טור בר-דעה של קובי ברדה

על הטרדה מינית בשם תהרוש ג’אמי וההכחשה של אירופה

מדוע פסטיבל המוזיקה Bråvalla המתקיים בימים אלה בשבדיה, לא יתקיים בשנה הבאה? מה זה תהרוש ג'אמי שנחשף למערב בכיכר תחריר וכעת מציף את אירופה? למה מדיניות של פוליטיקלי קורקטינס מונעת טיפול אפקטיבי בבעיה? ועד כמה שכיחה בימים אלה תופעה של הטרדה מינית קבוצתית ברוטאלית באירופה? הכל בטור הבא.
0
0

שבדיה בימים האחרונים סוערת ולא במקרה. הישראלי תושב שוודיה, אופיר בכר מדווח בפורום ישראלים באירופה, כי פסטיבל המוזיקה Bråvalla  המתקיים בימים אלה, לא יתקיים בשנה הבאה. הסיבה לביטול הפסטיבל  לדברי המארגנים, בשל מקרים רבים של הטרדות מיניות ואונס במהלך הפסטיבל, כולל בקדמת הבמה תוך כדי הופעות.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

מאזור הפסטיבל, נמסר במסגרת הודעה לעיתונות של המשטרה השבדית גם על קטטות ואלימות, חמישה מקרים של הטרדות מיניות ואונס ברוטאלי של צעירה על ידי שני גברים, המטופלת רפואית, בעקבות האונס הברוטאלי.

אז מה הייתה התגובה של התקשורת השבדית לאונס, הטרדות מיניות ואלימות מצד מהגרים בפסטיבל?

התרגום החופשי של הכותרת, יהיה; “מקווה שזאת לא שיטה להסתיר את הפסדי חברת ההפקה…”.

על הטרדה מינית בשם תהרוש ג'אמי וההכחשה של הממסד האירופי | הטרדה מינית | צילום מסך יו טיוב
על הטרדה מינית בשם תהרוש ג’אמי וההכחשה של הממסד האירופי | הטרדה מינית | צילום מסך יו טיוב

בתוך הכתבה, בוחרת התקשורת השבדית להאשים את החברה המארגנת בגזענות וניצול של תקרית או שתיים בכדי לבטל את הפסטיבל כשהסיבה לביטול הן אחרות.

קוראים הוותיקים של קצרצרים, זוכרים מן הסתם את את הפוסט על שבדיה המתאסלמת שם דנו בהרחבה בתופעות המואצות של איסלמזציה בשבדיה שפוגשת חברה ליברלית, פוליטקלי קורקטית, שמתאמצת בכל כוחה להטמין את ראשה עמוק בחול.

פסטיבל בשוודיה מבוטל
פסטיבל בשוודיה מבוטל

נקודת הקיצון של התמודדות החברה השבדית עם מקרי אונס, הטרדה מינית והצקות של גברים מהגרים, הגיע במסגרת קמפיין  inteerkvinna# (לא האשה שלך – חפשו ב- טויטר וב-פייסבוק) , שבא לאחר שחבורה של גברים שבדים הקימו “סיירת” להשבת הביטחון האישי של נשים ותקפו ברכבת התחתית מהגרים.

התופעה, כמובן, גונתה באופן נרחב בכל כלי התקשורת ועל ידי הפוליטיקאים המקומים בשבדיה ובכל אירופה. חבורה של נשים פמניסטיות פתחו בקמפיין בו הם קראו מפורשות שלא לסייע להן במקרה של אונס ע”י מהגרים (!!!).

אל תעזרו לנו אם נאנס ברחוב, קמפיין מתוך פייסבוק
אל תעזרו לנו אם נאנס ברחוב, קמפיין מתוך פייסבוק

║ מה זה תהרוש ג’אמי?

תהרוש ג’אמי הוא סוג של “משחק אונס קבוצתי”  שבו  נשים מוטרדות מינית עד אינוס מלא, לרבות בגלוי ולעיני כל, ואין מי שימנע זאת.

האונס קבוצתי הזה מתבצע בממדים גדולים וזוכה להגנה מריכוז גדול של קהל, שגם משתתף באופן פעיל בעידוד ובמגע מיני חלקי או מלא עם הקורבן.

משחקי האונס המכונים “הטרדה קולקטיבית” למעשה מדובר באונס לכל דבר ועניין רק שבמקרה הזה האנסים מקבלים גיבוי מהמון המקיף אותם ומספק להם הגנה.

התופעה של תהרוש ג’אמי תועדה לראשונה במהלך ה- אביב הערבי“, במהלך ההפגנות של הצעירים המצריים בכיכר תחריר.

 הדוגמא המוכרת ביותר והראשונה שפרצה לתודעה הציבורית המערבית, הייתה של לארה לוגן כתבת CBS, שהותקפה על-ידי המון זועם בקהיר. היא הופרדה מהצוות שלה ועברה תקיפה מינית אכזרית וממושכת.

בהמשך עוד עיתונאיות מערביות נפלו כקורבנות לתקיפות הללו ובהם ניתן לציין כדוגמאות למשל את העיתונאית הולנדית שעברה אונס קבוצתי בכיכר ונזקקה לניתוח מציל חיים, ואת סוניה דרידי – עיתונאית צרפתית כתבת ערוץ “פרנס 24“.

דרידי, הותקפה בידי קבוצת גברים שעטה עליה למול המצלמה בעת שדיווחה מכיכר תחריר ושצוטטה כאומרת; “מיששו אותי ותפסו אותי בכל מקום. חמקתי מהגרוע מכול, כי יש לי חגורה טובה“.

 משחקי האונס, יובאו באמצעות גל העצום של המהגרים שהגיעו מהמזרח התיכון ליבשת העתיקה והפכה למגיפה של ממש באירופה.

 מאות נשים וילדות גרמניות הותקפו מינית על ידי מהגרים. הקורבן הצעיר ביותר הייתה ילדה בת 9, והמבוגרת ביותר בת 79.

האירוע המפורסם ביותר, שאותו ניסו השלטונות בגרמניה להעלים, היה כמות עצומה של הטרדות מיניות המונית בעיר קלן, באירועי תחילת השנה.

כ-90 נשים דיווחו אז שהן הותקפו מינית, נשדדו או קיבלו איומים על חייהן במהלך חגיגות השנה החדשה באזור התחנה המרכזית בקלן, גרמניה, על ידי כאלף גברים צעירים “בעלי מראה ערבי או צפון אפריקני“, מרביתם שיכורים.

מתוך 31 הגברים שזוהו כחשודים בתקיפות, 18 הם מבקשי מקלט. בתחילה המשטרה והרשויות עוד ניסו להסתיר את המידע מהציבור, אך לבסוף ולאחר שדבר ההטרדה ההמונית יצא אל התקשורת, התפטר מפקד המשטרה המקומי.

דין וחשבון של מכון המחקר גייטסטון (Gatestone Institute) תחת השם;משבר אונס על ידי מהגרים בגרמניה יוצא מכלל שליטה מתעד את מקרי האונסבגרמניה וההתנהלות של הרשויות בהקשר להן בתקופה האחרונה.

המכון, קובע, כי רק בחודש שקדם לכתיבת הדוח (אוגוסט 2016) נרשמו מאות מקרים (רשימה מלאה בדוח);

במהלך חודש יולי 2016, מאות נשים וילדות גרמניות הותקפו מינית על ידימהגרים (ראו נספח להלן).

הקורבן הצעיר ביותר הייתה ילדה בת תשע, והמבוגרת ביותר בת 79.

תקיפות התרחשו בחופי ים, מסלולי אופניים, בתי קברות, דיסקוטקים, חנויות  מכולת, פסטיבלי מוזיקה, חניונים, בתי ספר, מרכזי קניות, מוניות, תחבורה ציבורית (אוטובוסים, רכבות חשמליות, רכבות מהירות בין-עירוניות ורכבות תחתיות), פארקים ציבוריים, כיכרות ערים, ברכות שחייה ציבוריות ו… שירותים ציבוריים.

התוקפים אורבים בכל פינה, וביטחון אין בנמצא. עשרות נשים וילדות הותקפו על ידי מהגרים ב-פסטיבלי הקיץ ובריכות שחייה עירוניות – שלהן תפקיד מרכזי בחיי היומיום בגרמניה.

מהפסטיבל בשבדיה ועד הלסינקי, מגרמניה ועד אוסטריה מקרים של תופעות של הטרדה מינית מצד מהגרים הפכה למגפה של ממש.

נראה, כי מדיניות של “פוליטקלי קורקט” האוסרת על תיוג מגזרי פוגשת את אותם מהגרים/פליטים המייבאים את תופעת “משחקי אונס” ממדינות מוצאם, נשות אירופה יהיו הטרף הקל

  • תודה מיוחדת לסבלנות של אופיר בכר בתרגום והבאת טקסטים מן השפה השבדית.
0
0



אודות הכותב

קובי ברדה

קובי ברדה הוא מומחה לגאו-אסטרטגיה והשפעת פוליטיקה אמריקאית על יחסי החוץ. מלגאי של קתדרת חייקין לגאואסטרטגיה. ברדה חוקר את התפתחותן של תנועות עממיות פוליטיות (Grassroots Movments) וכדוקטורנט בחוג להיסטוריה כללית של אוניברסיטת חיפה, עבודת הדוקטורט שלו עוסקת באופן הקמתה של השדולה האוונגלית למען יחסי ישראל–ארצות הברית, כאשר לפני כן השלים בהצטיינות כתיבת תזה על הקמתה של איפא"ק.

בעל משרד "בר-דעה" אסטרטגיה שיווקית • ‏‎Spokesperson‎‏ ב-‏מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL‏ • בעלים‏ ב-‏בר-דעה אסטרטגיה שיווקית‏ • ‏דובר העירייה‏ לשעבר ב-‏עיריית נתניה‏ • ‏סגן דובר‏ לשעבר ב-‏עיריית תל-אביב-יפו‏ • ‏דובר‏ לשעבר ב-‏כנסת ישראל (ח"כ קולט אביטל)‏ • ‏יו"ר אגודה‏ לשעבר ב-‏אגודת הסטודנטים האקדמית ת"א-יפו‏ • למד ‏מדעי המדינה וסוציולוגיה‏ ב-‏‎Tel-Aviv Academic College‎‏ • למד ב-‏אורט רמת יוסף‏ • למד ב-‏קוגל חולון‏ • גר בעיר ‏חולון‏ • נשוי ל‏מיכל פרנקו-ברדה‏.

המוטו; "כל עוד אנחנו מאמינים במטרה שלנו ויש לנו רצון ברזל לנצח, הניצחון לא יחמוק מידנו". וינסטון צ'רצ'יל.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן