חדשות כאן ישראל נעים ברכב

עתירה: משרד התחבורה פרסם מידע היתרי שימוש בצ’קלקות

פנסי זיהוי משטרתיים צפירור - ה'צָ'קָלָקָה', מתי ומי רשאי להשתמש בהם? על פי התנועה לאיכות השלטון, שעתרה, עולה, חשש כבד, כי משרד התחבורה אינו מעוניין, מתוך שיקולים שאינם מן העניין, להעביר המידע המבוקש לידי הציבור; "התופעה לפיה רשות ציבורית ממעלה ראשונה כמשרד התחבורה, מתעלמת מחובותיה המנהליות, מתעלמת מהוראות החוק הברורות ומתעלמת מפניותיה החוזרות של העותרת אינה ראויה, ומהווה פגיעה קשה בשלטון החוק, בכללי המנהל התקין ובאמון הציבור ברשות ציבורית".
0
0
צפירור | צָ'קָלָקָה
צפירור | צָ’קָלָקָה

התנועה לאיכות השלטון (ע”ר), עתרה היום (יום ראשון, כ”ג בניסן התשע”ח) העתירה אל בית המשפט המחוזי בעיר ירושלים, בדרישה לקבלת הפרטים, בהם רשימה עדכנית של כל מקבלי ההיתר להשתמש ב’צפירור’ (‘צָ’קָלָקָה’) – פנס כחול המהבהב לצורך זיהוי ניידת / רכב משטרה, ביטחוני, ובו רשימת הקריטריונים שמזכים אדם בהיתר ומספר האנשים אשר כיום מחזיקים בהיתר כזה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

לטענת התנועה לאיכות השלטון, עולה, חשש כבד, כי ‘משרד התחבורה’ אינו מעוניין, מתוך שיקולים שאינם מן העניין והקריטריונים שמזכים אדם בהיתר ומספר האנשים אשר כיום מחזיקים בהיתר כזה והעושים בו שימוש להעביר את המידע המבוקש לידי הציבור.

דוברת הגב’ רות מרגולין לב-ארי, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי מפרסומים בכלי התקשורת, עלה, החשש, כי מספר רב של בעלי תפקידים שתפקידם חסר כל נגיעה לענייני ביטחון דחופים ובהם; שרים, חברי כנסת, מנכלים של משרדי ממשלה, ראשי מועצות וכדומה, נהנים מאישור חריג ובלתי מוסבר להשתמש ב”צָ’קָלָקָה’ (צפירור) – פנס הזיהוי המשטרתי’ ברכבם.

בפרסומים, הובאו דוגמאות לשימוש לא נאות שלא למען הצלת חיים בפנסים הללו, למשל הגעתו של סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן להלוויית הרב שטיינמן בעזרת הצ’קלקה, או הגעתו של יושב ראש הקואליציה לשעבר מר דוד ביטן לאחת מחקירותיו במשטרה תוך שימוש בצפירור (‘צָ’קָלָקָה’).

█ התופעה לפיה משרד התחבורה, מתעלם מהוראות החוק הברורות אינה ראויה, ומהווה פגיעה קשה בשלטון החוק 

בשל כך, מבקשת התנועה לבחון את הליך מתן ההיתרים לשימוש בפנס הזיהוי המשטרתי ופנתה כבר בחודש דצמבר בשנה שעברה אל משרד התחבורה בבקשה לקבל לידיה את המידע המבוקש.

לנוכח התעלמותו של משרד התחבורה, הגישה היום (ראשון) את העתירה אל בית המשפט המחוזי בירושלים, בדרישה לקבלת הפרטים, בהם רשימה עדכנית של כל מקבלי ההיתר להשתמש בפנס הזיהוי המשטרתי “צ’קלקה” ברכבם, רשימת הקריטריונים שמזכים אדם בהיתר ומספר האנשים אשר כיום מחזיקים בהיתר כזה.

“התנהלותם של המשיבים עומדת בניגוד לחוק, בניגוד לכללי המנהל התקין, מונעת אכיפת הדין והחלת ביקורת ציבורית יעילה על תפקודו ושימושו בסמכויותיו המנהליות של משרד ממשלתי“, נכתב בעתירה. “התנהלות זו פוגעת בזכותו של הציבור לדעת ובאמון הציבור”.

בעתירה, נכתב, עוד, כי; “התופעה לפיה רשות ציבורית ממעלה ראשונה כמשרד התחבורה, מתעלמת מחובותיה המנהליות, מתעלמת מהוראות החוק הברורות ומתעלמת מפניותיה החוזרות של העותרת אינה ראויה, ומהווה פגיעה קשה בשלטון החוק, בכללי המנהל התקין ובאמון הציבור ברשות ציבורית“.

☚ אל עתירה צקלקות_08-04-18.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן