טור אישי של יעל שביט פרשת השבוע

פָּרָשַׁת בְּרֵאשִׁית | בריאת מציאות חדשה עבורנו וקרובים לנו

"בראשית ברא..." הדרך החדשה שלנו להתחלות חדשות. לבריאת מציאות חדשה עבורנו ועבור הסובבים אותנו. כי בידינו היכולת והעוצמה לכך. בין אם אנו מאמינים, כי 'אלוהים' ברא את העולם ב 6 ימים, או האמונה במדע, הטוען ל... 'מפץ הגדול'. ואם נאמין, כי לכל מעשה, אמירה או חשיבה, שלנו בעולם הזה, קיימת משמעות בעולם רוחני מקביל - נשתדל להיות טובים יותר, כאן ועכשיו.
0
0
פָּרָשַׁת בְּרֵאשִׁית | בריאת מציאות חדשה עבורנו וקרובנו | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
פָּרָשַׁת בְּרֵאשִׁית | בריאת מציאות חדשה עבורנו וקרובים לנו | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

מיום כיפור, במהלך ראש השנה, סוכות ועד שמחת תורה’ ניתנה לכולנו האפשרות להתבונן בליבנו ובמעשינו בשנה החולפת, ללמוד מהשגיאות, לומר ‘סליחה’ על מעשים ומחשבות רעות בהן חטאנו ולכפר עליהם. האפשרות ניתנה להחליט להתחיל מחדש בעשיית הטוב. לבוא נקיים מול שנה חדשה. ועכשיו אנו שוב נמצאים בתחילתה של שנה ‘בראשית’. מחזור חדש.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מיום כיפור, במהלך ראש השנה, סוכות ועד שמחת תורה, ניתנה לכולנו האפשרות להתבונן בליבנו ובמעשינו בשנה החולפת, ללמוד מהשגיאות, לומר ‘סליחה’ על מעשים ומחשבות רעות בהן חטאנו ולכפר עליהם. האפשרות ניתנה להחליט להתחיל מחדש בעשיית הטוב. לבוא נקיים מול שנה חדשה.

ועכשיו, אנו שוב נמצאים בתחילתה של שנה ‘בראשית’. מחזור חדש.

פָּרָשַׁת בְּרֵאשִׁית היא פרשת השבוע הראשונה ב‘ספר בראשית’ ובתורה כולה. היא מתחילה בתחילת הספר ומסתיימת בפרק ו’ פסוק ח. את ‘פרשת בראשית’ קוראים בשבת הראשונה שאחרי חג ‘שמחת תורה’. פרשת בראשית והפרשה שאחריה ‘פרשת נח’ עוסקות בתולדות העולם והאנושות לפני תחילת האירועים שכוננו את ‘עם ישראל’.

את תחילת הפרשה, קוראים גם ביום שמחת תורה, מיד לאחר שמשלימים את התורה בקריאת פרשת וזאת הברכה האחרונה שבתורה. העולה לקריאה ביום ‘שמחת תורה’ מכונה “חתן בראשית”.

הפרשה מתחילה במילים; “בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ. וְהָאָרֶץ הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ וְחֹשֶׁךְ עַל-פְּנֵי תְהוֹם וְרוּחַ אֱלֹהִים מְרַחֶפֶת עַל-פְּנֵי הַמָּיִם. וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי אוֹר וַיְהִי-אוֹר. וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת-הָאוֹר כִּי-טוֹב וַיַּבְדֵּל אֱלֹהִים בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ. וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָאוֹר יוֹם וְלַחֹשֶׁךְ קָרָא לָיְלָה וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר יוֹם אֶחָד”.

בראשית ברא…” הדרך החדשה שלנו להתחלות חדשות. לבריאת מציאות חדשה עבורנו ועבור הסובבים אותנו. כי בידינו היכולת והעוצמה לכך. בין אם אנו מאמינים, כי ‘אלוהים’ ברא את העולם ב 6 ימים, או האמונה במדע, הטוען ל… ‘מפץ הגדול’.

לשתי התפישות הוכחות בבראשית, כי העולם החל בכאוס מוחלט ואז הופיעה אנרגיה עצומה והחל מעבר מרוחני למעשי/ חומרי, העולם אט אט הסתדר והפך למציאות שאנו מכירים כיום; שמים, ארץ, שמש, ירח, כוכבים מזלות, גלקסיות, זמנים, צומח וחי… כולל ה’אדם’. המילים “בראשית ברא…” אינן מעניקות אינפורמציה.

פרשת בריאת העולם קצרה, רק 31 פסוקים. אין מידע, כי החשוב הוא מקומנו ותפקידנו בו, היכולת והתפישה שלנו את העוצמה וראשית המציאות והעולם בו אנו חיים לתקופה קצרה.

המציאות והעולם אותו אנו יוצרים בכל יום. ‘הקבלה’ טוענת, כי החשיבות הינה בהבנה, כי קיימים 2 עולמות מקבילים; עולם חומרי ורוחני.

ואם נאמין, כי לכל מעשה, אמירה או חשיבה, שלנו בעולם הזה, קיימת משמעות בעולם רוחני מקביל – נשתדל להיות טובים יותר, כאן ועכשיו.

שבת שלום! היו טובים!

0
0



אודות הכותב

יעל שביט

יעל שביט הנחשבת ככוהנת הגדולה של יחסי הציבור, הדוברות, התדמית והאסטרטגיה של צפון המדינה, משרד “תקשורות” שבבעלות הגב’ שביט, עם צוות משרד יחסי הציבור תקשורות, הגדול במשרדי היחסי הציבור בצפון הארץ. משרד ’תקשורות – יעל שביט’ הוקם כבר לפני 20 שנה בגליל, כמשרד עצמאי וממוקם במושבה יסוד המעלה בצפון הארץ. רוב לקוחותיו הנאמנים מטופלים במשרד לאורך שנים רבות. משרד “תקשורות” מטפל בתיקים בתחום; תעשיית היי טק, תיירות, ביו כימיה, רפואה, חקלאות, אמנות, יין, משפט ועוד.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן