כאן עכו תחבורה ציבורית

עכו – משרד התחבורה יפרסם מכרז להפעלת מוניות שירות

משרד התחבורה, יפרסם גם את המכרזים להפעלת מוניות שירות בערים; חיפה, עכו, נהריה וכרמיאל ◄במסגרת הרפורמה של שר התחבורה מר ישראל כץ, הקווים מתפרסים על פני 23 אשכולות בכל רחבי הארץ, מתוכם ארבע האשכולות חדשים, בהם אשכול אילת, בקעת אונו, חולון - בת ים ואזור יהודה ושומרון. עם הפעלת כל הקווים המתוכננים, יגדל מספר מוניות השירות בישראל במאות אחוזים, לעומת מספר מוניות השירות הפועל כיום.
0
0
ישראל כץ, שר התחבורה והמודיעין
ישראל כץ, שר התחבורה והמודיעין

שר התחבורה, לא עוצר את המהפכה בתחבורה. במסגרת תכניתו של שר התחבורה והמודיעין, מר ישראל כץ, לשדרג באופן משמעותי את התחבורה הציבורית בישראל. כעת הוא התפנה ל’מהפכת מוניות השירות בישראל’ הרפורמה הגדולה בענף מוניות השירות כוללת ערים בצפון המדינה; חיפה, נהריה, עכו וכרמיאל. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

במסגרת ‘הרפורמה הגדולה בענף מוניות השירות’ יפרסם בקרוב משרד התחבורה, את המכרזים להפעלת קווי מוניות שירות, גם ב’מטרופולין חיפה‘. יפורסמו מכרזים חדשים להפעלת 7 קווי מוניות שירות באשכול עכו – נהריה, מתוכם שני קווים חדשים בעיר נהריה ובין עכו לירכא.

כמו כן, במסגרת הרפורמה יתאפשר לראשונה שימוש של כרטיס הרב-קו בענף המוניות (בימי חול), שיאפשר לנוסעים ליהנות מכל הסדרי הנסיעה המוזלים בתחבורה הציבורית, כולל מעבר בין קווים ללא תשלום, מידע לנוסעים, מידע על נסיעות השירות באפליקציות, הזמנת מקומות בנסיעות בינעירוניות ועוד.

לדברי השר כץ, הנוסעים במוניות השירות, ייהנו מההנחה הניתנת כיום למחזיקי “כרטיס רב קו” באוטובוסים וברכבת. הנחה זאת כוללת את כל קבוצות האוכלוסייה הזכאיות בהם; תלמידים, סטודנטים, אזרחים ותיקים ונכים.

הנוסעים במוניות, יזכו גם בהסדרי מעבר של “90 דקות” במטרופולנים. קווי המוניות החדשים, מחולקים ל‘אשכולות קווים’ שיופעלו על ידי מפעיל אחד בכל אשכול.

תכנון מערך הקווים, מבוסס על הרחבת השירות למוקדי ביקוש, כמו; מוסדות רפואיים, נמלי תעופה, תחנות רכבת, מוסדות אקדמיים ואזורי תעשייה.

הרפורמה, תביא להרחבת פריסת הקווים בארץ, שיפור האמינות לנוסע בקווים קיימים ויצירת רובד שירות נוסף בשילוב מוניות שירות, ב-צירים עתירי ביקוש לתחבורה הציבורית.

שרון דהאן, דובר עיריית עכו מסר לפורטל כאן ישראל | kanisrael  | כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ כי; קווי מוניות השירות המוצאים למכרז ישרתו כ-200 אלף תושבים.

מדובר בתושבים המתגוררים בישובים; נהריה, עכו, כרמיאל, כפר יאסיף, אבו סנאן, ירכא, נח’ף ומג’ד אלכרום, וישפרו את הנגישות שלהם אל מוקדי התעסוקה, הבריאות, התחבורה והמוסדות האקדמיים, בהם אזורי התעשייה; חיפה, כרמיאל וב-תפן, המכללות האקדמיות בראודה והגליל המערבי, המרכז הרפואי גליל ובית החולים נהריה וכן אל תחנות הרכבת הקרובות.

על פי התכנית ‘הרפורמה בענף המוניות’ תחול על כל קווי המוניות הקיימים וכן על קווים חדשים או משדורגים.

█ עם הפעלת כל הקווים המתוכננים, יגדל מספר מוניות השירות בישראל במאות אחוזים

השר ישראל כץ, ציין, כי ‘הרפורמה בענף מוניות’ השירות מבוצעת כחלק ממהלך כולל שתכליתו לממש את יעודן של מוניות השירות, כאמצעי תחבורה משלים לאוטובוסים ולרכבות ולחזק את מערך התחבורה הציבורית בישראל.

לדבריו, הרפורמה, תשפר באופן דרמטי את שירותי התחבורה הציבורית בישראל. מר כץ, שר התחבורה, הוסיף, כי הרחבת מערך שירותי המוניות תאפשר מעבר נוסעים נוספים מרכב פרטי למוניות שירות.

קווי המוניות, גובשו לאחר עבודת תכנון נרחבת שבוצעה במשרד התחבורה, שכללה, בין השאר “פרסום קול קורא” שביקש מהציבור להציע קווים חדשים או שינויים של מסלולים קיימים.

חלק מההצעות שהתקבלו מן הציבור, הוטמעו במתכונת הקווים החדשה, היוצאת לדרך בימים אלה.

כל קווי האשכול, יפעלו בתדירות של 3-4 נסיעות לפחות בשעה, ברוב שעות היום. מציעי ההצעות שיתמודדו בהליך התחרותי, יוכלו להפעיל מספר גבוה יותר של נסיעות.

חלק מהקווים, יפעלו מהשעה 05:00 בבוקר ועד השעה 01:00 בלילה, וחלקם מ-06:00 בבוקר ועד 24:00 בלילה. הקווים מתפרסים על פני 23 אשכולות בכל רחבי ישראל, מתוכם 4 אשכולות חדשים, בהם; אשכול אילת, בקעת אונו, חולון – בת ים ו-אזור יהודה ושומרון.

עם הפעלת כל הקווים המתוכננים, יגדל מספר מוניות השירות בישראל במאות אחוזים, לעומת מספר מוניות השירות הפועל כיום.

אשכול, כולל מספר קווים, חלקם קווים במסלולים הפועלים כיום וחלקם קווים חדשים. במטרה לאפשר תחרות הוגנת, ל‘מפעיל תחבורה ציבורית’ יצוין, לא תתאפשר הפעלת אשכולות קווי מוניות, באזורים בהם מופעל על ידו אשכול קווי אוטובוסים.

ההליך המכרז, יתבצע בשני שלבים; בשלב הראשון יתבצע מיון מוקדם (PQ) של חברות העומדות בתנאי הסף שקבע משרד התחבורה בהליך התחרותי. חברות שעברו את השלב המוקדם, יוכלו להמשיך ולהתמודד על הפעלת כל אחד מ‘אשכולות קווי המוניות’ שיצאו בהדרגה לתחרות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן