חדשות בריאות לב וכלי דם

ערנות עובדי קרדיולוגיה מרכז רפואי כרמל, הצילה חיים

הצלה נדירה בכרמל; שני עובדים מהמערך הקרדיולוגי בבית החולים כרמל, הצילו ברגע האחרון את חייה של אודליה. בדרכם הביתה הם זיהו אותה מתמוטטת בחושך ללא דופק והכרה על הכביש. הם ביצעו בה החייאה והריצו אותה לחדר המיון. לאחר מספר שעות הם חזרו שוב לבית החולים לעשות לה צנתור והצילו את חייה.
0
0
מחמוד עבד אל מועטי ו- ג'וני שהלה מהמערך הקרדיולוגי של המרכז רפואי כרמל שביצעו בגב' אודליה, החייאה והבהילו אותה לחדר המיון | צילום: אלי דדון
מחמוד עבד אל מועטי ו- ג’וני שהלה מהמערך הקרדיולוגי של המרכז רפואי כרמל שביצעו בגב’ אודליה, החייאה והבהילו אותה לחדר המיון | צילום: אלי דדון

הצלה נדירה בכרמל; שני עובדים מהמערך הקרדיולוגי ב’מרכז הרפואי כרמל’ הצילו ברגע האחרון את חייה של הגב’ אודליה בת 60 תושבת העיר חיפה כשהבחינו בה נעה בחוסר יציבות, ולפתע היא קרסה ונפלה אל תוך הכביש החשוך.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

שני עובדים מהמערך הקרדיולוגי של המרכז רפואי כרמל- ליידי דיויס, ביצעו בגב’ אודליה, החייאה והבהילו אותה אל חדר המיון. כעבור מספר שעות שבו אל בית החולים, כדי לבצע בה צנתור לב הליך קרדיולוגי, פולשני המשמש לאבחון ולטיפול בבעיות כלי דם לבביים והצילו את חייה.

שני העובדים מהמערך הקרדיולוגי של המרכז רפואי כרמל, עושים את דרכם יחד אל ביתם בעיר כשכנים הגרים באותה שכונה בעיר חיפה, מזה כ-25 שנה, אמונים כל היום בעבודתם בהצלת חיים, הם; מחמוד עבד אל מועטי סגן מנהלת הסיעוד במחלקה הקרדיולוגית ועמיתו ג’וני שהלה המשמש טכנולוג אחראי חדר צנתורים.

מספר ג’וני; “זה נראה היה עוד יום עבודה שגרתי בבית חולים כרמל, סיימתי את העבודה בחדר הצנתורים התקשרתי לחבר שלי מחמוד וסיכמנו שניסע יחד הביתה”.

“השעה היתה 6 וחצי בערב. הערב היה חשוך וגשום. פתאום ראינו מולנו גברת שהולכת בצורה מאוד לא יציבה, סיפר מר אל מועטי. היא התחילה להתנדנד ופתאום בבת אחת היא קרסה ונפלה אל תוך הכביש החשוך”.

השניים ג’וני ומחמוד לא חשבו פעמיים, עצרו את רכבם באמצע הכביש וקפצו החוצה לבדוק מה קרה לה וכיצד ניתן לעזור לה.

 “תגיע דחוף למחלקה, יש לנו צנתור דחוף…”.

“בדקנו אותה וראינו שאין לה דופק – ממשיך ומספר ג’וני; “מיד התחלנו בהחייאה ועיסויי לב ואחרי מספר דקות של עיסויים והנשמה, היא פתחה מעט את העיניים ואמרה לנו שהיא לא הרגישה טוב ושהיא הייתה בדרכה אל חדר המיון.

תוך כדי שהיא מספרת להם את שקרה לה איבדה הגב’ אודליה שוב את ההכרה. ג’וני ומחמוד הכניסו אותה במהירות לתוך הרכב שלהם ו”טסו” בחזרה לבית החולים. צוות מחלקה לרפואה דחופה, קיבל בחדר המיון את הגב’ אודליה והעביר אותה בדחיפות ל‘חדר ההלם לטיפול מהיר’.

רופא בכיר בחדר המיון דוקטור עווני אליאס, שקיבל את הגב’ אודליה, מספר; “חיברנו אותה מיד למוניטור לב, שמענו צפצוף ארוך וראינו קו ישר. הלב לא פעל כלל והיא לא נשמה. מיד ביצענו ‘עיסויי לב‘ וטיפול תרופתי אינטנסיבי, כדי להחזיר אותה לחיים“.

לאחר דקות ארוכות ומאבק עיקש בחדר ההלם של כל צוות המיון הצליח דוקטור אליאס, בעזרת הצוות הרפואי המיומן להחזיר לחולה אודליה את הדופק והנשימה והיא הועברה להמשך טיפול. כשצוות מחלקה לרפואה דחופה, נלחם על חייה של אודליה, הבינו האחים ג’וני ומחמוד, כי הם סיימו את תפקידם ועלו חזרה אל רכבם בדרך לביתם.

“בדרך דיברנו איזה מזל היה לאישה אודליה שראינו אותה בחושך והספקנו להציל אותה. זה הרי היה יכול להיגמר רע ואחרת לגמרי” – אומרים ג’וני ומחמוד. האח ג’וני, עוד לא הספיק להגיע אל ביתו ולהתיישב על הכיסא וצלצול טלפון מבית החולים כרמל, השיג אותו בהודעה היתה לקונית וחדה; “תגיע דחוף למחלקה, יש לנו צנתור דחוף“.

ג’וני לא היה יכול להיות יותר מופתע כאשר על ‘מיטת הצנתורים’ שכבה ו”חיכתה לו” לא אחרת אלא הגב’ אודליה שרק לפני מספר שעות הוא והאח מחמוד, הצילו את חייה באמצע הרחוב. ג’וני, יחד עם צוות המצנתרים הבכיר של המחלקה דוקטור נאדר חאדר ודוקטור אמנון מרדלר, החלו בצנתור של אודליה וביצעו בה בדיקות הדמיה.

במהלך הצנתור, איבדה הפציינטית אודליה שוב את ההכרה והדופק וצוות הרופאים והסיעוד, ביצע בה הליך של החייאה בפעם השלישית על שולחן הצנתורים והצליח להשיב אותה אל החיים.

אודליה ששבה אל החיים, הטיבה לסכם את מצבה כעת; “מעכשיו אני אחגוג שני ימי הולדת…”.

“במהלך הצנתור, וצילום הסיטי, גילנו, כי היא סובלת מתסחיפים ריאתיים גדולים  שהם בעצם היו הגורם העיקרי להסתבכות במצבה הרפואי” – הסביר המצנתר דוקטור חאדר; “לאחר האבחנה הזרקנו לה חומרים ממיסי קריש והצלחנו להציל אותה”.

בחלוף 24 שעות מביצוע הצנתור והטיפול המיוחד, החלה המאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ לב הגב’ אודליה, לשוב אל עצמה.

היא הגדילה לעשות כשנראתה יושבת על המיטה ומחייכת חיוך רחב ומאושר; “אני בדרך כלל אדם בריא שאוהב מאוד לעבוד”, סיפרה הפציינטית, בת ה-60, תושבת העיר חיפה. עצמאית ומנהלת משרד פרטי להנדסת בניין ומתמחה בטיפול ב‘פרויקטים של תמא 38’.

“באותו היום החלטתי שאני קופצת לחדר המיון ב”כרמל” לברר למה אני לא מרגישה טוב לאחרונה, אמרה אודליה שממשיכה בתיאור; “נסעתי לבד, כי לא העלתי בדעתי שיש בכלל סיכוי שאני אאבד הכרה ואתעלף ברחוב, כנראה שעשיתי משהו טוב בחיים שלי, אלוהים, אוהב אותי ודאג כי אשאר בחיים” – סיפרה אודליה.

“אנחנו חיים ונושמים הצלות של חיים המון שנים, אבל זה בהחלט מקרה מאוד מיוחד, התוודו הצמד ג’וני ומחמוד; “זה נראה והרגיש לנו ממש כמו סרט הוליוודי, היינו לבד בשטח והצלחנו להציל אותה.

לגב’ אודליה, יש הרבה מאוד מזל היא ידעה מתי ליפול ואיפה, אם לא היינו לידה היא היתה בוודאות מתה, לצערנו. אין ספק, כי זה סיפוק אדיר ותחושה עילאית של הצלת חיים, זה ממלא אותנו בהרגשה של “היי“.

מקרים כאלה בדיוק הם אלו שנותנים לנו את הסיפוק והכוח להמשיך בעבודה שלנו וכשאנחנו רואים את התוצאה שהצלנו את חייה של האישה, זה נותן לנו סיפוק אדיר”.

החולה אודליה ששבה אל החיים, הטיבה לסכם את מצבה כעת; “מעכשיו אני אחגוג שני ימי הולדת. את היום בו נולדתי ואת היום בו נולדתי מחדש בבית החולים כרמל. הדבר היחיד שחסר לי כעת הוא לחזור לעבודה לאנשים ולבני המשפחה.

אני להודות מקרב לבי לאחים ג’וני ומחמוד שהיו שם כדי להציל אותי. אין לי מילים, כדי להודות על הטיפול המסור המקצועי והמאוד מיוחד לו זכיתי ב’כרמל‘.

הצוות כאן הם מלאכים בלבן, קיבלתי את החיים שלי במתנה ואני אומרת לכולם רק תודה“. סיכמה המאושפזת הגב’ אודליה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן