בריאות הציבור חיות מחמד

קרציות ופרעושים ב’חיות מחמד’ כיצד למנוע ולטפל

דר' אבי צרפתי, יושב ראש ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות – אומר; "השוק מציע מגוון טיפולים בתרסיס, באמפולות ובכדורים – אך לפני כל שימוש בתכשיר, יש לבדוק היטב אם הוא מתאים לחיות בוגרות או לגורים. לעיתים תכשיר הנחשב בטוח לטיפול בכלב בוגר, עלול להיות מסוכן לגורים ובמקרה הצורך, מומלץ לפנות לווטרינר לקבלת ייעוץ".
0
0
דר' אבי צרפתי, וטרינר
דר’ אבי צרפתי, וטרינר

מחקרים רבים מראים, כי גידול בעלי חיים תורם לבריאות, לחיי משפחה, לילדים ומעניק אושר רב, אך הדבר מלווה בשאלה המטרידה מדוע הטפילים נטפלים ל’חיית מחמד’ שלנו, על כך משיב ומסביר דר’ אבי צרפתי, יושב ראש ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות; “הקיץ הגיע ואתו הקרציות, הפרעושים ושאר טפילים.

 ■רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ‘פורטל כאן ישראל | kanisrael  | כאן נעים | kan-naim אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

מעבר למטרד שטפילים אלה גורמים לחיות המחמד, חלקם מהווים מטרד גם לבני אדם ולעיתים אף לסכנה בריאותית של ממש.

מומלץ להיערך כבר עתה לטיפול מונע בטפילים ולהקל על חיות המחמד מפני המטרד”.

לדברי דר’ צרפתי; “מלבד הגירודים שהטפילים גורמים הם עלולים לגרום ל-אלרגיות קשות אצל הכלבים ולהעביר לבעל החיים ולעיתים גם לבני אדם מחלות וביניהן ‘קדחת הקרציות’ שבמקרים קיצוניים עלולה לגרום אפילו למוות גם של בעלי חיים וגם של בני אדם.

גם הקרציות וגם הפרעושים, חיים למעשה, על גוף הכלב ומוצצים את דמו וכתוצאה מכך, אם מדובר בגורים, הם עלולים לסבול מ’אָנֶמְיָה’ (Anemia בעברית: מִעוּט דָּם).

לכן, מומלץ לעשות טיפולים מונעים במהלך כל השנה ולא לדחות את הטיפול כאשר מגלים את הטפילים על חיות המחמד“.

על מנת להצליח בטיפול בפרעושים חייבים לטפל בגוף הכלב וחשוב מכך גם בסביבתו. כדי לטפל בצורה יעילה בפרעושים, יש להבין את מעגל החיים שלהם.

לפרעושים מעגל חיים בן ארבעה שלבים המתחיל בהטלת הביצים על הכלב שאינן נדבקות אליו ולכן הן מתפזרות גם בסביבתו.

 קרציות ופרעושים מתרבים בקצב מהיר בקיץ בשל הטמפרטורות הגבוהות, לכן, יש להקדים תרופה למכה ולהתחיל בטיפול מונע

בשלב השני, בוקעות מן הביצים רימות קטנות המתפתחות בסביבה ואשר זקוקות ללחות וצל כדי להתפתח.

בשלב השלישי, הרימות הופכות לגלמים ולבסוף בוקעים מהם הפרעושים. רק הפרעוש הבוגר זקוק לפונדקאי שעליו הוא חי ואת דמו הוא מוצץ.

לכן, כאשר בוחרים תכשירים לטיפול בפרעושים, יש לבדוק את יעילותם גם עבור הפרעושים הבוגרים וגם עבור השלבים הקודמים במחזור חייהם ובמקרה שנזקקים להדברת סביבת הכלב בחצר”.

דר’ צרפתי; מבהיר, כי חלה חובה לבדוק ולוודא שחומרי ההדברה אינם מזיקים לבני האדם, לחיות בר, כלבים או חתולים ועדיף שיהיו בעלי השפעה שיורית של 30 יום, כדי שהיעילות שלהם תכסה את כל מחזור החיים של הפרעושים”.

דר’ צרפתי; מוסיף ומציין, כי “פרעושים וקרציות מתרבים בקצב מהיר בקיץ בשל הטמפרטורות הגבוהות, לכן, יש להקדים תרופה למכה ולהתחיל בטיפול מונע.

במקביל לשגרת הטיפול ולחיסונים, יש להקפיד גם על מתן טיפולים מונעים כנגד טפילי מעיים בתקופות קצובות.

דר’ אבי צרפתי, יושב ראש ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות – אומר ומסכם; “השוק מציע מגוון טיפולים בתרסיס, באמפולות ובכדורים – אך לפני כל שימוש בתכשיר, יש לבדוק היטב אם הוא מתאים לחיות בוגרות או לגורים.

לעיתים תכשיר הנחשב בטוח לטיפול בכלב בוגר, עלול להיות מסוכן לגורים ובמקרה הצורך, מומלץ לפנות לווטרינר לקבלת ייעוץ“.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן