כאן נתניה פלילים

ראש העיר נתניה חשודה בשוחד, מרמה והפרת אמונים

המשטרה: בני משפחתה של ראש העיר פיירברג-איכר, יצרו אף הם מעטפת תמיכה לפעילות השוחדית ולקחו בה חלק פעיל. ביחס לבנה של ראש העיר, עורך דין צפריר פיירברג, עלו חשדות לפיהם ב"כובעו" כעורך דין קיבל בפרויקטים שונים מיליוני שקלים כ״תמורה לכאורה״ שסופקה על ידו לגורמים שלישיים, כשבפועל לא ניתן על ידו כל ייצוג. בהקשר למר אליהו פיירברג, עלה, כי הוא מקבל כספי שוחד בתמורה לפעילותו להביא לשינוי יעוד בפרויקט בנייה אחד ◄ התנועה לאיכות השלטון לראשת עיריית נתניה מרים פיירברג: "השעי את עצמך".
0
0
מרים פיירברג-איכר, ראש עיריית נתניה, חשודה בשוחד, מרמה והפרת אמונים
מרים פיירברג-איכר, ראש עיריית נתניה, חשודה בשוחד, מרמה והפרת אמונים

עכשיו זה רשמי, משטרת ישראל, הודיעה אחר הצהרים (שלישי, כ”ג באדר התשע”ז) כי הסתיימה חקירת החשד ל’פרשת השחיתות בעיריית נתניה’. כפי שדיווחנו לפני כשבוע “המשטרה להעמיד לדין ראשת עיריית נתניה באשמת שוחד” וכי גובשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים ע”י ראש העירייה. כמו כן, מסרה המשטרה בהודעתה משטרת כי גובשה תשתית ראייתית כנגד קרובי משפחתה וקבלנים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

בהודעה מיוחדת לעיתונות, פרסמה משטרת ישראל, כי; “יחידת להב 433 של המשטרה, סיימה חקירה וגיבשה תשתית ראייתית לפיה ראש עיריית נתניה הגברת מרים פיירברג ו-בני משפחתה חברו באמצעות עורך הדין אברהם גוגיג, אל יזמים שונים בעלי אינטרסים בעיר נתניה, בין אם במישרין ובין אם בעקיפין ועל ידי דרך של נאמנות לשם הסתרת זהותם, וקיבלו מהקבלנים והיזמים, בין היתר, את הזכות לרכוש חלק בפרויקטים שונים בשותפות, בעלויות פחותות משמעותית, עלויות אשר לימים מניבות לראש העיר זכות לדירה במחיר מופחת, כאשר הדבר משקף, במקרים מסוימים, הטבה של מאות אלפי שקלים.

משמעות אפשרות רכישת הזכויות בשלב היזמי, בטרם שינתה הקרקע את ייעודה למגורים, ואשר לא הייתה פתוחה בפני הציבור הרחב אלא ניתנה לראש העיר במסגרת תפקידה, טמנה בחובה השבחת הנכס וערכו הכלכלי בעתיד, מה שמעיד על הטבה בשווי של עשרות מיליוני שקלים.

שינוי הייעוד בקרקעות המדוברות על ידי הגופים העירוניים האמונים על כך, הכפופים וסרים למרותה של ראש העיר, מעידים על תשתית לפעילות מבוססת שוחד, באופן שבו בתמורה להעמדת הזכות לרכישת חלק בקרקע / דירה לראש העיר ושאר החשודים, פעלה ראש העיר לקידום הליכי התכנון והבנייה של הפרויקטים השונים בעיריית נתניה ובחברה לפיתוח ותשתיות (חל״ת), עליה היא אמונה במסגרת תפקידה.

█  בני משפחתה של ראש העיר פיירברג-איכר, יצרו אף הם מעטפת תמיכה לפעילות השוחדית ולקחו בה חלק פעיל

במהלך החקירה נתגבשה תמונה של מארג פעילות פלילית נרחבת של ראש העיר ומי מבני ביתה, במספר אירועים, ביחס למספר פרויקטים ובאופן שיטתי ומובנה המציג מערכות יחסים שוחדיות בינם לבין גורמים שונים.

שיטה זו על פי משטרת ישראל, כללה רכישה של חלק במגרש בשותפות עם היזמים, הסתתרות מאחורי ״נאמנות״ באופן שזהותה/ם מוסתרת מעיני הציבור ושמה/שמם אינו מופיע במרשמים הפתוחים לעיון הציבור. כל אלה, תוך הימנעות מכוונת מדיווח רשמי לבעלי האינטרסים במגרשי הנדל״ן השונים בעיר, בה בעת שראש העיר המשיכה לדון בוועדות התכנון העוסקות, בין היתר, בסוגיות הנוגעות לעתידן של הקרקעות בהן מצויים נכסיה.

בני משפחתה של ראש העיר פיירברג-איכר, יצרו אף הם מעטפת תמיכה לפעילות השוחדית ולקחו בה חלק פעיל. ביחס לבנה של ראש העיר, עורך דין צפריר פיירברג, עלו חשדות לפיהם ב”כובעו” כעורך דין קיבל בפרויקטים שונים מיליוני שקלים כ״תמורה לכאורה״ שסופקה על ידו לגורמים שלישיים, כשבפועל לא ניתן על ידו כל ייצוג. בהקשר למר אליהו פיירברג, עלה, כי הוא מקבל כספי שוחד בתמורה לפעילותו להביא לשינוי יעוד בפרויקט בנייה אחד.

מן המשטרה נמסר עוד, כי במסגרת החקירה המסועפת, נחקרו ונגבו עדויות מעשרות מעורבים, נערכו חיפושים, נתפסו מסמכים ומוצגים. עוד יצוין, בהודעת המשטרה, כי חלק מן החשודים נחקרו גם בחשד לביצוע עבירות מס, בשיתוף עם רשות המסים.

עם סיום החקירה מעבירה משטרת ישראל למחלקה הכלכלית של פרקליטות המדינה, אשר ליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה.

המשטרה מסכמת את הודעתה לעיתונות; פרשה זו, מצטרפת לשורה של פרשיות רבות שניהלה משטרת ישראל במסגרת מאבקה העיקש והבלתי מתפשר כנגד ‘שחיתות שלטונית’. משטרת ישראל תמשיך ותפעל בנמרצות ובנחישות ככל שתידרש לטובת מיגור תופעות שחיתות שלטונית.

█  התנועה לאיכות השלטון לראשת עיריית נתניה הגב’ מרים פיירברג: “השעי את עצמך”

בעקבות “תיק נתניה – פרשה 252” פנתה התנועה לאיכות השלטון אל מרים פיירברג בעקבות הודעת משטרת ישראל לפיה התגבשה תשתית ראייתית מספקת להגשת כתב אישום בחשד לביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים בזמן כהונתה, קוראת שתשעה את עצמה זמנית מתפקידה זאת לנוכח הודעת המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית מספקת להגשת כתב אישום בחשד לביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים בזמן כהונתה.

התנועה, סבורה כי בעת הזו, טובת החקירה וטובת הציבור מחייבים השעיה זמנית עד שתתבהר התמונה. כל זמן שמכהנת ראש עירייה אשר מעליה מרחפת עננת האישום הפלילי מעל ראשה, נפגעת בהכרח עבודת העירייה כמכלול ובוודאי נפגעת עבודתם של עובדי עירייה אשר יכול וימצאו עצמם עדים בהליך משפטי עתידי ככל שזה ייפתח.

עוד סבורה התנועה לאיכות השלטון, כי בה נושא הציבור עיניו אל עבר עיריית נתניה, ולאור הדברים הקשים אשר פורסמו בכלי התקשורת, אמון הציבור ברשויות, מחייב כי לעת הזאת תשעה עצמה מתפקידה על מנת לאפשר לעיריית נתניה לפעול כסדרה, ועל מנת לאפשר לגורמים האמונים על אכיפת החוק לקבל החלטתם בצורה מושכלת ומשוחררת מלחצים חיצוניים”.

פנייתה של התנועה לאיכות השלטון בישראל אל ראשת עיריית נתניה הגב’ פיירברג, הועברה בהעתקים אל היועץ המשפטי לממשלה וכן אל שר הפנים הרב אריה דרעי, על מנת שיתנו את דעתם.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן