חדשות כאן ישראל כסף מדבר

רשות המסים דיווח ריבוי דירות ותשלום המס עד 1.9.2017

תגובת המדינה לבית המשפט הגבוה לצדק בעניין דחיית מועד הדיווח והתשלום על ריבוי דירות, ערים לכך שבעיתוי הנוכחי לא נותרו לנישומים אלא ימים ספורים למילוי חובתם לשלם את המס כקבוע בחוק ◄ המערכת המקוונת לביצוע הדיווח והתשלום, אשר החוק מאפשר הקמתה, צפויה לעלות לאוויר במהלך החודש הקרוב והיא תפשט את ביצוע התשלום על ידי הנישומים.
0
0
עורך דין ורואה חשבון משה אשר מנהל רשות המסים | הגשת דיווח על ריבוי דירות ותשלום המס עד 1.9.2017 | עיבוד צילום: שולי סונגו
עורך דין ורואה חשבון משה אשר מנהל רשות המסים | הגשת דיווח על ריבוי דירות ותשלום המס עד 1.9.2017 | צילום: לעמ | עיבוד צילום: שולי סונגו

בשורה טובה ל’נישומים’ החייבים בדיווח ותשלום מס על על ריבוי דירות יוצאת היום מטעם רשות המסים, תאריך מועד הגשת הדיווח ותשלום המס עד 1.9.2017. המדינה, הגישה היום (חמישי, ד’ באב תשע”ז) אל בית המשפט הגבוה לצדק (בגץ) את תגובתה לבקשת העותרים לדחיית מועד הדיווח והתשלום ל’רשות המסים’ על ריבוי דירות ולהארכת המועד לקבלת ההקלות הקבועות בחוק לחייב, אשר ימכור דירה “חייבת”. כזכור, מנהל רשות המסים, כבר האריך את מועד הדיווח והתשלום שבחוק ל-31.7.17.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

בתגובת המדינה, נאמר, כי על פי נתוני רשות המסים, עד ליום 23.7.2017 הוגשו כ-1,200 הצהרות לפי החוק, ניתן ‘מענק החזר מס שבח’ במסגרת 859 שומות בסכום כולל של כ-32.7 מיליון שקל.

כן, הוגשו בקשות לאישור ‘קופת גמל’ בתנאים מיוחדים בהתאם לחוק, ו-33 מתוכן, כבר אושרו.

דובר פרקליטות המדינה, עורך דין נועם שרביט,  מסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים, כי; מאחר שמועדי התשלום והדיווח, על ריבוי דירות, כבר הוארכו פעם אחת וכל הארכה נוספת גוררת אי ודאות בקרב האזרחים ואף מפחיתה את ‘הכנסות המדינה’ מגבייה בסעיף זה, סבורים המשיבים, כי אין מקום להאריך את מועד הדיווח ואת מועד תשלום המס פעם נוספת.

בצד זאת, המשיבים, ערים לכך, כי בעיתוי הנוכחי, לא נותרו לנישומים אלא רק ימים ספורים למילוי חובתם לשלם את המס כקבוע בחוק.

לכך, יש להוסיף שהמערכת המקוונת לביצוע הדיווח והתשלום, אשר החוק מאפשר הקמתה, צפויה לעלות לאוויר במהלך החודש הקרוב והיא תפשט את ביצוע התשלום על ידי הנישומים.

בנסיבות אלה ועל מנת לאפשר ל’נישומים‘ פרק זמן להיערכות לביצוע הדיווח ותשלום המס, בדעת מנהל רשות המיסים להאריך את המועד האחרון להגשת הדיווח וביצוע תשלום המס עד ליום 1.9.2017.

התגובה לבית המשפט הגבוה לצדק בעניין דחיית מועד הדיווח והתשלום על ריבוי דירות, הוגשה באמצעות עורכי הדין שוש שמואלי ועורך דין רן רוזנברג ממחלקת הבגצים בפרקליטות המדינה.

 מס דירה שלישית

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן