בנקים מינויים במגזר הציבורי

פרופ’ סטרבצ’ינסקי נבחר למנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל

פרופ' מישל סטרבצ'ינסקי, ייכנס לתפקידו בראשית אוקטובר 2017 ◄נגידת בנק ישראל, דר' קרנית פלוג; לפרופ' סטרבצ'ינסקי, יש ידע רב, ניסיון מעשי ואקדמי נרחב, היכרות מעמיקה עם בנק ישראל וכלכלת ישראל ורצון עז לתרום מיכולותיו לבנק ולמשק הישראלי. אני מודה למישל, על נכונותו לקחת על עצמו תפקיד חשוב זה ומאחלת לו הצלחה רבה".
0
0
פרופ' מישל סטרבצ'ינסקי נבחר למנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
פרופ’ מישל סטרבצ’ינסקי נבחר למנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

פרופ’ מישל סטרבצ’ינסקי, מונה לתפקיד מנהל חטיבת המחקר של בנק ישראל וייכנס לתפקידו בראשית אוקטובר 2017, כך הודיעה היום (שני, כ”ב באב, תשע”ז) נגידת בנק ישראל, דר’ קרנית פלוג. פרופ’ סטרבצ’ינסקי, מחליף בתפקיד את פרופ’ נתן זוסמן, אשר יפרוש לאחר שש שנים בתפקיד הבכיר.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ההחלטה בדבר מינוי של פרופ’ מישל סטרבצ’ינסקי, התקבלה לאחר שוועדת האיתור, בראשות המשנה לנגידת בנק ישראל, ראיינה מספר מועמדים לתפקיד והעבירה את המלצותיה לנגידה.’דוברות והסברה כלכלית | בנק ישראל’ באמצעות הגב’ מיטל רפאלי לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה.

מישל סטרבצ’ינסקי, הוא בן 55, הנו בעל תואר ראשון בכלכלה וראיית חשבון מה”אוניברסידד של הרפובליקה“, אורוגוואי ותואר שניהצטיינות) ותואר שלישי, שניהם בכלכלה, מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים והוא היה עמית בפוסט דוקטורט ב-MIT בארצות הברית.

מאז שנת 2012, מכהן סטרבצ’ינסקי כפרופסור חבר בחוגים לכלכלה ולמדיניות ציבורית ב‘אוניברסיטה העברית בירושלים’ ולאורך השנים שימש כמרצה מן החוץ במספר מוסדות אקדמיים בארץ.

בתחילת דרכו המקצועית עבד פרופ’ סטרבצ’ינסקי ב‘משרד האנרגיה והתשתיות’ ובחברת ייעוץ בתחום האנרגיה.

בשנת 1993, הצטרף פרופ’ סטרבצ’ינסקי, ככלכלן לחטיבת המחקר של בנק ישראל ובשנים; 2000-2011, שימש כסגן מנהל מחלקת המחקר וכמשנה למנהל החטיבה וראש האגף למקרו ומדיניות בחטיבת המחקר של בנק ישראל.

█ נגידת בנק ישראל, דר’ קרנית פלוג; “ידיה של ‘חטיבת המחקר בבנק ישראל’ עמוסות עבודה בניתוח המקרו כלכלי…”

התמחותו העיקרית של פרופ’ מישל סטרבצ’ינסקי, לאורך השנים הייתה בתחומים שונים של כלכלת ישראל, שכללו את המדיניות הפיסקלית, מיסוי, תשלומי העברה וצמיחה.

פרופ’ סטרבצ’ינסקי היה חבר במספר צוותי עבודה ממשלתיים בתחומי המיסוי, הסטטיסטיקה הכלכלית, היה שותף ב-וועדת אלאלוף לטיפול בעוני, שימש כראש הצוות הכלכלי בתהליך הכניסה של ישראל לארגון ה-OECD, וכראש צוות המחקר הבין-משרדי של תכנית “מענק העבודה” (מס הכנסה שלילי).

בתפקידיו בחטיבת המחקר לקח סטרבצ’ינסקי, חלק מרכזי בעבודת הייעוץ הכלכלי לממשלה, בהכנת התשומות של חטיבת המחקר לדיונים המוניטאריים, זאת בדגש על הפעילות הכלכלית הריאלית ובעריכת המאמרים והפרסומים המובילים של החטיבה.

לאחר סיום תפקידו בבנק ישראל שימש פרופ’ מישל סטרבצ’ינסקי, כמנהל האקדמי של תכנית הצוערים לשרות המדינה, כראש התכנית לכלכלה וחברה ב-מכון ון ליר והמשיך לשמש כעורך משותף של כתב העת Israel Economic Review.

עם מינוייו של פרופ’ סטרבצ’ינסקי, אמרה נגידת בנק ישראל, דר’ קרנית פלוג; “ידיה של ‘חטיבת המחקר בבנק ישראל’ עמוסות עבודה בניתוח המקרו כלכלי לצורך קבלת החלטות המדיניות המוניטרית, בייעוץ הכלכלי לממשלה, בגיבוש הרפורמות במערכת הפיננסית ובשמירה על יציבותה ובביסוס המחקר והידע המקצועי בבנק ישראל.

למישל, יש ידע רב, ניסיון מעשי ואקדמי נרחב, היכרות מעמיקה עם בנק ישראל וכלכלת ישראל ורצון עז לתרום מיכולותיו לבנק ולמשק הישראלי. אני מודה למישל על נכונותו לקחת על עצמו תפקיד חשוב זה ומאחלת לו הצלחה רבה”. סיכמה נגידת בנק ישראל, דר’ פלוג.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן