פוליטי מדיני

רביב דרוקר: נתניהו נהנתן, לא מוכן להסתפק במה שיש לו

העיתונאי והפרשן הפוליטי של ערוץ 10, דרוקר; "נתניהו רוצה שדרוגים ועושה זאת על חשבון אחרים" ◄  לשאלה האם התחקירים המבוצעים בעיתונות לא מסייעים לנתניהו בעצם להגדיל את כוחו בקלפי? ענה דרוקר; "אם אנחנו באמת ממליכי מלכים – ורוב התקשורת המיינסטרימית לא רוצה את נתניהו בשלטון – איך זה שהוא עוד מעט שובר את השיא של בן גוריון?...". 
0
0
העיתונאי רביב דרוקר היום במפגש הקתדרה במוזיאון ארץ ישראל ברקע משפחת בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון, לע״מ | צילום: אורן בסון
העיתונאי רביב דרוקר היום במפגש הקתדרה במוזיאון ארץ ישראל ברקע משפחת בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון, לע״מ | צילום: אורן בסון

“התזה לגבי נתניהו היא שהוא לא מושחת כמו אולמרט, הוא לא מציע זיכיון כדי לקבל משהו אחר בתמורה. נתניהו נהנתן, הוא חי על חשבונם של אחרים, לא מוכן להסתפק במה שיש לו כראש הממשלה, הוא רוצה שדרוגים ועושה זאת על חשבון אחרים” – כך אמר היום (שישי, כ”ב בטבת התשע”ז) הפרשן הפוליטי של ערוץ 10 ומגיש תכנית התחקירים “המקור” במסגרת הרצאתו ב’הקתדרה’ במוזיאון ארץ ישראל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

רביב דרוקר, הפרשן הפוליטי של ערוץ 10 ומנחה תכנית התחקירים “המקור“, הרצה באירוע של ‘הקתדרה’ במוזיאון ארץ ישראל בעיר תל אביב בנושא; “הכוחות הפועלים מאחורי הקלעים של עולם התקשורת והיחס לפוליטיקה בישראל“. בהרצאתו דן דרוקר בשאלה – “האם הצמרת השלטונית מושחתת?” והשווה את המצב כיום למצב שהיה פעם; “יש שאומרים – ‘מה פתאום, הכל אותו הדבר’. למשל, לראש הממשלה דוד בן גוריון, הייתה אובססיה לספרים והיו קונים לו ספרים מבריטניה; ראש הממשלה לוי אשכול קנה דירה בהנחה ממשלתית; ראש הממשלה גולדה מאיר, ארגנה את יום ההולדת ה- 75 שלה בעזרת שני מיליונרים, אשר אחד טען שהיה להם רומן; ראש הממשלה יצחק רבין, בתור שגריר בארצות הברית, הרצה בתשלום ברחבי המדינה והרוויח מזה 90 אלף דולר.

אם נמשיך ככה, נמצא כמעט אצל כל אחד משהו כזה. חלק מהדברים היו אז חוקיים. אבל ממחקר אינטנסיבי – זה לא אותו הדבר. המנהיגים חיו בצניעות. מה שהיה אז זניח למה שרואים היום בצמרת בקרב ראשי הממשלה האחרונים שנחקרו. אז להגיד שפעם זה היה אותו הדבר – זה ממש לא נכון”.  

דרוקר, ציין, כי אשת ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו, מאוד משמעותית; “שרה קובעת למי הם ישלמו, את שירותיו של מי ישכרו, את מי יפטרו ועוד. בפועל, המציאות היא חסרה, אנחנו בעצם עושים עוול למציאות – המציאות לגביה היא כנראה, הרבה יותר קשה ממה שאנחנו מציירים. אנחנו נכנסים לסיפורים שנועדו להראות את המצב לפיו שרה נתניהו היא לא האישה הנורמטיבית ביותר שאנחנו מכירים. לגביה הצלחנו לשכנע את הציבור, כי היו אנשים – כמו; מני נפתלי – ששמו את נפשם בכפם וסיפרו את הסיפורים.

רביב דרוקר:  שרה נתניהו היא לא האישה הנורמטיבית ביותר שאנחנו מכירים

בכל הסיפורים החשובים יותר של ההשפעה שלה בסוגיות של – למה זה מגיע לנו, למי נשלם ולמי לא ועוד – בכל הסיפורים האלה נוצרים כל הקשרים הלא בריאים של נתניהו. אני לא רוצה לצייר את נתניהו כדמות מובלת אחרי אשתו, בסופו של דבר זה הכל נתניהו. והכל נעשה בשביל ‘השמפניה הורודה‘ הבית, המלון והנסיעות”.

דרוקר, השווה את השחיתות הקיימת במדינה לשחיתות במדינות אחרות ברחבי העולם: “האם אנחנו יותר מושחתים מאשר בשאר העולם? הטיעון ש-‘ככה זה בכל מקום בעולם’ רחוק מלהחזיק מים. לאובמה, למשל, לא הצליחו להדביק ולו רבע פרשיית שחיתות. אתה מסתכל על המנהיגים כיום בעולם המערבי ואין עליהם כלום. עכשיו נטפלים לראש ממשלת קנדה בגלל טיסה במטוס פרטי.

לכן, גם הטיעון שבכל העולם זה ככה, רחוק מאוד מלהיות נכון. בישראל, נראה שזהו הנורמה שאדם שהואשם בפלילים או שמתנהלת נגדו חקירה יהיה שר בממשלה – ראו את המקרים של אריה דרעי ואביגדור ליברמן.

המצב הזה לא רק גורם לנזקים עצומים בחברה, אלא נותן לאנשים הללו סוג של חסינות. הגישה של האנשים הללו היא כזאת – היו עליי פרשיות, אני בכל זאת יכול להמשיך לכהן. ברוב המדינות המפותחות זה דבר בלתי נתפש”.

בהתייחסו ל”פרשת ביבי טורס” אמר העיתונאי דרוקר, כי; “לפני התחקיר היה ברור לי שהיו דברים שהיו יכולים להיתפס כפלילים, ברור שיש שם פוטנציאל פלילי. אז למה לא פניתי למשטרה עוד לפני התחקיר? החוקר של נתניהו ב”פרשת המתנות” הקודמת אמר לי שאם היה להם אחוז ממה שיש עכשיו, זאת הייתה רעידת אדמה.

אז איך המדינה לא חוקרת את זה? למה לא הלכתי למשטרה? הסיבה היא פשוטה. הנורמה העיתונאית, אומרת שעיתונאי הוא לא סוכן של המשטרה. אתה לא משתף פעולה ואתה לא זרועה של המשטרה – זה פוגע בניקיון המוצר העיתונאי. אני רציתי להיות נקי. אתה מוציא את זה לציבור והמשטרה, תחליט מה לעשות עם זה”.

העיתונאי רביב דרוקר מרצה בקתדרה במוזיאון ארץ ישראל | צילום: אורן בסון
העיתונאי רביב דרוקר מרצה בקתדרה במוזיאון ארץ ישראל | צילום: אורן בסון

 הכל נעשה בשביל ‘השמפניה הורודה‘ הבית, המלון והנסיעות

דרוקר, שאל – האם צריך להדיח ראש ממשלה בגלל סיגרים? בהתייחסו לפרשת הסיגרים והמתנות מארנון מילצ’ן, אמר: “כי אם לא נקבע כאן את הכללים, כל פקיד במנהל התכנון יגיד שאם לראש הממשלה מותר לקבל מתנות, אז גם לו מותר. ולא מדובר רק בסיגרים, אלא בהרבה דברים אחרים מעבר לכך. השאלה הזאת היא חשובה מאוד ואנחנו לא יכולים לבלבל בין המימד האישי שלנו לבין המימד המהותי. יש כללים, אבל הם מעורפלים – האם ראש הממשלה צריך להתפטר כאשר הוא נחשד בפלילים? כאשר הוא זומן לחקירה? לא ברור מה השלב כאשר זה נוגע לראש הממשלה.

העובדה היא שאף יועץ משפטי בתולדות המדינה לא הגיש כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן בגלל שתג המחיר הוא מאוד גבוה, המשמעות היא; החלפת הממשלה. יש פה שאלה אמיתית וקשה, אשר לא ניתן לדון בה בזמן שהדברים קורים. השאלה הנוספת שאנחנו צריכים לשאול היא – עד כמה חקירה תשפיע על יכולת ראש הממשלה לפעול? אנחנו יודעים שזה הפריע לראש הממשלה אהוד ברק וזה הפריע לראש הממשלה אהוד אולמרט“.

הפרשן הפוליטי של ערוץ 10 ומגיש תוכנית התחקירים “המקור”, סיכם ואמר, כי; “אנחנו, התקשורת שמואשמת בכל דבר אפשרי, אכן הולכים עד קצה הגבולות שלנו לא פעם מתוך האמונה שאדם שעשה דברים פסולים צריך ללכת הביתה. אנחנו הולכים כמעט עד הקצה מכיוון שהצמרת שלנו לא מוכנה לקבל – בלי קשר לימין או שמאל – שבחברה של היום זה בלתי מתקבל על הדעת להיות מעורב בסוג הדברים שהם מעורבים בהם ולהישאר בממשלה. זה צריך להיות הסטנדרט שלנו”.

לשאלה מן הקהל, האם התחקירים המבוצעים בעיתונות לא מסייעים לנתניהו בעצם להגדיל את כוחו בקלפי?’ ענה דרוקר; “אם אנחנו באמת ממליכי מלכים – ורוב התקשורת המיינסטרימית לא רוצה את נתניהו בשלטון – איך זה שהוא עוד מעט שובר את השיא של בן גוריון?…”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן