עו"ד מוני עזורה פרשת השבוע

פרשת ניצבים – וילך | ‘הוריקן אירמה’ או ‘הוריקן שרה נתניהו’

ב'דיני הרשויות המקומיות' ניתן לחייב 'ראש רשות מקומית' ב-חיוב אישי אם פעל שלא כדין והשתמש בכספי הציבור לצרכיו שלו. בהתאמה, אפילו חטאה הגב' נתניהו בהזמנת ארוחה במקום להשתמש בבישולים של המבשלת במעון ראש הממשלה, הרי ניתן להעניש אותה (או את בעלה) בחיוב אישי לשלם את שווי הארוחות, הא ותו לא!
0
0
שרה נתניהו רעיית ראש הממשלה | ברקע הוריקן אירמה | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
שרה נתניהו רעיית ראש הממשלה | ברקע הוריקן אירמה | צילום: עמוס בן גרשום, לע”מ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

סופת “הוריקן שרה” השתוללה השבוע בארצנו והעיפה את כל חמגשיות והרבה שפים מהמסעדות שלהם אל על עד מסדרונות הבית הצהוב, אנשים עפו באוויר משם, עדי ראיה מספרים על גלי ענק של שמפניה ורודה שהציפו את הרחובות ועשן סמיך (כנראה מסיגרים) גרם נזק לאיכות הסביבה, עד כי נדמה לפי כמות הפרסומים בתקשורת, כי ‘הוריקן אירמה’ הסופה הטרופית רבת עצמה שהתפתחה מעל האוקיינוס האטלנטי, הוא כי סופת “הוריקן שרה” היא חניכה שלה…

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

אבל אם נהיה קצת יותר רציניים, בזמן האחרון שמו במוקד את הגב’ שרה נתניהו. פרסום רדף פרסום, כך לדוגמא, פורסם שהוחלט להגיש כנגדה כתב אישום אבל מי שקורא את הכיתוב, מגלה, כי המדובר בהמלצה בלבד והיא כפופה לשימוע, כלומר, אין כתב אישום.

או, כי הוחלט, כי היא נהנית מארוחות שפים בסכומי עתק תוך התעלמות מהמבשלת אבל כולנו יודעים, כי אף אחד לא היה רוצה להחליפה – לחיות בכלוב של זהב, ממש כך, תחת פיקוח ושמירה כל כך הדוק.

ברור גם לכולנו, כי היא אינה מסוגלת לאכול ארוחה בסכום של 24,000 ₪… אלא שאכלו ביחד עימה עוד הרבה אנשים שכנגדם לא מוגש “כתב אישום“.

טענו שהיא איננה פסיכולוגית, אבל למי זה באמת אכפת, אם ה“בוס שלה” מרוצה והיא ממלאת את תפקידה באופן ראוי. אמרו שהיא חולמת לייצר “בית מלוכה“, אז אמרו…

פָּרָשַׁת נִצָּבִים היא פרשת השבוע השמינית ב‘ספר דברים’. היא מתחילה בפרק כ”ט, פסוק ט’ ומסתיימת בפרק ל’, פסוק כ‘.

█ יש לחזק את המשפחה הזו שעמלה עבור עם ישראל ויש לברך על פועלו זה של ביבי נתניהו

‘פרשת ניצבים’ נקראת תמיד בשבת שלפני ראש השנה. הפרשה, פותחת סדרת ארבע הפרשות האחרונות שבתורה; ניצבים, וילך, האזינו, וזאת הברכה – שהן גם 4 הפרשות הקצרות ביותר בתורה.

בשנים שבהן אין שבת בין יום הכיפורים ובין סוכות קוראים ביחד איתה את ‘פָּרָשַׁת וַיֵּלֶךְ’ ביחד עם ‘פרשת ניצבים’ ב‘שבת’ שלפני ראש השנה שהיא פרשת השבוע התשיעית ב‘ספר דברים’.

המתחילה בפרק ל”א, פסוק א’ ומסתיימת באותו פרק בפסוק ל’. בשאר השנים, קוראים אותה ב‘שבת שבין ראש השנה ליום הכיפורים’, היא; שבת שובה.

פרשת וילך” היא הקצרה שבפרשות השבוע ויש בה שלושים פסוקים בלבד.

בפרשת השבוע ‘פרשת ניצבים’ ביחד עם ‘פרשת וילך’ נאמר; “וַיִּקְרָא מֹשֶׁה לִיהוֹשֻׁעַ, וַיֹּאמֶר אֵלָיו לְעֵינֵי כָל-יִשְׂרָאֵל חֲזַק וֶאֱמָץ–כִּי אַתָּה תָּבוֹא אֶת-הָעָם הַזֶּה, אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּע יְהוָה לַאֲבֹתָם לָתֵת לָהֶם; וְאַתָּה, תַּנְחִילֶנָּה אוֹתָם. ח וַיהוָה הוּא הַהֹלֵךְ לְפָנֶיךָ, הוּא יִהְיֶה עִמָּךְ–לֹא יַרְפְּךָ, וְלֹא יַעַזְבֶךָּ; לֹא תִירָא, וְלֹא תֵחָת”. מילים אלו, מתאימות בימים אלו למשפחת נתניהו.

יש לחזק את המשפחה הזו שעמלה עבור עם ישראל ויש לברך על פועלו זה של ביבי נתניהו, שלצערנו, הוא לבד בצמרת, ללא שקם לו, עדיין, מחליף.

הצלחתו היא הרבה בזכות האישה שאיתו וחבל, כי אור הזרקורים השליליים מופנה אליה. היא לא ראשת ממשלה, אלא אשתו ואת זה יש לכבד.

מבחינה משפטית, לטעמי, אין מקום להעמיד את הגב’ נתניהו לדין בגין הזמנת הארוחות, כאשר, ברור, כי אין לה רווח אישי מכך.

ב‘דיני הרשויות המקומיות’ ניתן לחייב ‘ראש רשות מקומית’ ב-חיוב אישי אם פעל שלא כדין והשתמש בכספי הציבור לצרכיו שלו. בהתאמה, אפילו חטאה הגב’ נתניהו בהזמנת ארוחה במקום להשתמש בבישולים של המבשלת במעון ראש הממשלה, הרי ניתן להעניש אותה (או את בעלה) בחיוב אישי לשלם את שווי הארוחות, הא ותו לא!

לעומת “הוריקן שרה” שקיים רק ב…תקשורת, אך נכתב עליו רבות, משתוללת סופת הוריקן אירמה באמריקה שעליה נכתב רק בצורה טלגרפית.

השמות של סוגי ההוריקן, נבחרים כיום על ידי הארגון העולמי למטרולוגיה, כאשר משנת 1979, החלו לקרוא לסופות ההוריקן גם על שמות גברים.

סופת הוריקן אירמה, נחשבת לאחת מסופות ההוריקן הקשות שהיו, כאשר בשיאו ב-30 באוגוסט 2017, הפכה להוריקן בקטגוריה 5, הגבוהה ביותר ב’סולם ספיר-סימפסון’ בראשית ספטמבר, היא הגיעה למהירות העולה על 250 קילומטר לשעה ואף נהרגו עד כה מאות בני אדם שלא לדבר על נזקי האסון.

החלום ממלא מספר משאלות שהתעוררו בו לנוכח האירועים שקדמו לחלום

השם אירמה, הוא שם בהחלט חריג, אך נושא בחובו סיפורים מעניינים ודי לנו בשניים.

אחד ההוגים החשובים ביותר בתחום ‘תורת האישיות’ במאה העשרים; זיגמוּנד פרויד (Sigmund Freud;‏ 6 במאי 1856, מורביה – 23 בספטמבר 1939, לונדון) שהיה חוקר בתחום הפסיכולוגיה ונוירולוג אוסטרי-יהודי וכונה; אבי הפסיכואנליזה, מרד בדעה המדעית המוסכמת בזמנו וחזר לטענה “הפרימיטיבית” כי לחלומות, יש משמעות.

מי שמייצר את המשמעות, טען פרויד, הוא החולם עצמו. פרויד, חיבר את ספרו “על פירוש החלומות” כאשר אבן היסוד בספרו הוא ניתוח “חלום הזריקה לאירמה” ניתוח החלום מדגים את המורכבות שעשויה להיות בתהליכים נפשיים הלא מודעים שבאים לידי ביטוי בצורה מוסווית בחלום.

פרויד, הסיק מספר מסקנות מניתוח החלום החשוב הזה, אך העיקרית היא שהחלום ממלא מספר משאלות שהתעוררו בו לנוכח האירועים שקדמו לחלום.

החלום מגשים את משאלותיו הכמוסות שלו – שהוא אינו אשם בסבל של אירמה ושבעצם אוטו, שהרגיז את פרויד, הוא אשם בכך.

השם אירמה, מזכיר לנו את ההצגה אירמה לה דוס, סיפור אהבה בין פרוצה בעיר פאריז לבין סטודנט צעיר וחסר אמצעים. הסטודנט נסטור, מתחזה לאדם מבוגר ועשיר ומנסה להציל אותה מהמקצוע העתיק שלה.

הזמר אריק איינשטיין, שר את השיר אירמה לה דוס (מילים: אלכסנדר ברפור, לחן: מרגרט מונו, תרגום: חיים חפר) ונפנה לשני בתיו הראשונים;

מה שלא ניסיתי שום דבר לא משנה
מה פירוש הרגש המריר המשונה
איך פאריז לפתע התמלאה כולה שקרים
איך הפכו פניה והיו פנים זרים

בחוץ הכל צוהל בפנים חשך הליל
פאריז בי תיילל אירמה לה דוס בוכה
פרצוף באור פנס חיוך שכבר נמאס
חיבוק סתמי וגס אירמה לה דוס בוכה…”.

שבת שלום ושנה טובה.

0
0



אודות הכותב

מוני עזורה

* הכותב עו"ד עזורה מוני הבעלים של משרד עורכי הדין, הינו בוגר אוניברסיטת תל אביב ובעל רישיון עריכת דין מאז 1988. מומחה בייצוג זוכים בתיקי הוצל"פ (הוצאה לפועל) ודיני חברות. חייבים בתיקי פשיטות רגל, חברות במסגרת פירוק ו/או הקפאת הליכים, מייצג הורים בנושאי חינוך שונים, מייצג בעתירות מינהליות, ערעורים אזרחיים.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן