חדשות עסקים תחבורה | רכב | תעופה

רשות ההגבלים העסקיים נגד המיזוג בין אל על וישראייר

בתום בדיקה מעמיקה של עסקת המיזוג, החליט ממלא מקום הממונה על הגבלים העסקיים עורך דין שוורץ, להתנגד למיזוג משני טעמים; ראשית, המיזוג, ימנע כל אפשרות לפעילות עצמאית של אל על ב'קווי התעופה לעיר אילת' ויקבע את הדואופול של ישראייר וחב' 'ארקיע' קווי תעופה ישראליים בעירבון מוגבל (להלן: "ארקיע") בקווים אלה ◄אישור המיזוג, היה מותיר את "ישראייר" ו"ארקיע" כמתחרות יחידות בקו.
0
0
עורך דין אורי שוורץ, המשמש כמלא מקום 'הממונה על הגבלים עסקיים' ברקע: מטוסי הנוסעים אל על וישראייר
עורך דין אורי שוורץ, המשמש כמלא מקום ‘הממונה על הגבלים עסקיים’ ברקע: מטוסי הנוסעים אל על וישראייר

עורך דין אורי שוורץ, המשמש כמלא מקום ‘הממונה על הגבלים עסקיים’ הודיע היום (רביעי, כ”ג טבת, תשע”ח) כי בתום בדיקה מעמיקה של עסקת המיזוג, החליט להתנגד למיזוג בין אל על נתיבי אוויר לישראל בע”מ (להלן: “אל על”) ובין ישראייר תעופה ותיירות בע”מ (להלן: “ישראייר”).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

אל על, נחשבת חברת התעופה הגדולה ביותר מבין חברות התעופה הישראליות ועולה, כי היקף הפעילות שלה גדול באופן ניכר מכל חברת תעופה אחרת הפועלת בישראל; ל‘חברת ישראייר’ אחת משתי המתחרות הישראליות היחידות של אל על, יש נתח נכבד מפעילות התעופה הפנים ארצית והיקף הפעילות שלה בתחום התעופה הבינלאומית הולך וגדל בשנים האחרונות.

כמו-כן, חברת ‘אל על’ מספקת מזה שנים שירותי אבטחת תעופה בחוץ לארץ לחברות התעופה הישראליות, באופן בלעדי והיא אף הוכרזה כ‘בעלת מונופולין’ בשירותים אלה.

דוברת ‘רשות ההגבלים העסקיים‘ הגב’ סיוון כרמון, מסרה לפורטל ’’כאן נעים’  | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה, כי; במסגרת עסקת המיזוג חברת ‘סאן דור’ נתיבי אוויר בינלאומיים בעירבון מוגבל, חברה המוחזקת במלואה על ידי חברת אל על, ביקשה לרכוש את מלוא הון המניות של חב’ ישראייר מידיה של חברת ‘אי די בי תיירות’ בעירבון מוגבל, זאת בתמורה לתשלום סך של כ-24 מיליון דולר ארצות הברית ולהקצאה של 25% מ-מניות חברת סאן דור.

בתום בדיקה מעמיקה של עסקת המיזוג, החליט ממלא מקום הממונה על הגבלים העסקיים עורך דין שוורץ, להתנגד למיזוג משני טעמים; ראשית, המיזוג, ימנע כל אפשרות לפעילות עצמאית של אל על ב‘קווי התעופה לעיר אילת’ ויקבע את הדואופול של ישראייר וחב’ ‘ארקיע’ קווי תעופה ישראליים בעירבון מוגבל (להלן: “ארקיע“) בקווים אלה.

█ יציאתה של אל על מהקו לאילת, הייתה משיקולים תפעוליים ובטיחותיים ולא משיקולים כלכליים

אל על, הפעילה קו טיסות סדיר מנמל התעופה בן גוריון לאילת משנת 2010 ועד ליציאתה מהפעילות בקו בשנת 2013.

יציאתה של אל על מהקו לאילת, הייתה משיקולים תפעוליים ובטיחותיים ולא משיקולים כלכליים – מבהיר בהודעתו ממלא מקום הממונה על הגבלים העסקיים עורך דין אורי שוורץ.

בידי רשות ההגבלים העסקיים, הצטברו ראיות המלמדות על כוונות קונקרטיות של חברת אל על לחזור ולפעול בקו בעתיד עם פתיחתו של שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון בתמנע, כאשר אישור המיזוג, היה מותיר את “ישראייר” ו”ארקיע” כמתחרות יחידות בקו.

הטעם השני להתנגדות למיזוג בין “אל על” ולבין “ישראייר” תעופה ותיירות, הוא משום שהמיזוג מעורר חשש גם לגבי הפעילות הבינלאומית, בפרט על רקע החששות ל‘דחיקת מתחרים’ הנובעים מהתלות המוחלטת של חברות התעופה הישראליות ובפרט של ארקיע, בשירותי אבטחת תעופה בחוץ לארץ, אשר כאמור, ניתנים באופן בלעדי על ידי אל על.

המיזוג עם ישראייר, היה מעצים חשש זה, בין היתר, נוכח הדמיון במאפייני הפעילות של ישראייר ו-ארקיע, אשר עוסקות בעיקר במכירה ושיווק של חבילות נופש וכן בהפעלת טיסות שכר עבור סיטונאי תיירות.

כתוצאה מהמיזוג, התועלת של אל על מדחיקה אפשרית של ארקיע באמצעות שירותי אבטחת התעופה צפויה היתה לגדול ולהגביר את התמריץ של אל על לדחוק את ארקיע.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן