואית בנושא. אין ספק, כי המקרההחמור והמזוויע של האחות טובה קררו (55) שהוצתה היום למוות, מהווה את נקודת השפל הנמוכה ביותר בשרשרת הפגיעות ואיומים הקשים מילולית, השלכת חפצים, ואלימות פיזית שכללה אגרופים, דחיפות ועוד בצוותים רפואיים בבתי החולים ובמרפאות הקהילתית.

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, גינה בחריפות את הרצח; “אני מזועזע מהאפשרות בה עובדת קופת חולים, נרצחה, לכאורה, על רקע טיפול רפואי בידי מטופל. מדובר בחציית כל הקווים האדומים של אלימות אסורה ומסוכנת. לא נוכל להשלים עם מקרי אלימות נגד אנשי הרפואה ואין סיבה שתצדיק התנהגות נפשעת מעין זו. אני סומך על משטרת ישראל שתחקור את האירוע הקשה ונמתין לקבלת ממצאים אלו”.

יושב ראש ההסתדרות מר אבי ניסנקורן, אשר הכריז על השבתת כל מערכת הבריאות מחר בבוקר (ד); “השביתה באה לאות הזדהות עם כל אנשי מערכת הבריאות שעושים לילות כימים למען החולים ובני משפחותיהם ברחבי הארץ”.

מנהל קופת חולים כללית, מר אלי דפס; “אירוע חסר תקדים, אנחנו כואבים אותו ורוצים לחזק את הצוותים במרפאה… אני נותן בהם אמון כמו שכל הציבור נותן. אירוע כזה, ראוי שייחקר, כדי לראות איך דברים כאלה לא יישנו. מערכת הבריאות בישראל חזקה, טובה ומטפלת. אסור שדבר כזה או פחות מזה יקרה חלילה ונעשה הכול, כדי שזה לא יישנה. אני מאחל לכל הצוותים להתחזק ולהמשיך בעבודתם ממחר לטובת המטופלים של הכללית במדינת ישראל“.

פרופסור ליאוניד אידלמן, המכהן כיושב ההסתדרות הרפואית בישראל בישראל (הר”י, Israel Medical Association-I.M.A)   ארגון העובדים היציג של רופאי ישראל, אמר, כי; “השרפה למוות של טובה קררו ז”ל, אחות קופת חולים בחולון, היא מקרה מזעזע ברצף מעשי אלימות שאנו כאנשי סגל רפואי חווים מדי יום, בין אם אלימות מילולית או פיזית. כל מקרה תקיפה פוגע קשות הן בצוות הרפואי הן בציבור המטופלים, ומערער את יחסי האמון בין הצוות למטופלים. לכן אנו מודיעים, כי מחר בין 8:00 ל 10:00, תופסק פעילות הרופאים בבתי החולים ובמרפאות הקהילה.

הרופאים, יעבדו במתכונת חירום בלבד. הסתדרות הרפואית בישראל,  קוראת לממשלת ישראל ולמעסיקים לשפר לאלתר את ההגנה על הרופאים ואנשי הצוות הרפואי. יש להרחיב את הצבת השוטרים במדים גם למרפאות הקהילה במודל שיטור מותאם כפי שיזמה הר”י ומכוח החלטת הממשלה מ- 2013 שבה אושרה התכנית הלאומית למאבק באלימות נגד אנשי סגל רפואי“.

גם אילנה כהן, יושבת ראש ארגון האחיות בישראל; “האלימות במדינה, הפכה למובן מאליו. המדובר במקרה טראגי מאד אבל לא הפעם הראשונה שמפגינים אלימות כלפי צוות רפואי. מדי שנה זה קורה במרפאות ובחדרי המיון בבתי החולים, כשהטיפול לא מוצא חן בעיני מישהו, אז תוקפים. לא יכול להיות שכל מי שירצה ירביץ ויצית בלי שום הגנה לאחיות או לשאר העובדים. חייבים אבטחה בסניפים, זה דבר ראשון. שאנשים יוכלו לעבוד בצורה בטוחה. זו קופת חולים המון נכנסים ויוצאים. עכשיו זו אחות ופעם הבאה, אלה יהיו מטופלים“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן