עו"ד מוני עזורה פרשת השבוע

פָּרָשַׁת מַטּוֹת | פָּרָשַׁת מַסְעֵי | משמורת משותפת

שיגעון הדברים הוא, כי הרבה אבות, יטענו ל"משמורת משותפת" אפילו אין להם כל כוונה לכך, וזאת רק כדי להכביד על האם מבחינה כלכלית. לצערי, בתוך עמי אני יושב ואני חושש מ"תעשייה כוזבת" של בקשות ל"משמורת משותפת". במצב החדש, הגברים יגישו יותר ויותר תביעות למשמורת משותפת כדי לא לשלם מזונות אפילו הלכה למעשה, הם אינם רוצים בכך... הנה, כי כן, פתרו מצב בעייתי ב"פתרון בעייתי".
0
0

השבוע קרה דבר בישראל. בית המשפט העליון בהרכב מורחב של 7 שופטים קבע כי הורים גרושים שחולקים משמורת משותפת לילדים בגילאי 6 עד 15, יחלקו בדמי המזונות, בהתאם ליכולתם הכלכלית.
יחד עם זאת חשוב לזכור כי עד גיל 6 , המשמורת היא בד”כ אצל האם ואין משמורת משותפת ולכן רק האב חייב במזונות. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

החלטה מעניינת’ אך נשאלת השאלה אם אין בהלכה זו פגיעה בכלל הידוע שאין מתקנים עוול בעוול? רוצה לומר, כלום אין בהחלטה זו, משום הזזת המטוטלת ממצב שבו מצבן של הנשים היה טוב יותר ממצבם של הגברים למצב הפוך?

פָּרָשַׁת מַטּוֹת היא פרשת השבוע התשיעית בספר במדבר. היא מתחילה בפרק ל‘, פסוק ב’ ומסתיימת בפרק ל”ב, פסוק מ”ב. פָּרָשַׁת מַסְעֵי היא פרשת השבוע העשירית והאחרונה בספר במדבר. היא מתחילה בפרק ל”ג, פסוק א’ ומסתיימת בסוף הספר, בפרק ל”ו, פסוק י”ג. בשבת פרשת מסעי מסיימים את קריאת התורה של ספר במדבר בקריאת; “חזק חזק ונתחזק“.

פרשת השבוע, כאמור, פרשה המשלבת שתי פרשות (פרשת מטות ביחד עם פרשת מסעי) מסיימת את ספר במדבר, ניצחון על מדיין, הריגת הגברים של מדין והותרת הנשים וטפם בחיים, בניגוד לעמדת משה רבינו.

ביחד עם הפרשה קוראים את הפטרת פרשת השבוע מספר ירמיהו ושם נאמר; “וַיְהִי דְבַר-יְהוָה, אֵלַי לֵאמֹר. ב הָלֹךְ וְקָרָאתָ בְאָזְנֵי יְרוּשָׁלִַם לֵאמֹר, כֹּה אָמַר יְהוָה, זָכַרְתִּי לָךְ חֶסֶד נְעוּרַיִךְ, אַהֲבַת כְּלוּלֹתָיִךְ–לֶכְתֵּךְ אַחֲרַי בַּמִּדְבָּר, בְּאֶרֶץ לֹא זְרוּעָה“.

שופטים קבעו, כי הורים גרושים שחולקים משמורת משותפת לילדים בגילאי 6 עד 15, יחלקו בדמי המזונות, בהתאם ליכולתם הכלכלית | עיבוד ממחושב: שולי סונגו ©
שופטים קבעו, כי הורים גרושים שחולקים משמורת משותפת לילדים בגילאי 6 עד 15, יחלקו בדמי המזונות, בהתאם ליכולתם הכלכלית | עיבוד ממחושב: שולי סונגו ©

בהפטרה מוצגת מטוטלת מעניינת שלכאורה, מבטאת אהבה בין בני זוג , שבה לכאורה, הגבר זוכר לטובה את אשתו שהלכה איתו בימים רעים וטובים, ודוגמא לכך, נמצא בנאום הניצחון של ראש הממשלה מר בגין ב-1977;עתה אני מבקש להשמיע תודה. תודתי הראשונה ניתנת לאשתי, שעליה יחולו יותר מאשר כל אדם עלי אדמות דברי הנצח בשינוי גרסה: זכרתי לך חסד נעורייך, אהבת כלולותייך, לכתך אחרי במדבר בארץ זרועת מוקשים“.

אך כאשר בני הזוג נפרדים, נמוגה האהבה ונמוגה הנאמנות, הגבר חוזר על הביטוי הנזכר למעלה, אך עם דגש ופירוש אחר של המילים וכך המילים; “זָכַרְתִּי לָךְ“, פרשנותו “את כפוית טובה” לאחר שאני; “הצלתי ושמרתי עלייך במדבר” (והרי המילים “חֶסֶד נְעוּרַיִךְ” יכולים להתייחס לחזק שנתן חסד לחלש ולא להיפך).

הנה, מטוטלת החיים, מציגה פרשנות פשטנית ואחרת למונח “זוגיות“. אין ספק שחל שינוי במונח “זוגיות” של היום מאחר והנשים היום אינן עוד בבחינת “המין החלש” ואינן צריכות עוד את הגנת השבט והגנת הבעל אלא לנוכח שינוי התנאים הפיזיים והכלכליים, הזוגיות שינתה את פניה ומעמדה של האישה רק השתבח (וראינו את המאבק נגד “הדרת נשים” וראינו את המאבק לשוויון).

║ נעמי שמר | אל בורות המים

המטוטלת של הפסיקה החדשנית לעיל, עלולה למצוא אותנו במצב שבו אנחנו אוחזים בהחלטה שהיא בבחינת “קרדום לחפור בו“.

הגיון הדברים הוא כי אין ליתן לאם יתרון כלכלי כאשר היא מרוויחה ובעלת מקורות הכנסה טובים משל האב או שווים לו, כאשר האב נמצא מחצית מהזמן ביחד עם ילדיו והאם במחצית האחרת.

שיגעון הדברים הוא, כי הרבה אבות יטענו ל”משמורת משותפת” אפילו אין להם כל כוונה לכך, וזאת רק כדי להכביד על האם מבחינה כלכלית. לצערי, בתוך עמי אני יושב ואני חושש מ”תעשייה כוזבת” של בקשות ל”משמורת משותפת“.

במצב החדש, הגברים יגישו יותר ויותר תביעות למשמורת משותפת כדי לא לשלם מזונות אפילו הלכה למעשה, הם אינם רוצים בכך. הנשים, ימצאו עצמן במצב שבו הגברים, ירצו יותר ויותר להתגרש והרי הוא יטען, כי הוא מרוויח פחות ואין פער בינו לבין אשתו בהכנסות.

הגברים לא יחששו מעומס כבד שמוטל עליהם בתיקי גירושין לתשלום מדור ואחזקת מדור (מגורים לקטינים). הצדדים, יפעלו להבריח נכסים, כדי להראות מסכנות ו/או כושר השתכרות פחות.

אחותי, עורכת דין אילה תל פז, המתמחה ב’דיני אישות‘ נתנה לי מקרה מאחד המקרים שבו היא טיפלה והציגה מצב שבו הבעל עובד בחוץ לארץ ורוב הכנסותיו שם ובישראל, הציג הכנסות נמוכות בארץ וכך למרבה האבסורד, בהעדר יכולת להשקיע בחקירה בחוץ לארץ, הרי האישה היא זו שצריכה להשלים את מזונות הקטינים – אבסורד.

המצב עלול להיות בעייתי יותר לנוכח העובדה, כי יותר ויותר תביעות נזיקיות וצווי הגנה, יוגשו מצד הנשים, שכן אלו, יהיו הכלים של הנשים כנגד הדרישה ל’משמורת משותפת.

הנה, כי כן, פתרו מצב בעייתי ב”פתרון בעייתי“.

ולסיום, נרגיע ונביא חלק משירה של נעמי שמר

║ נעמי שמר | אל בורות המים

מילים ולחן : נעמי שמר

מאהבתי
הלכתי אל בורות המים
בדרכי מדבר
בארץ לא זרועה
מאהבתי
שכחתי עיר ובית
ובעקבותיך –
בנהיה פרועה –

אל בורות המים, אל בורות המים
אל המעין אשר פועם בהר
שם אהבתי תמצא עדין
מי מבוע
מי תהום
ומי נהר…

שבת שלום.

0
0



אודות הכותב

מוני עזורה

* הכותב עו"ד עזורה מוני הבעלים של משרד עורכי הדין, הינו בוגר אוניברסיטת תל אביב ובעל רישיון עריכת דין מאז 1988. מומחה בייצוג זוכים בתיקי הוצל"פ (הוצאה לפועל) ודיני חברות. חייבים בתיקי פשיטות רגל, חברות במסגרת פירוק ו/או הקפאת הליכים, מייצג הורים בנושאי חינוך שונים, מייצג בעתירות מינהליות, ערעורים אזרחיים.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן