כאן ראשון לציון נדל"ן

רמ”י פינתה קרקע חקלאית לבנייה לפי חוק הותמ”ל

לאור סירובם של בעלי הזכויות ומפעילי החנות "פלורליס" בעיר ראשון לציון לפנות את המבנים הבלתי חוקיים שהקימו ולהחזיר את הקרקע לידי הרשות, הוציאה רשות מקרקעי ישראל, צו פינוי וסילוק יד על פי חוק הותמ"ל, הראשון מסוגו, בעקבותיו נאלצו מפעילי החנות לפנות את הקרקע ולהחזירה לרשות. כעת תחל רשות מקרקעי ישראל בביצוע תפיסת החזקה ובהליכים לשיווק הקרקע למגורים, במסגרתם יפעלו להשלמת מימוש, 900 יחידות דיור.
0
0
קרקע חקלאית של המדינה לצורך בנייה למגורים | אילוסטרציה, צילום: רשות מקרקעי ישראל, עיבוד: שולי סונגו.
קרקע חקלאית של המדינה לצורך בנייה למגורים | אילוסטרציה, צילום: רשות מקרקעי ישראל, עיבוד: שולי סונגו.

רשות מקרקעי ישראל (רמ”י) פינתה לראשונה ובהצלחה,  קרקעות חקלאיות על פי צו מכוח חוק לקידום בנייה במתחמים מועדפים (הותמ”ל)  לפינוי קרקעות חקלאיות לצורך בנייה למגורים – שיאפשר בניית 900 יח”ד בעיר ראשון לציון.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

על הקרקע חקלאית, הופעלה חנות למוצרי נוי וריהוט גן בשם; “פלורליס, בשימוש חורג ובניגוד לתנאי החוזה מול רשות מקרקעי ישראל כשחתמו  על חוזה חכירה להקמת מטעים חקלאיים על קרקע חקלאית בבעלות המדינה באזור נחלת יהודה בראשון לציון על שטח של כ- 5.5 דונם והיא פונתה על ידי המחזיקים בקרקע בפינוי עצמי שיסלול את הדרך להשלמת מימוש יחידות דיור בתוכנית (סה”כ 900).

דוברת וממונה על יחסי ציבור של רשות מקרקעי ישראל, הגברת אורטל צבר מסרה לפורטלכאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; השימוש החורג באדמות המדינה מנוגד להסכם החכירה ולייעוד הקרקע החקלאית. בנוסף ובמקביל התקבלה החלטה לשנות את ייעוד הקרקע למגורים ולהכשירה להקמת 900 יחידות דיור, מתוכן 150 יחידות דיור ל’דיור מוגן‘.

בשנת 2016, נכנס לתוקף תיקון מס’ 3 – התשע”ו-2016 – לחוק הותמ”ל, הנוגע לתנאים להשבת קרקע ציבורית לרשות, וקובע, בין היתר, תמריץ מיוחד לשם השבת קרקעות ששינו את ייעודן, ובנוסף הקנה לרשות מקרקעי ישראל סמכויות לביצוע צו העברת זכויות חכירה, סילוק יד ופינוי קרקע להשבה, כל זאת במטרה להאיץ את קצב שחרור הקרקעות לבנייה למגורים.

█ רמ”י הוציאה צו פינוי וסילוק יד על פי חוק הותמ”ל, הראשון מסוגו

רשות מקרקעי ישראל, הודיעה לבעלי הזכויות ולמפעילי החנות (אשר הוקמה שלא כדין) כי הם פועלים שלא כדין וכי עליהם לפנות את הקרקע ולהחזירה לרשות. לאחר שייעוד הקרקע שונה למגורים, קיבלו בעלי הזכויות ומפעילי החנות שתי הודעות בדבר השבת הקרקע, לפי החוק הקובע, כי במקרה של שינוי ייעוד בקרקע, חלה חובה על בעל הזכויות להשיבה לידי הרשות.

למפעילי החנות “פלורליס” הוסבר, כי עליהם לפנות את הקרקע ולא, יפונו לפי החוק בליווי המשטרה. למרות כל הפניות אליהם והניסיונות למשא ומתן לפינוים בהסכמה תמורת פיצויים, בעלי הזכויות לא הסכימו לחתום על ההסכם, לא הפסיקו את השימוש החורג בקרקע ולא פינו את הקרקע כנדרש, כאשר כל העת הם מעכבים את שיווק הקרקע למגורים.

לאור סירובם של בעלי הזכויות ומפעילי החנות “פלורליס” לפנות את המבנים הבלתי חוקיים שהקימו ולהחזיר את הקרקע לידי הרשות, הוציאה רשות מקרקעי ישראל (רמ”י) צו פינוי וסילוק יד על פי חוק הותמ”ל, הראשון מסוגו, בעקבותיו נאלצו מפעילי החנות לפנות את הקרקע ולהחזירה לרשות.

כעת תחל רשות מקרקעי ישראל בביצוע תפיסת החזקה ובהליכים לשיווק הקרקע למגורים, במסגרתם יפעלו להשלמת מימוש, 900 יחידות דיור.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן